Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Jacob's Story » Chapter 21

Jacob's Story

24 okt 2009 - 14:40

715

0

165



Chapter 21

Vorig jaar hadden we verschillende keuzes moeten maken. Quil, Embry en ik hadden de zelfde keuzes gemaakt. De hadden alle 3 gekozen om de techniek kant op te gaan. Op dinsdag moesten we kennis maken met de nieuwe klas * Ugh, Ugh, iedereen kent elkaar* en rooster ophalen. Op woensdag begonnen we pas echt. We hadden die dag gym, techniek, geschiedenis en Spaans. Quil presteerde het om bij Spaans meteen al te laat te komen. Hoe kon hij het voor elkaar krijgen? Echt ongelovelijk.
Tot halverwege september gebeurde er weinig op het resevaat en hoorde ik niets van Bella. Tot Chalie helemaal overstuur belde. Billy nam op. Bella was weg. Ze had een briefje op de deur achter gelaten waarop stond dat ze een stukje zou gaan wandelen met Edward. Maar toen het donker was en ze nog niet terug was, begon Charlie zich zorgen te maken. Hij had mensen in het dorp gebeld en hij belde Billy. Billy beloofde dat het wat jongens uit het resevaat zou sturen. Ik wilde er naar toe gaan en helpen zoeken, maar Billy liet mij niet gaan. Hij stuurde Sam, Jared en Paul er heen. Rond een uur of 3/4 ’s ochtends kwamen ze terug. Ik hoorde Sam met Billy praten. Ze was niet verwond of gewond. Ze was verdwaald. Ze had telkens gezegt: “Hij is weg”¯. Had Edward haar achter gelaten? Sam was de geen die haar gevonden had. Ik wilde dat ik die persoon was geweest.
4 maanden lang gebeurde er geen intresante dingen in het resevaat. Ook van Bella hoorde ik weer niets. Ik had haar nu 8 maanden al niet meer gezien. Veel aandacht besteedde ik niet aan haar. Dat had ik wel afgeleerd met Embry en Quil om me heen. Begin februari gebeurde er weer wat.
Billy en ik schrokken een beetje op toen we in de verte een gegrom hoorde. Het gegrom van onze oude pick-up, Bella’s pick-up. Ik gluurde uit het raam toen de het geluid er dicht bij was. Ja, dat was Bella. Ik kwam haar halverwege het huis tegemoet.
“Bella!”¯ riep ik met een grote glimlach. Het was fijn haar weer te zien. Zze was niets veranderd, ze zag er alleen een beetje bleker uit. Alsof ze te weinig sliep.
“Hoi Jacob!”¯ zei ze vrolijk terug. Er volgde een kleine stilte. “Je bent nog meer gegroeid”¯ Verweet Bella mij.
Ik lachde. “ een meter achtennegentig.”¯ Antwoorde ik zelfvoldaan.
“Houd je daar ooit nog mee op?”¯ ze schudde ongelovig haar hoofd. “Je bent gigantisch.”¯
“Maar wel nog steeds een bonenstaak.”¯ Toen dron het door dat we nog steeds buiten in de regen stonden. “Kom mee naar binnen! Je wordt helemaal nat.”¯ Ik liep voorop en ondertussen maakte ik van mn haar een knot. Eenmaal binnen riep ik meteen: “Hé, pap. Kijk eens wie er is!”¯
Billy legde zijn boek op schoot en rolde naar ons toe. “Zo, wie hebben we daar! Wat leuk je te zien, Bella”¯ hij gaf Bella een hand. “Kom je voor iets speciaals? Is alles goed met Charlie?”¯
“Ja, absoluut. Ik wilde Jacob weer eens zien- ik heb hem al eeuwen niet gesproken.”¯ Antwoorde Bella. Ik voelde me opgelaten. Ze kwam speciaal voor mij. Ze bleef nog even met Billy praten.
“Wat zullen we gaan doen, Bella?”¯Vroeg ik.
“Maakt me niet uit. Wat was je aan het doen voordat ik langskwam?”¯ Antwoorde ze.
Ik aarzelde, maar besloot gewoon de waarheid te vertellen. “Ik wilde net aan mijn auto gaan sleutelen, maar we kunnen wel iets anders gaan doen…”¯
“Nee, dat is perfect! Ik wil heel graag je auto zien.”¯ Zei ze.
We liepen naar de garage toe. Bella stelde een paar vragen over mijn auto. Daarna vroeg ze of ik verstand had van motor’s. ik had wel een paar keer met Embry aan zijn crossmotor gesleuteld, en ik had er door mijn studie ook wel een beetje verstand van. Bella had 2 motoren aan geschaft maar ze moeste n helemaal worden opgeknapt. Ik wilde het wel voor haar doen. Alleen mochten Billy en Charlie van niets weten. Charlie zou flippen als hij er van wist. Bella wilde mij ervoor betalen maar dat wilde ik absoluut niet hebben, dus sloten we een deal. Als ik de motoren zou opknappen en haar les zou geven, zou zij alles betalen en mocht ik de oude Harley Sprint hebben.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.