Hoofdcategorieën
Home » Overige » Oneshots » Oneshot met Jazz!!!!!!!!!!!!!!
Oneshots
Oneshot met Jazz!!!!!!!!!!!!!!
Verleden in de toekomst
'Mevrouw, mevrouw!' Ik liep de lekker ruikende vrouw achterna. Het kostte me moeite me in te houden. Maar ik had gisteren nog gedronken.
'Alstublieft mevrouw, kunt u me vertellen waar ik ben?' De vrouw keek me aan, en zei:
'In Amsterdam meneer! Heeft u lenzen?' Oh fijn, ze had mijn rode ogen gezien. 'Bedankt mevrouw.'
Amsterdam. Dat lag toch in Nederland? Maar, wat waren die gekke dingen die hier op wielen rond reden? Ik liep nieuwschierig naar een van de dingen, en aaide over de rode huid. Die was zachter dan ik had verwacht.
'Hé, wat denk jij daar te doen?' Een stinkende man kwam aanlopen. 'Blijf jij eens even met je poten van mijn auto af!'
Ik boog en zei:
'Het spijt me meneer.'
Hij keek me aan alsof hij water zag branden. Zijn gevoelens gingen van woede naar verbaasd. Ik draaide me om, en liep naar een van de gebouwen.
'Haha! Nee, die nieuwe serie is écht te gek! Super dat ze hem verfilmd hebben hé?'
'Ja, Jazz is super geworden! En Alice ook!'
'Ja maar in het boek had ze toch zwart haar, niet bruin?'
'Haar haar was niet eens bruin, dat kwam door het licht.'
'Oh.'
Ik keek naar de twee meisjes die onwijs lekker geurde. De een had lang krullend blond haar,en blauwe ogen, de ander had korter blond haar, en ook blauwe ogen. Ik volgde ze nieuwschierig. Ze waren overenthousiast.
Het meisje met het lange haar keek op haar horloge en zei:
'Anne, we moeten opschieten. De film begint zo. En de Bios is díe kant op.'
'Nee hé, lopen we weer verkeerd!'
De meisjes draaide zich om, en zagen mij staan.
De mond van het meisje dat Anne genoemd werd, viel open. Ze nam me op, en stootte toen de ander aan. Ze fluisterde iets, en de mond van de ander viel ook open.
'Dat meen je niet?!', vroeg ze. Ze keek me ook aan, en haar ogen bleven toen hangen op mijn gezicht. En mijn ogen.
'Hij drinkt nog mensenbloed,'zei de een.
'Hoe kan hij dan hier komen, het zou dan nog de 19e eeuw moeten zijn.' Ik keek ze aan, en vroeg me af wat ze allemaal aan het doen waren.
Opeens stapte het meisje met het lange blonde haar op me af.
'Hoi,'zei ze zelfverzekerd. 'Ik ben Suus, en jij bent Jasper Withlock.' Ik keek haar verwonderd aan. Hoe kon ze weten dat ik zo heette?
'En ik ben Anne,'zei de ander. Suus vervolgde haar verhaal:
'Je vraagt je vast af waar je bent. Je bent in Amsterdam in het jaar 2009. Het is de 3e December als je het wilt weten. En, je hebt Alice en de andere nog niet ontmoet.'
Dit kon ik even niet bevatten. Ze wist hoe ik heette, wie ik was, en nog veel meer.
'En je bent een vampier,'zei Anne. Oké, nu werd het nog vreemder.
'Je drinkt nog mensen bloed en bent gebeten door Maria,'vulde Suus weer aan. Wow. Deze meiden wisten echt alles.
'En je moet naar Philadephia. Daar gaat Alice je vinden. Dan ga je dierenbloed drinken, en krijg je gouden ogen. En nu moet je terug in de tijd, want wij komen bijna te laat bij de film. Je gaat trouwens Bella nog aanvallen.' Ik vroeg me af wie Bella was.
'Kom op.' Anne trok Suus mee, maar die zei:
'Ik heb medelijden met hem. Kom op, we gaan hem helpen.' Anne trok een gezicht.
'Wil je New Moon niet zien dan?' Suus knikte.
'Jawel, maar dat kan nog wel even wachten. En als Jasper niet terug gaat in de tijd, kan hij nooit door Alice gevonden worden. En dan kan New Moon nooit plaats vinden.'
'Daar zit wat in,'gaf Anne toe.
'Ik heb wel eens ergens gelezen,'wendde Suus zich weer tot mij.'Dat als je terug moet in de tijd, dta je dan een ritueel moet doen. Met kaarsen en zo.'
Ik knikte. 'Laten we dat doen.'
En zo deden we het ritueel. En nu, nu zit ik hier, vele jaren eerder, in een grot in Philadelphia. Net zoals Suus en Anne hadden gezet. Ik verveelde me te pletter, maar ik wist, dat die Alice me ooit zou komen halen.
yeey Jasper hier :]
Sexxay