Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 2: The Great Escape
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 2: The Great Escape
''Dit wordt een 1VS1 gevecht'' zei de Prof.
''Cyndaquil, ik kies jou!'' riep Devon. Cyndaquil kwam uit zijn Pokéball, sprong in de lucht, en deed een bokshouding na.
''Jouw Cyndaquil is wel gebrand om te winnen hé!, Totodile, wees klaar om te battlen!''.Totodile verscheen uit zijn bal.
''Hmm, een Totodile, even Dex erbij halen'' zei Devon
Totodile is een Krokodilpokémon.Zijn sterk ontwikkelde kaken zijn zo krachtig dat ze alles verbrijzelen. Wees voorzichtig, zelfs als je zijn trainer bent, want deze Pokémon zet graag ergens zijn tanden in.
''Leuke pokémon, laten we beginnen!'' zei Devon.
''Zijn jullie allebei klaar om te vechten?'' vroeg Prof.Elm. Devon en Gino staken een goedkeurend handje op.
''LET THE MATCH BEGIN!'' riep de Professor.
''Totodile, Water Gun!'' riep Gino naar zijn Totodile. Totodile vuurde een krachtige waterstraal af, die Cyndaquil vol raakte. Hij had er last van maar hij kon weer verder.
''Kom op, Cyndaquil doe Smokescreen!'' riep Devon. Cyndaquil zorgde voor een rookwolk op het veld, waardoor niemand een steek zag.
''Nu, Cyndaquil Tackle!'' riep Devon. Cyndaquil stortte zich in de rook, en hij Tackelde Totodile. Het deed aardig wat schade maar Totodile kon verder.
''Goeie combo Devon, waar heb je die vandaan?'' vroeg Gino.
''Die heb ik van onze scheids hier'' zei Devon. Hij glimlachte naar Professor Elm, die daarop terug lachtte.
''Oke, lang genoeg gepraat, Totodile Scratch!'' zei Gino. Totodile kwam in aanvalspositie op Cyndaquil af rennen.
''Cyndaquil ontwijk en doe daarna je Flamethrower!'' riep Devon. Cyndaquil ontweek handig Totodile's aanval, en liet een sterke Flamethrower los. Hij raakte Totodile, maar het bracht Totodile maar een klein beetje schade.
''Totodile doe je Water Gun!'' riep Gino. Totodile vuurde zijn waterstraal weer af.
''Cyndaquil counter met Flamethrower!'' riep Devon. Cyndaquil vuurde weer zijn Flamethrower af. Beide pokémon werden zwaar getroffen. Ze vielen allebei uitgeput meer
''Beide pokémon zijn uitgeschakeld, het is een gelijkspel!'' riep Professor Elm''
''Tss, ik had gewoon van je moeten winnen met een advantage, je had gewoon geluk'' snauwde Gino.
''Nou ik vond het een leuke wedstrijd, Cyndaquil gaat het goed met je?'' Devon pakte Cyndaquil vast, en Cyndaquil voelde zich alweer goed.
''Nou ga ik echt op reis!'' riep Devon. En zo trok hij richting Cherrygrove City.
Inmiddels was Devon in het bos tussen New Bark Town en Cherrygrove City, toen hij ineens een meisje zag huilen.
''Heey, waarom huil jij?'' vroeg Devon bezorgd.
''Mijn ... mijn mijn Bellsprout is gestolen'' zei het meisje snoterrend.
''Wie heeft dat gedaan?'' vroeg Devon. Het meisje keek op.
''Team Rocket, ofzoiets, ze zijn een plaag hier,de politie probeert ze altijd te arresteren, maar het lukt ze nooit, ze ontsnappen steeds'' zei het meisje.
''Nou daar ga ik een stokje tussen steken, blijf jij maar hier, als ik ze zie zal ik je Bellsprout bij je brengen'' zei Devon vastberaden.
''Da-da-dankjewel jongen'' zei het meisje. Er verscheen een kleine glimlach op haar gezicht.
''Hoe heet je eigenlijk?'' vroeg Devon.
''Ik heet Maddy'' zei het meisje.
''Oké Maddy, ik zal het Team Rocket betaald zetten!'' riep Devon. Hij rende verder het bos in.
Hij liep nu richting een huisje, hij hoorde er stemmen:
''Haha, dat is nou al de 5de Pokémon vandaag die we hebben gestolen'' zei de ene stem.
''Ja, ze stelen we vandaag als warme broodjes!'' zei de andere stem.
''Hopelijk kunnen we ze voor geld verkopen, en dan geven we het geld aan de baas'' zei de eerste stem.
''Ja, de baas zal ons hiervoor rijk lonen!'' zei de andere stem. Hierna bulderden ze daarna in een lange lach.
Dit kan zo niet doorgaan: dacht hij. Op het moment dat hij de deur wou opendoen, voelde hij een hand op zijn schouder.
''Niet doen!, als je ze probeert te vechten en je verliest, dan zie je die pokémon nooit terug!'' zei het meisje dat voor hem stond. Het meisje was ongeveer net zo oud als Devon was, een jaar of 14. Ze keek hem doordringend aan met haar grote groene ogen.
''Maar we kunnen die Pokémon toch niet zo gewoon laten ontvoeren?'' vroeg Devon.
''Nee, natuurlijk niet meer maar, we moeten een plan opstellen, om de Pokémon daaruit te krijgen'' zei het meisje.
''Goed idee, maar hij heet je eigenlijk?'' vroeg Devon.
''Ik heet Jenace, volg me we gaan een goede plek uitkiezen waar we kunnen nadenken'' zei ze. Ze liep vooruit, en Devon volgde haar.
Op een gegeven moment kwamen ze bij een open grasveld met een paar stenen waar ze op konden. Na lang gedacht en gebrainstorm hadden ze eindelijk een goed plan.
''Oké laten we even het plan doornemen: Met jouw Cyndaquil maken we het gat in het dak, jij pakt de zak met Pokémon, en jij rent naar buiten'' zei Jenace.
''Ja, en dan doet jouw Eevee Shadow Ball, waardoor ze een tijdje uitgeschakeld zijn'' zei Devon.'' In die tussen tijd gaan we ervandoor'' zei Devon.
''Ja, precies dat lijkt me een heel goed plan, ik weet zeker dat het gaat lukken'' zei Jenace. Ze knipoogde naar Devon. Hij wist niet waarom, maar hij werd rood.
''Haha, je word rood'' lachtte Jenace.
''Helemaal niet, dat is niet zo!'' zei Devon boos.
Daarna liepen ze naar het huisje waarin plan The Great Escape in activatie gezeten zou worden.
Devon klomt handig op het dak, en liet Cyndaquil uit zijn bal.
''Oké Cyndaquil, doe je Flamethrower'' zei Devon. Door de hitte ontstond er een gat. Devon en Cyndaquil sprongen in het gat, en sprong snel op de grond. Hij probeerde de zak met Pokémon te pakken, maar hij kwam er niet bij. Een lange dunne kerel duwde hem op te grond.
''En wat denk jij te gaan doen?'' vroeg de man.
''Ja, jongetje wat denk jij te doen tegen Team Rocket?'' vroeg de vrouw naast hem.
''Geef al die Pokémon die je ontvoerd hebt, ze horen niet bij jouw,ze horen bij hun trainers'' schreeuwde Devon.
''We zullen eens laten zien wie we zijn'' zei de man
Om de wereld voor verder verval te behoeden!
Om de mensen van ons volk te kunnen beinvloeden!
Om de kwaadaardigheid van liefde aan te tonen!
Om dichter bij de sterren te komen!
Brandy!,Kane!
Team Rocket, nog sneller dan het licht!
Vecht als een man, of je geef je over en zwicht.
Op dat moment kwam Jenace binnen.''Ik hoorde het van buiten en jullie motto slaat nergens op''
''Dat neem je terug!'' zei Brandy'
''Lickitung nu!'' riep Kane
''Ekans kom eruit!''
''Dex, wat zijn dit voor Pokémon'' zei Devon.
Lickitung is een Pokémon die likt. Zijn lik kan verlamming veroorzaken. Hoewel hij er komisch uit ziet kan hij toch een geduchte tegenstander zijn. Pas op voor zijn wikkel en supersonische aanvallen!
Ekans is een stil maar dodelijk roofdier. 's Nachts wikkelt hij zijn lichaam om de takken van een boom om te slapen. Als hij net geboren is, is hij nog niet giftig en doet zijn beet alleen maar pijn.
''Oké, Cyndaquil doe je Flamethrower!'' riep Devon.
''Eevee, doe Shadow Ball!. De gebundelde krachten raakten Team Rocket hard, waardoor ze kans niet hadden om te aanvallen. Een enorme explosie zorgde ervoor dat ze in de lucht schieten
''We houden het weer voor gezieeeeen'' riepen de TR-leden in koor''
''Yes dat hebben we gedaan!'' juichtte Devon.
Ze brachtten alle Pokémon weer terug naar hun eigen trainers. Zo ook Maddy!
''Devon, is het goed als ik met je meereis naar Cherrygrove City, want daar is waar mijn huis is'' zei Janice.
''O jah, is goed hoe meer zielen, hoe meer vreugd!'' zei Devon.
''Oké leuk'' glimlachtte Jenace.
En zo vertrokken ze naar Cherrygrove City, op weg naar meer avonturen!
Stay tuned![/green]
Reacties:
Nog een dingetje, gedachten hebben geen dubbele punt nodig. Ik zou ze schuin typen, dan weet met meestal wel dat het om een gedachte gaat.
Vb
Dit kan zo niet langer doorgaan dacht hij.
Trouwens hoe weet Devon dat Janice een Eevee had?
:'D Geweldig :].
En ik zag dat er ook al een derde Episode was... dus ik ga snel ff lezen :]
leuk!