Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Sing along with Green Day » Sing along with Green Day

Sing along with Green Day

6 dec 2009 - 13:09

532

2

192



Sing along with Green Day

Het is vandaag zo’n typische saaie dag dat je niet weet wat je nou wil doen. En als je eindelijk iets weet, dan heb je er toch geen zin in.
We hangen wat voor de tv. Al veel te lang. ‘Waarom is er nou nooit wat leuks op tv als wij kijken? En als we geen tijd hebben of op tour zijn, dan komen alle goede films.’ Zegt Mike. ‘We zitten al een eeuwigheid te zappen.’ Gaapt Tré. ‘Sit around and watch the tube, but nothing’s on. Change the channels for an hour or two.’ Zing ik zacht, maar toch verveeld. ‘Waar sloeg dat op?’ Vraagt Mike. ‘Niets… Laat maar.’ Zeg ik.
Wanneer het voor de zoveelste keer reclame is zappen we weer verder. Tré gaat ondertussen wat te drinken halen. ‘Hee! Tré, je bent op tv!’ Roep ik wanneer we langs Animal Planet komen. Mike schrikt zich rot en gaat weer naar de zender.
‘Waar heb je ’t over?’ Vraagt Tré als hij de apen in beeld ziet. ‘Kijk, je bent op tv.’ Zeg ik lachend om m’n eigen grapje. ‘Oké, laat maar zitten.’ Het wordt duidelijk niet gewaardeerd. ‘Juist ja. Wat heb jij vanmorgen op?’ Vraagt Mike. ‘Gewoon, wat ik altijd eet. En koffie.’ Zeg ik. ‘Dat zal ’t wel zijn.’ Zegt Mike.
Na té lang niets te hebben gedaan vraagt Tré; ‘Wat nu?’ ‘Geen idee.’ Zegt Mike. ‘All I know is that I don't know nothing…’ Begin ik weer. ‘Billie!’ Zeggen Mike en Tré in koor. ‘Wat?’ Zeg ik onschuldig.
Diezelfde middag gaan we wat repeteren. Tré gooit er wat fills tussendoor, gewoon om te kijken wat goed klinkt.
Op een gegeven moment komt hij niet goed uit in de maat. Ik doe alsof ik het niet door heb en zing gewoon door, maar dan met een andere tekst. ‘Hear the drum pounding out of time’ Zing ik. ‘Oh god, krijgen we dat weer.’ Zegt Tré. ‘Can I get another Amen?’ Zing ik vrolijk. ‘Amen!’ Roept Mike tussendoor. ‘Nee! Begin jij nou ook al?’ Zegt Tré. ‘Dat was uit Holiday.’ Zegt Mike. ‘Eindelijk hebben jullie het door.’ Zeg ik. ‘Volgens mij ben je een beetje een American Idiot aan het worden.’ Zegt Mike tegen mij. ‘Don’t wanna be an American Idiot!’ Het maakt me toch niets uit wat ze zeggen, ik ga gewoon verder met mijn verveling.
Verder gebeurt er niet echt veel die middag. Totdat Tré komt met een paar jongleerballetjes.
‘Kijk wat ik heb gevonden. Geen idee waarom ik die nog hier heb.’ Zegt hij. ‘Kan jij jongleren?’ Vraagt Mike. ‘Nope.’ Zegt hij. Hij doet een poging. ‘Oh, mag ik ook eens?’ Vraag ik. Hij geeft me de drie balletjes. ‘Euhm… Hoe doe je dat?’ Tré legt het me vlug uit. Ik doe een poging, maar alle drie de balletjes belanden op de grond. Nog een keer. Weer mislukt het.
‘Misschien moet je de eerste wat lager gooien, en de tweede wat hoger.’ Zegt Tré. Dat probeer ik. De eerste komt veel te snel weer terug, en de tweede beland op mijn hoofd. ‘Auw… Die dingen zijn hard. Had je dat niet even kunnen zeggen?’ Zeg ik. ‘Warning. Live without warning.’ Zingen Tré en Mike lachend. ‘Oké. Jullie hebben me erin geluisd.’ Lach ik.


Reacties:


FreeHugsPlz
FreeHugsPlz zei op 3 juli 2010 - 19:37:
‘All I know is that I don't know nothing…’

uit welk liedje is dat?

wel leuk verhaal


Renesmee
Renesmee zei op 31 mei 2010 - 14:24:
Wahhahahahaaaaahahahaha =D
Omy.. Dit is eigenlijk best wel een heel erg coowl verhaal weetje!