Hoofdcategorieën
Home » Twilight » Don't kill me with your Ultraviolet light. » Hoofdstuk 8. How do you kill?
Don't kill me with your Ultraviolet light.
Hoofdstuk 8. How do you kill?
Geschokt keek ze hem aan. 'Maak je geen zorgen, maar ik dacht dat je het misschien al wist'. Jazz schudde verward haar hoofd. 'Ja er waren nogal roddels over welk persoon vampier zou zijn en de burgers hier hadden nogal geschokt gereageerd, maar... ja'. Opeens raakte haar hoofd op hol. Uit het niets rook ze plotseling zijn geur, die haar eigenlijk aantrok, maar ze kon er niet van genieten. Hij was een moordenaar, een vampierjager. 'Jazz?', vroeg hij. 'E-eh ik moet gaan'. 'Jazz, waarom?'. 'Ik kan het niet uitleggen, misschien is het beter dat we helemaal geen kennis maken'.
Ze liet hem achter met een verbaasd gezicht.
Terug in haar hotelkamer ijsbeerde ze in een vast patroon. Telkens van links naar rechts haar kamer door. Ze begon hardop tegen haarzelf te praten, om alles op een rijtje te krijgen. 'Oké je ontmoet een man, die je niet tolereert omdat je anders bent, plots verdwijnt de man en veranderd in as, er komt opeens de hemel op aarde aanrennen en met zijn goddelijke hoofd knalt hij boem tegen de lantaarn aan, je helpt hem en je gaat met hem afspreken, op het afspraakje verteld hij dat die man dus wel degelijk een vampier was, maar dat hij voor een politiekorps werkt... die op vampieren jaagt. Maar in Godsnaam hoe vermoord hij ze, of hoe laat hij ze tot as ... vergaan. Gewone kogels kunnen dat niet... wat was het ook alweer in films... oh nee weerwolven konden niet tegen zilver... vampieren niet tegen knoflook'. Ze haalde adem en bleef ijsberen. 'Maar, heeft hij dan speciale kogels, en wat is dat met dat handwapen met scherm. Zijn vampieren daarop zichtbaar of niet... en waarmee schiet hij? En vampieren, of van die standaard, of van die andere dan die kunnen niet tegen zonlicht... heeft hij ultraviolette wapens?'
Oh, nou snap ik de titel.. ik dacht al, gaat Jasper soms Ultravioletstralen vanuit zijn ogen schieten??? Maar ik gaff verder lezen.