Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 1: The Start of A Journey! Cyndaquil VS Totodile!

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

25 april 2015 - 16:41

1025

5

671



Episode 1: The Start of A Journey! Cyndaquil VS Totodile!

It all starts here...

'Devon, heb je alles'? vroeg Devon's moeder. Devon was druk bezig met zijn kleren in aan het pakken, en was duidelijk in de war.

'Nee ik kan het niet vinden... Waar is de PokéGear, mijn tandenborstel?!?! Ik moet echt mijn tandenborstel vinden. ' Hij raasde door alle kamers om zijn spullen te vinden.

'Waarom pak je je spullen dan ook zo laat in? Je weet toch dat je vandaag op reis gaat!' zei Devon's moeder.

'Jaha.. Waarom moet je nou altijd op me zeuren!' zuchtte Devon.

'Trouwens, hier is je PokéGear' zei Devon's moeder. Ze gaf het aan hem en Devon knikte vriendelijk.

Toen hij alles ingepakt kwam zijn vader te voorschijn.

'Devon, Professor Elm heeft gebeld. Hij heeft 3 Pokémon voor je klaar liggen, hij vraagt je of je naar zijn laboratorium wilt komen' zei Devon's vader.

'Zijn laboratorium is toch in New Bark Town? Dan moet ik hardstikke ver fietsen, daar heb ik geen zin in.' zuchtte Devon.

'Wat is dat voor lui gedoe? Op je reis moet je ook heel veel kilometers maken, en als je dan gaat lopen zeuren, kom je dus helemaal nergens' zei Devon's vader geïrriteerd.

Zijn vader is Gymleader geweest van Blackthorn City. Dat is de plaats waar Devon en zijn gezin woont. Zijn vader is de broer van Clair, de huidige Gymleader van Blackthorn City. Omdat die gym heel zwaar is, hoopt Devon daar zijn laatste badge te behalen.

'Nou dan ga ik maar!' zei Devon. Hij liep naar buiten en pakte zijn fiets.

'Veel plezier schat, ik zal je missen!' riep Devon's moeder. Je zag duidelijk tranen in haar ogen, ze vond het niet leuk dat haar enige zoon vertrok om op reis te gaan.

'Jongen, veel plezier, en volg altijd je hart! Laat snel van je horen hè!' zei Devon's vader. Hij keek tevreden naar zijn zoon.

'Dag allemaal!'' riep Devon. Hij stapte op zijn fiets en ging op weg naar New Bark Town.

Nadat hij enige tijd had gefietst, werd het steeds mistiger. Hij fietste nu in een bos, dat hem niet aanstond.

'Brr, wat is het hier koud zeg'' zuchtte Devon. Hij reed op een modderig pad, en hij viel af en toe bijna. Uiteindelijk zag hij door de mist niks meer. Tot zijn grote schrik zag hij ineens een schim voor zijn neus. Devon kon zijn evenwicht niet meer houden, en viel met een klap op de grond. Toen hij op de grond lag, zag hij dat het om een Ursaring ging.

'Eehm, hallo en tot ziens!' piepte Devon. Hij pakte zijn fiets, maar toen hij wou gaan fietsen deed zijn fiets het niet meer.

'Aah wat een prutsding'' zei hij. Hij gooide zijn fiets weg en zette het op een lopen. Ursaring was het hier niet mee eens en rende met grote stappen achter hem aan.

'Ursaaaaa!' bulderde Ursaring. Hij vuurde de aanval Hyper Beam af,dat deed hij verschillende keren. Gelukkig raakten de aanvallen Devon niet.

'HELP,HELP' schreeuwde Devon. Hij kon zeker hard rennen, maar Ursaring was sneller. Opeens hoorde Devon een stem.

'Cyndaquil doe je Flamethrower!' zei de stem. Een vuurzee van vlammen raakte Ursaring. Ursaring kreeg de volle laag, en viel op de grond.

'Gaat het jongen?' zei de stem.

'Ik ben Professor Elm, ik zal je beschermen' zei hij.

Hij kwam uit de bosjes.Hij had een lange witte doktersjas, een grote ronde bril. Hij zag er vriendelijk uit. Inmiddels stond Ursaring weer op en hij stond op het punt Cyndaquil aan te vallen.

'Chikorita kom eruit en doe je Vine Whip! Cyndaquil doe jij je Flamethrower!'

De gebundelde krachten raakten Ursaring hard, maar hij liet zich niet zomaar uit het veld slaan. Met een goed gemikte Hyper Beam raakte hij Chikorita. Hij was uitgeschakeld.

'Chikorita keer terug!' zei de Professor. De Chikorita keerde terug in haar Poké Ball.

'Cyndaquil doe je Smokescreen, en doe daarna je Tackle!' zei Professor Elm.

Cyndaquil zorgde ervoor dat de ruimte werd gevuld met rook. Niemand zag wat, maar Cyndaquil raakte Ursaring met een goedgemikte Tackle. Ursaring viel op de grond, en kon duidelijk niet meer op staan.

'Poké Ball nu!'' zei de Professor. Hij gooide een Pokéball en ving Ursaring.

'Wow, u bent echt goed met Pokémon, uw Cyndaquil was helemaal geweldig' zei Devon glunderend

'Ja, dat is zo. Sterker nog, hij kan zo van jou zijn!' zei Professor Elm.

'Echt waar?' vroeg Devon. Hij was blij dat al deze chaos over was. Hij wist nu al welke Pokémon hij zou kiezen.

'Laten we maar eerst terug naar het lab gaan!' zei Professor Elm.


Ze kwamen aan bij het lab, en eenmaal binnen lag er een PokéDex en 5 Poké Balls voor Devon klaar.

'Zo deze spullen mag je meenemen, trouwens, kies je Cyndaquil de Vuur-Pokémon, of Chikorita de Gras-Pokémon?' vroeg Prof. Elm.

'Ik denk dat ik Cyndaquil neem, hij was zo dapper in het gevecht tegen Ursaring!' zei Devon blij.

'Oké dan is dat geregeld'' zei de Prof. Hij deed Cyndaquil in zijn bal, en gaf hem aan Devon.

'Dank u wel!' zei Devon. Hij probeerde zich in te houden, maar het lukte hem niet.

'YES ik heb een Cyndaquil!' riep Devon, en hij gooide zijn Poké Ball in de lucht.

'Nou dan ga ik maar, er wachten veel Pokémon op me om gevangen te worden!' zei Devon.

'Haha, nou veel plezier en geluk op je reis!' zei Professor Elm.

Hij liep naar buiten, en hij zag een oude vriend van hem. Het was Gino, het is altijd zijn rivaal geweest in alles. Ze maakten overal een wedstrijd van.

'Haha Devon, ik heb mijn Pokémon eerder dan jij hebt' zei Gino. Hier maakte hij dus ook een wedstrijd van. Gino was altijd een van de beste leerlingen op de Poké School. De juf zei dat hij een grote trainer kon worden.

'Hey Devon, zullen we onze Pokémon uittesten?' zei Gino uitdagend. Een glimlach verscheen op het gezicht van Devon.

'Is goed, maar ga niet huilen als je verliest!' zei Devon.

'Haha, nee dat gaat gebeuren. Zeker niet tegen zo'n slappeling als jij' zei Gino

'O ja? Dat zullen we wel eens zien' zei Devon.

Ze gooiden allebei zijn Poké Balls in de lucht. Respectievelijk Totodile en Cyndaquil kwamen eruit.

'Ik zal wel scheids zijn' zei Prof. Elm.

'Let the match begin!' riep de Professor.


Devon heeft eindelijk zijn eerste match. En ook nog wel tegen zijn eeuwige rivaal Gino. Weet hij zijn eerste match om te zetten in een winst?

Stay tuned!


Reacties:


Sunrise
Sunrise zei op 5 aug 2010 - 20:15:
Ik ga verder lezen .


PokemonPower
PokemonPower zei op 5 aug 2010 - 12:14:
ik ga snel verder lezen!


pikafan10
pikafan10 zei op 4 aug 2010 - 15:40:
oeh, leuk!


Soragek
Soragek zei op 18 dec 2009 - 19:41:
ik vind hem helemaal geweldig ga zo door XD


LadyLondon
LadyLondon zei op 18 dec 2009 - 18:58:
:'D
leuk :3
Zeg je het ook weer even als de tweede episode er is