Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 3: Het pad naar de overwinning

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

28 dec 2009 - 17:35

1137

4

463



Episode 3: Het pad naar de overwinning

Janice besluit om mee te gaan met Devon op zijn reis. Allebei zoeken ze het pad naar de overwinning

''We zijn er zo, nog meer een klein eindje'' zei Janice. Ze liep met grote stappen voor Devon die duidelijk uitgeput was.
''Dat zeg je nou al 3uur!, jij woonde toch in Cherrygrove City? Waarom duurt het dan zo lang!'' zuchtte Devon.
''Dat valt best wel mee, en trouwens op je reis moet je ook veel gaan reizen, dus stop met zeuren!'' zei Janice.
''Ja mama'' zei Devon sarcastisch.''Ik ben je moeder niet!'' zei Janice op een boze toon.''Rustig joh, 't was maar een grapje!'' zei Devon.

Na verloop van tijd kwamen ze eindelijk naar in Cherrygrove City. Het was een klein dorpje, maar ze hadden wel een PokéCenter. Veel huisjes hadden een tuin met gewassen erop.

''Wat gaan we nu doen?'' vroeg Devon.''Kom we gaan naar mijn huis'' zei Janice. Het enige wat Devon kon doen was Janice achtervolgen. Op een gegeven moment kwamen ze aan bij een redelijk groot huis, met een akker. Janice deed de deur open, en een grote vriendelijke man stond in de deur open.
''PAP!, ik ben thuis!'' riep Janice blij.
''Schat!, het duurde wel lang zeg, en heey je hebt iemand meegenomen zie ik?'' zei Janice's vader. Nadat Janice's vader was uitgeknuffeld, keek hij naar Devon.
''Heey, jongen wie ben jij?'' zei Janice's vader.
''Ik ben Devon, ik kom uit Blackthorn City, en ik ben net mijn Pokémonreis begonnen'' zei Devon zelfverzekerd. Hij wou natuurlijk een goede indruk maken.
''Jongen, wat vind je er van als we nu een oefenpotje doen, om te kijken uit welk vlees jij bent gesneden?'' vroeg Janice's vader.
''Graag zelfs!'' zei Devon blij. Hij had echt zin een battle.
''Dan ben ik de scheids!'' riep Janice.
''Het is een 1Vs1 gevecht toch?'' zei Janice. Janice's vader en Devon knikte toestemmend.

''Cyndaquil! Sta klaar voor battle!'' riep Devon. De altijd vrolijke Cyndaquil kwam uit zijn Pokéball.
''Growlithe, hak hem in de pan!''. Uit de Pokéball kwam een puppy-pokémon.
''Dex, wat is deze pokémon?''

Growlithe heeft een zachtaardig karakter en is prettig in de omgang. Maar wees voorzichtig als je hem tegenkomt in de strijd. Growlithe is trouw aan zijn baas. Ook beschermt hij zijn territorium en zal hij vijanden wegjagen door te blaffen en te bijten.

''Oké!, begin!'' riep Janice.
''Growlithe, doe Flamethrower!'' riep Janice's vader. Growlithe vuurde de Flamethrower af.
''Cyndaquil doe hetzelfde!'' riep Devon. De 2 Flamethrowers waren van dezelfde kracht, een enorme vuurbal ontstond tussen de 2 Pokémon.
''Cyndaquil Smokecreen!'' riep Devon. Het veld werd gevuld met rook.
''Growlithe spits je oren om te horen waar Cyndaquil is!'' zei Janice's vader. Growlithe deed zijn ogen dicht, en spitste zijn oren.
''Cyndaquil, Tackle nu!'' zei Devon. Cyndaquil probeerde Tackle op Growlithe. Maar hij ontweek de aanval handig.
''Growlithe Quick Attack!'' riep Janice's vader. Growlithe beweegde snel en raakte Cyndaquil. Hij viel met een klap op de grond, maar stond toch weer op.
''Cyndaquil doe je Leer!'' riep Devon. Cyndaquil keek Growlithe doordringend aan, waardoor die niet kon bewegen.
''Doe nu ook je Quick Attack!'' zei Devon. Growlithe stond stil van angst, en ving de klap op, maar hij kon niet meer verder.
''Growlithe is uitgeschakeld, de winnaar is Cyndaquil en Devon!'' riep Janice.

''Cyndaquil keer terug'' zei Devon. Cyndaquil ging in zijn bal. Evenals Janice's dat met zijn Growlithe deed.

''Je hebt indrukwekkend gevochten Devon, je zou de Gym-battle uitdaging moeten nemen'' zei Janice's vader. Hij deed een hand op Devon's schouder.
''Ja, dat ga ik ook doen meneer, maar ik weet alleen niet waar de 1ste gym is?'' vroeg Devon.
''Nou die is in Violet City, de gym is het Fly-type, als ik jouw was zou ik proberen om een Electric-type te vangen, die zijn daar namelijk super-effective tegen'' zei Janice's vader.
''Nou, ik ga naar het PokéCenter om mijn Cyndaquil even op te laten knappen'' zei Devon.
''Wacht Devon, ik ga met je mee'' riep Janice. Janice keek hoopvol naar Devon, in de hoop dat ze meemocht.
''Maar Janice, je bent toch geen trainer?, waarom zou je met mee op reis willen?'' zei Devon. Devon keek Janice verwarrend aan.
''Nou, maar ik ga meedoen aan contests, dus ben ik een Pokemon-Coödinator'' zei Janice.
''Huh, wat zijn dat contests?'' zei Devon.
''Dat zijn wedstrijden, waarbij de schoonheid van een Pokémon telt, en niet de kracht, als je wint krijg je een lintje''.'' Je hebt 5 lintjes nodig om mee te kunnen doen aan het Grand Festival, daar komen de beste Pokemon-Coödinators bij elkaar, om uit te maken wie de beste is'' legde Janice uit.
''Ooh, oké, dat lijkt me leuk''.''Maar ik hou toch liever van gymgevechten'' zei Devon. Daarna gingen ze naar het PokémonCenter. Devon wou zich gaan registreren:
''Mevrouw kan ik me registreren?'' vroeg Devon. De vrouwelijke dokter keek haar vriendenlijk aan.
''Ik heet Nurse Joy, ja je kan je hier registreren voor de Johto League, wat is je naam?'' vroeg Nurse Joy''
''Mijn naam is Devon, ik ben 14jaar en kom uit Blackthorn City'' zei Devon. Nurse Joy voerde de gegevens in gaf hem zijn PokéDex terug.
''Oké je staat geregistreerd, is er nog iets anders dat ik kan doen?'' vroeg Nurse Joy''
''Ja, kunt uw even mijn Cyndaquil bekijken''. Hij gaf Cyndaquil aan Nurse Joy.
''Is goed, morgen kan je hem ophalen, ongeveer om 9uur s'ochtends. Devon knikte toestemmend. Daarna registreerde Janice zich voor de Contest. Ze kreeg een pasje mee.

Het was inmiddels al donker, en Devon lag in bed in het PokémonCenter. Hij werd ineens wakker toen hij wat hoorde.
''Pff, ik kan echt niet slapen'' zuchtte Devon. Hij keek naar buiten toen hij een bekend gezicht zag, het was Janice. Ze was aan het oefenen met haar Eevee op het veld. Ze probeerde Dig, en daarbij allebei Shadow Balls te maken.
Het lukte haar niet echt.
''Kom op Eevee, doe het wat beter, doe je Dig' zei Janice.' Eevee sprong in de zachte grond, en maakte gaten in het veld, ze sprong steeds uit alle gaten.
''Spring in de gaten, en doe dan een aantal Shadow Balls'' zei Janice. Eevee dook in de gaten, en vuurde Shadow Balls af. Uit alle gaten kwamen nu Shadow Balls te voorschijn, het was een prachtig gezicht.
''YAY, dat ziet er echt mooi uit, dat komt in onze volgende contest!'' riep Janice.
Devon deed zijn kleren aan en rende naar beneden, hij wou Janice gaan feliciteren.
''Heey Janice, dat zag er echt mooi uit, maar waarom oefen je om 2uur s'nachts?'' zei Devon verbaasd.
''Dan kan ik me beter concentreren, en niemand stoort me''.''Ik hou van de nacht'' zei Janice filosofisch. Devon schoot in een lach, en keek haar raar aan.
''Heb jij je hoofd gestoten ofzo, je lukt wel een nerd'' lachtte Devon. Janice vond dit duidelijk niet leuk.
''Eevee tackle Devon!'' zei Janice. Eevee gaf een aanloop en bonste vol tegen Devon aan.
''Hey, waar was dat nou weer voor nodig? zei Devon. Er kwam een glimlachje op Janice's gezicht.
''Had je me maar niet moeten uitlachen, hahaha sukkel'' lachtte Jenace hard. Nu moest Devon ook wel lachen.
Daarna gingen ze weer terug bed, met allebei verschillende dromen, maar dezelfde hoop. De beste worden.

Allebei willen ze de beste zijn, gaat het dan ook echt lukken?

Stay tuned!


Reacties:


bigtukker zei op 21 dec 2009 - 16:00:
Weet ik wel


SpprSven
SpprSven zei op 19 dec 2009 - 21:08:
VS = versus


bigtukker zei op 19 dec 2009 - 17:35:
Het ziet er erg goed uit Sven.
Toch een aantal dingetjes die ik wat minder vind.
Ik zal je aanraden om geen afkortingen te gebruiken, tenzij ze echt worden gezegd.

''Het is een 1Vs1 gevecht toch?''
Hier zou Janice zeggen "Het is een een vee es een gevecht (sorry de accent werkt niet )"
Natuurlijker zou zijn "Het is een een tegen een gevecht"

Verder zou ik dingen als advantage vertalen naar voordeel ofzo. Types vind ik ook best lastig, maar meestal vertaal ik ze inderdaad niet, tenzij het echt goed kan. Anyway, je verhaal ziet er wel beter uit dan menig andere fanfic dus ik hoop dat je doorgaat.
Tot ziens mattie


LadyLondon
LadyLondon zei op 19 dec 2009 - 12:54:
:'D
Snel Verder??