Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » SA's van Yarsea » De kist!

SA's van Yarsea

30 nov 2009 - 17:28

595

0

190



De kist!

Titel: De kist!
Genre: -
Aantal woorden verhaal: 555
Inspiratiebron: -
Type: Stand Alone
Schrijfstyle: -
Inleiding: Vienna had samen met haar beste vriendin Ashley een puzzeltocht uitgezet voor een stuk of 10 kinderen in de buurt. Een keer in de vier weken deed ze zo activiteit.


“Vien”¯ riep Ashley en schudde haar wakker. “Ben je weer op aarde te vinden?”¯ “Euh… Nee”¯ antwoordde Vienna droog. “Wat denk jij dan?”¯ “Dat je bij je zogenaamde lover Justin zit om ene Francisco te vergeten.”¯ zei Ashley “Of course. Maar gaan we verder we moeten het volgende week al weer af hebben.”¯ zei Vienna daarop “Dat is zo.”¯ Zei Ashley. En ze gingen verder aan het werk. Ze waren bezig een route aan het maken door de beurt. Ze wilde een route van 2 kwartier lopen. En het was eigenlijk wel een klus om te doen. Ze waren nog een uur bezig met de route te maken en uit te schrijven. Nu moesten ze zo 8 vragen bedenken en nog 4 opdrachten. En per goed beantwoorde vraag kregen ze een stukje “landkaart”¯ voor waar de “schat”¯ lag.

Zaterdag was het eindelijk zo ver.
Vienna en Ashley liepen naar het speelhuis en groeven daar onder een gat. Ze hadden 25 centimeter weg gegraven en ze wilde nog wat dieper tot dat ze tot iets op stoten. Ze groeven er omheen. Ze haalde het om hoog en zagen wat het was. “Het is een kist!”¯ schreeuwde Vienna verbaasd. “stttt…”¯ deed Ashley “Niet iedereen hoeft het te weten wat het is.”¯ Ze wilde de kist open doen maar dat ging niet dat was minder. Ze deden de verassing in het gat en maakten het snel dicht voor dat de kinderen kwamen over een half uur. Vienne en Ashley tilde de kist naar binnen toe samen en verstopte de kist goed. Niemand mocht hem vinden.

Nadat de puzzeltocht afgelopen was gingen ze samen met de kist naar huis.
“Vien”¯ zei Ashley “zullen we hem open maken.”¯ “Ja natuurlijk!”¯ riep Vienna blij. Samen proberend ze de kist open te maken. Maar dit lukte niet. Na een tijdje proberen lukte het toch.
Samen keken ze wat er in zat. Er zat allemaal spullen in en een papiertje. Het was een krullen handschrift en een deel van de woorden waren ook onleesbaar.

Gefeliciteerd dat je deze kist hebt gevonden.
Een paar leerlingen uit de klas 11A had het idee om een kist te begraven met allemaal dierbare spullen er in en spullen uit deze tijd. Van daar deze kist en de spullen er in.
Als eerste wil ik iets vertellen uit deze tijd.
Het is momenteel 17 juli 1959.

“Dat is precies 50 jaar geleden!”¯ riep Vienna.
Ook staat hier een speeltuin voor de scholen die hier om heen staan.
De rest konden ze niet meer lezen.

Vienna en Ashley haalden de spullen er samen uit. Ze zagen een zilver kettinkje met de namen Thomas en Rianne er opstaan. Ze haalde een boek er uit genaamd: “Het leven in 1900”¯ ook haalde ze er een foto uit. Het was volgens hun een klassenfoto. Verder zagen ze een knuffel, wat het was konden ze niet thuis brengen. En zo zagen ze nog meer dingen die er in zaten. Maar van de helft wisten ze niet wat het was.

Ze besloten om naar een Museum voor oude dingen te gaan die toevallig in hun stad was. Samen met de spullen veilig opgeborgen fietsten ze er naar toe en lieten ze de dingen zien aan een kenner.
“Wou.. dat is bijzonder wat jullie hebben gevonden.”¯ zei de kenner toen hij de spullen bekeek.

Een paar dagen later kwamen ze in het nieuws met deze ontdekking.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.