Hoofdcategorieλn
Home » Twilight » Adventure in Amerika » Tijdverschil
Adventure in Amerika
Tijdverschil
Laura's Perspectief:
Ik keek met een chagrijnig gezicht naar de rij mensen voor de kassa van een winkel. Verdomme. Vloekte ik. Ik schopte tegen een steen aan, en zag Lotte lachend naar me kijken. Waarom is het hier altijd zo druk? Vroeg ik kreunend, en liet me op dezelfde steen zakken. Lotte hurkte bij me neer. Andere winkel proberen? Vroeg ze met een schuin gezicht. Alsof dat nu nog zin heeft. Antwoordde ik somber. Lotte trok me omhoog en keek me aan. Jij wou zonodig Amerika verkennen. Verweet ze me. Ik staarde naar de grond, en keek toen weer naar Lotte. Oké. Zei ik, nog steeds in een sombere stemming.
Ik liep des ondanks Lotte achterna, en haalde haar algauw in. Ik keek mijn ogen uit. Zoveel winkels.. Zo weinig tijd. Ik keek verwoed rond. Lotte! Riep ik. Ik zag haar grijnzen. Serieus! We hebben zó weinig tijd. Zei ik. Hulpeloos keek ik van de ene winkelnaam naar de andere. Laura.. Kalm! We hebben de hele dag nog. Zei ze. Het is hier vroeger dan in Nederland. Vervolgde ze. Lotte pakte mijn horloge af en zette het 3 uur vroeger. Zo. Waar wou je heen? Vroeg ze, terwijl ze het horloge aan me terug gaf. Ik keek met grote ogen en een rode kop naar het horloge. Oh god. Zei ik met een blik naar het voorwerp op mijn arm. Uhm.. Mompelde ik. Daarheen? Vroeg ik, terwijl ik op een etalage wees met Japanse Manga. Lau.. kreunde Lotte. Oké, oké.. Al goed. Zei ik grijnzend. Ik liep naar het eerste de beste winkeltje van de straat die ik zag. Toen we binnenkwamen zag ik al direct dat ik de duurste van de duurste uitgekozen had. Er liepen hier allemaal Chique lui rond, die opkeken van ons. Ik trok me er niets van aan, en liep nog steeds grijnzend naar een rek vol dure jurken. Lotte kwam me hoofdschuddend achterna, en pakte eentje. Trek aan. Zei ze gebiedend tegen mij. Ik keek haar verontwaardigd aan. Phuh! Alleen als jij deze aantrekt. Zei ik grijnzend, en gaf haar een erg gewaagd jurkje. Lottes gezicht vertrok en haar ogen werden groot. Haha. Zei ik, en stak mijn tong uit. Ik pakte de lange jurk die ze mij had gegeven aan, en liep naar een pashokje. Ik hoorde Lotte vloeken, en toch maar in het pashokje naast mij gaan. Ik gniffelde nog even in mezelf, en begon me om te kleden.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.