Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 4: Gevangen in Dark Cave
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 4: Gevangen in Dark Cave
Vlak voor Janice en Devon ligt Violet City, de stad waar Devon zijn eerste gymgevecht gaat houden.
''Ik heb gehoord dat Violet City erg leuke winkeltjes heeft, je vind het toch niet erg als ik even een kijkje ga nemen?'' vroeg Janice. Devon draaide zich om en keek haar aan alsof ze gek was.
''Natuurlijk ga ik niet mee, ik heb wel wat beters te doen. Ik heb gehoord dat in de Dark Cave vele sterke Pokémon zitten, die me zouden kunnen helpen in het Gymgevecht. Dus als jij lekker gaat winkelen, ga ik een nieuwe Pokémon vangen!'' zei Devon.
''Maar Devon, de Dark Cave is heel donker, je Pokémon moet Flash kunnen'' zei Janice bezorgd.''Neuh, heb ik niet nodig, ik heb een zaklamp bij me'' zei Devon.
''Oké, maar als het mis gaat weet je mijn nummer he?'' vroeg Janice.''Jaha, maar nu ga ik'' zei Devon.
Devon liep de Dark Cave in, en het was onwaarschijnlijk donker. Hij haalde de zaklamp uit zijn tas, en deed deze aan. Hij liep een tijdje naar binnen toen hij een Pokémon zag. Het leek op een Elekid.
''Een Elekid huh, Dex kan je me wat meer info geven?'' zei Devon.
Elekid is een Elektrische Pokémon die op een stekker lijkt. Hij is de pre-evolutie van Electabuzz. Hij wekt elektriciteit op door met zijn armen te draaien, maar hij wordt gauw moe en laadt zich maar een beetje op. Als hij zich oplaadt flikkert er elektriciteit tussen zijn hoorntjes.
''Oké, een Elektrische Pokémon, die ga ik vangen! Cyndaquil kom eruit en doe je Flamethower!''. Cyndaquil kwam uit zijn bal en vuurde een stevige Flamethrower af, die Elekid vol raakte. Maar Elekid counterde met een sterke Thunderpunch. Cyndaquil was ook vol geraakt, maar beide Pokémon bleven opstaan.
''Nu Quick Attack!'' zei Devon. Elekid ontweek de aanval lenig, maar kwam tegen een blok met rosten aan. De rotsen braken en vielen bijna op Elekid. Devon sprong ervoor en kon Elekid nog net wegtrekken. Het gevolg was dat er nu een muur van rotsen was, en Devon en Elekid konden niet meer terug.
''Pff dat was op het nippertje, maar hoe komen we hier nu weg?'' zei Devon. Elekid schrok van alle gebeurtenissen, en rende weg.
''Heey, blijf eens hier, het is gevaarlijk daar!'' zei Devon. Hij probeerde Elekid te volgen met zijn licht, maar na een tijdje kon hij hem niet meer zien. Devon besloot Janice te bellen, om te zeggen dat ze waren opgesloten. Devon pakte zijn PokéGear en toetste haar nummer.
''Kom op, neem op, neem op'' zei Devon. Devon zat 2 minuten met zijn PokéGear aan zijn oor toen hij realiseerde dat hij geen bereik had. Hij kreeg een vlaag van woede.
''What the ..., nu komen we hier niet nooit meer uit!'' zei Devon woedend.
''Dan moeten we het maar zo proberen, Cyndaquil doe je Flamethrower op de rotsen!'' zei Devon. Cyndaquil vuurde met alle krachten zijn Flamethrower, maar het had geen enkel effect. De rotsen waren niet te buigen of te breken.
''Doe dan je Tackle, Quick Attack, het maakt niet uit wat je doet, zorg ervoor dat we hier uitkomen!'' zei Devon wanhopig. De moedige Cyndaquil deed alles wat hij kon, maar er was geen beweging in.
''Dan zal ik het zelf maar doen'' zei Devon. Devon sloeg keihard tegen de steen, aan maar het resulteerde alleen maar in pijn.
''Auw,auw,auw mijn hand, dat had ik beter niet kunnen doen'' piepte Devon.
''Ik weet wat Cyndaquil! Als we nou deze gang helemaal uitlopen misschien kunnen we er via de andere kant uit!'' zei Devon opgewonden. Cyndaquil knikte braaf en ze liepen door.
Op een gegeven moment kwamen ze bij een lichter stuk, waardoor Devon zijn zaklamp niet meer nodig had.
''Auw, ik wist niet dat die stenen zo hoog lagen'' zei Devon. Hij viel doordat er grote stenen op de grond lagen. Maar het waren geen stenen het waren Geodudes
Meestal word Geodude gevonden in velden en rotsachtige omgevingen. Hij wordt vaak aangezien voor een rots of een kei. Hij beweegt zich gewoonlijk niet tenzij hij wordt gestoord. Dan kan hij erg boos worden en zwaait hij met zijn vuisten. Hij gebruikt zijn armen om tegen steile hellingen te klimmen.
''Nu Flamethrower!'' zei Devon. Cyndaquil deed weer Flamethrower maar het hielp niks, Ook Tackle en Quick Attack haalde niks uit.
''Oké, dan wordt het rennen!'' zei Devon. Devon en Cyndaquil trokken een sprint, maar de Geodudes hielden hen goed bij. Opeens zag Devon dat Elekid naast hem liep.
Uiteindelijk kwamen ze weer terug bij de plaats waar de muur van rotsen lag.
''Cyndaquil, Elekid doe wat! Als we nu niet winnen, zijn we of verslagen, of we zijn verdoemd om hier voor altijd te blijven!'' zei Devon. Cyndaquil en Elekid keken elkaar en begonnen te praten tegen elkaar. Devon verstond er niks van, maar volgens Cyndaquil wouden ze de Geodudes overhalen om mee te helpen om hier te kunnen ontsnappen.
''Cynda,Cynda!,Quil,Cyndaquil'' riep Cyndaquil tegen de Geodudes. ''Ele,Elekid Elekid, Kid!'' zei Elekid. Ook Elekid begon uitvoerig te praten. De Geodudes luisterden uitvoerig naar het verhaal, en knikte. Voor Devon het wist probeerden ze de stenen weg te halen. Devon hielp ook mee, net zoals Cyndaquil en Elekid. Na verloop hadden ze bijna alle stenen weggehaald, maar er was nog een grote. Elke pokémon deed zijn sterkte aanval, maar ze kwamen er niet door. Totdat Elekid een geweldig sterke Thunderbolt op de steen deed, die ineens verbrijzelde. Zo konden ze eindelijk naar buiten.
Devon en de rest bedankte de Geodudes, die weer de grot ingingen. Daarna stonden Cyndaquil en Elekid weer uitvoerig te praten. Cyndaquil seinde tegen Devon dat Elekid graag mee zou willen op Devon's reis omdat hij hem gered had. Maar ze moesten wel eerst een gevecht doen.
''Klopt dat Elekid?'' vroeg Devon. Elekid knikte van ja, en zo begon het gevecht.
''Cyndaquil Flamethrower!'' zei Devon. Cyndaquil deed zijn Flamethrower en raakte Elekid. Maar Elekid counterde sterk met Thunderbolt. Beide pokémon hadden het zwaar. Elekid deed weer zijn Thunderbolt, maar nu miste deze zijn doel.
''Cyndaquil Quick Attack!'' zei Devon. Deze aanval raakte zijn doel. Elekid probeerde nog een Thunderbolt, maar hij had geen elektriciteit meer.
''Cyndaquil kom terug! Oké Pokéball nu!'' zei Devon. Devon gooide de Pokéball, die hevig heen en weer schudde, maar uiteindelijk kwam het verlossende woordje: ''Ping!''. Devon pakte de Pokéball en juichtte.'' Yes, ik heb een Elekid!''
Op dat moment kwam Janice aanlopen.
''Heey, ik heb heel het gevecht gezien, gefeliciteerd!'' zei Janice. Devon keek blij naar Janice.
''Dankjewel!, het heeft me erg veel moeite gekost!'' zei Devon. Daarna trokken ze eindelijk Violet City in, op zoek naar het PokémonCenter.
Eindelijk heeft Devon zijn eerste echte Pokémon gevangen, nu is hij echt klaar voor de Violet Gym! Zal het hem lukken om deze te verslaan?
Stay tuned!
Reacties:
Devon moet gewoon naar die Gym... dat lijkt me echt awesome om te lezen.
Goed hoofdstuk trouwens!
Ga zo door n.n!
Leuk hoofdstuk, erg origineel