Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 5: Uitdaging in de Sprout Tower

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

28 dec 2009 - 17:37

1280

3

411



Episode 5: Uitdaging in de Sprout Tower

''Wakker worden Janice!'' zei Devon. Devon schudde Janice flink door elkaar, die nog in bed lag.
''Ben je niet goed ofzo, het is 8uur s'morgens!'' zei Janice. Ze pakte een kussen en sloeg Devon vol op zijn gezicht. Dat was de aanleiding voor een kussengevecht. Na een kwartier waren ze doodop.
''Wil je me wel heel laten joh, ik heb nog een gymgevecht voor de boeg'' hijgde Devon.

Een kwartier later zaten ze in de eetzaal.''Ik heb een goed idee Devon'' zei Janice.''Vertel'' zei Devon nonchalant.
''Nou, je kent je Elekid nog niet zo goed, misschien is het beter om hem beter te leren kennen voordat je je eerste gymvecht houd?'' vroeg Janice. Devon keek haar aan alsof ze debiel was.''Wat wil je nou zeggen?'' vroeg Devon.
''Hier in Violet City is er de Sprout Tower, dat is een gebouw waar jonge trainers en monniken met elkaar leven, en leren van elkaar. Vandaag is er een toernooi, en je krijgt tips van monniken, die al erg ervaren zijn met Pokémon. Misschien is het een slim idee om daar eens een kijkje te nemen voordat je naar de gym gaat'' zei Janice.''Dat is inderdaad een heel goed idee Janice, je bent geniaal!'' zei Devon. Devon knipoogde naar Janice, en ze werd meteen rood. Nadat ze hun laatste hap hadden ingeslikt liepen ze het PokémonCenter uit om zich naar de Sprout Tower te begeven.

''Woow wat een enorm gebouw'' zei Devon. En Devon had zeker gelijk. Het was een groot gebouw, overal waar je was in Violet City, je kon de toren van de Sprout Tower blijven zien. Het was er best druk, dat kwam namelijk omdat iedereen met het toernooi mee wilde doen.''Laten we naar binnengaan'' zei Devon. Devon en Janice liepen naar binnen en werden meteen gegroet door een vriendelijk monnik.
''Welkom,welkom jongelingen! Wat brengt jullie vandaag hier?'' vroeg de monnik.
''Nou, ik ben hier gekomen omdat ik mee wil doen met het toernooi hier in de Sprout Tower'' zei Devon.''En ik doe ook mee'' voegde Janice er nog aan toe.
''Leuk zeg, weer 2 nieuwe trainers die van ons willen leren!'' zei de monnik. Hij glimlachte naar Devon en Janice en hij vertelde hen dat ze naar de hoofdmonnik moest gaan.

De hoofdmonnik was een brede impulsante man. Hij vertelde van alles wat er vandaag zou gebeuren. Eerst zouden ze gaan mediteren. De pokémon en hun trainers moesten samen gaan mediteren, zodat ze beter op elkaar ingespeeld zouden worden. Devon was het hier duidelijk niet mee eens.
''Mediteren? Wat is dat voor een onzin. Dat heb ik helemaal niet nodig'' zei Devon verontwaardigd.
''Waarom niet, geef het een kans!'' zei Janice. Devon zeurde en mompelde nog wat, maar uiteindelijk stemde hij toch in.

''Laat je geest en je lichaam een worden! Zorg ervoor dat je innerlijke rust krijgt'' zei de hoofdmonnik. Devon deed hard zijn best, maar het lukte hem niet om in medidatie te komen. Hij viel zelfs in slaap.

''Devon, word wakker joh!'' zei Janice. Devon schrok wakker en keek om zich heen.''Huh, wat is er?'' zei Devon verward.
''Het toernooi begint over een kwartier joh, je moet je gaan inschrijven!'' zei Janice.''Ooh, dan moet ik me haasten. Devon rende naar de balie, maar kon zich nog net inschrijven, want er was nog maar 1 plek over.

''Beste trainers, kijk op het schema als je wilt zien tegen wie je speelt! Het zijn allemaal 1-tegen-1 gevechten, iedereen monnik krijgt een deelnemer onder zijn hoede. Deze monniken zijn allemaal ervaren Pokémon-Trainers, je kan veel van ze leren. Veel geluk!'' zei de hoofdmonnik.
Devon keek op het schema en hoe moest tegen een jongen genaamd Alex, Devon had er erg veel zin in, het zou een goede generale repetitie zijn voor zijn gymgevecht.
''Heey,ben jij soms Devon?'' vroeg een jongen. Devon herkende de jongen, het was Alex, degene tegen wie hij moest battlen.
''Ja, ik ben Devon, dan moet jij Alex zijn toch?'' vroeg Devon. Alex knikte van ja, en ze gingen naar het strijdveld. Het was een mooi veld, en er was een soort van elektrisch scorebord, die bijhield wie er mocht beginnen met Pokémon kiezen, en je kon er zien wie er uitgeschakeld was. Er was ook een scheidsrechter.
''Dit wordt een 1-tegen-1 gevecht, deze battle is afgelopen totdat 1 van de Pokémon van een trainer is uitgeschakeld. Veel succes! Het elektronische apparaat begon met draaien, en de pijl viel op Alex. Hij mocht dus beginnen met Pokémon kiezen.

''Pikachu, ik kies jou!'' zei Alex.
''Hmm, een Pikachu, even kijken wat Dex daarover heeft te zeggen''

Deze muisachtige beestjes behoren tot de meest gezochte Pokémon.Trainers hebben het meestal erg moeilijk om meerdere Pikachu's op één plaats te houden omdat veel Pikachu's vlak bij elkaar elektrische verstoringen in de atmosfeer veroorzaken, die zelfs tot onweer kunnen leiden. Hij houdt zijn staart in de hoogte om zijn omgeving in de gaten te houden. Soms wordt hij dan echter door de bliksem getroffen.

''Oké Elekid, doe je best!'' zei Devon.
''Begin!'' riep de scheidsrechter.

''Elekid Thunderpunch!'' riep Devon. Elekid haalde uit met zijn Thunderpunch en raakte Pikachu goed.
''Pikachu Thunderbolt!'' riep Alex. Pikachu deed zijn elektrische aanval op Elekid.
''Elekid laat de elektriciteit op je inwerken, zodat je over meer volt beschikt!'' zei Devon. Elekid absorbeerde de elektriciteit en zag er een stuk sterk uit.'
''Alex, je moet toch weten dat elektrische aanvallen geen zin hebben op mijn Elekid, hij maakt er juist gebruik van'' zei Devon. Alex keek bedrukt, en wist dat het moeilijk zou worden.
''Laat zien wat een echte Thunderbolt is Elekid!'' zei Devon. Elekid laadde zich op en stootte een geweldige Thunderbolt af. Zelfs voor een elektriciteit-type als Pikachu was dit te zwaar. Hij viel bewusteloos neer.
''Pikachu is uitgeschakeld, de overwinning gaat naar Devon en zijn Elekid!'' zei de scheidsrechter. Devon sprong op van blijdschap en omhelsde Elekid.
''Goed gedaan jochie!'' zei Devon. Elekid knikte blij.

''Ik heb ook gewonnen Devon!'' zei Janice. Janice kwam aanlopen en ze zag er blij uit.''Het enige nadeel is dat wij nu tegen elkaar moeten battlen'' zei Janice.
''Echt waar?'' zei Devon. Hij keek op het schema, en het was toch echt waar. Janice moest tegen Devon.

''Begin nu!'' riep de scheidsrechter. Ze waren op het hoofdveld aanbeland, en er zaten ongeveer 300 mensen op de tribune. Dit maakte Devon toch zenuwachtig.
''Cyndaquil Flamethrower!'' riep Devon. Cyndaquil deed zijn Flamethrower, maar Eevee ontweek handig.''Eevee, Shadow Ball!'' zei Janice. Cyndaquil ontweek de Shadow Ball ook handig.
''Nu Quick Attack!'' zei Devon. Cyndaquil raakte Eevee goed, die op de grond rolde, maar toch verder kon.
''Doe Dig!'' riep Janice. Eevee sprong in de grond en verdween. Niemand kon Eevee meer zien.
''Waar is Eevee nou!'' zuchtte Devon zenuwachtig.
''Nu! kom eruit Eevee!'' riep Janice. Eevee kwam uit zijn hol en raakte Cyndaquil hard.
''Doe nu je Iron Tail!'' riep Janice. Na dat zijn Dig flink schade had gemaakt, kwam er ook nog een Iron Tail achteraan. Dit was Cyndaquil teveel. Hij viel op de grond en kwam niet meer op.
''Cyndaquil is uitgeschakeld, Janice is de winnaar!'' zei de scheids.
''Dit kan niet, hoe kan ik in godsnaam van een meisje verliezen'' zei Devon. Hij kon het niet geloven. Hij had zoveel zelfvertrouwen en dan gebeurde dit, hij had dit nooit mogen verliezen.

''Kop op Devon, iedereen verliest wel eens. Ook jij. Laat je hierdoor niet afleiden, en zorg ervoor dat je wint'' zei een monnik. Devon voelde de hand van de monnik op zijn schouder, en hij wist dat de monnik gelijk had.
''Meneer, uw heeft helemaal gelijk! Ik ga gewoon zo door, en ik leer van mijn fouten!'' zei Devon zelfverzekerd.
''Dat is de spirit jongen!'' zei de monnik lachend.

Na Devon's telleurstelende resultaat op het toernooi van de Sprout Tower, krijg hij een tegenslag. Maar Devon heeft geleerd dat je meer tegenslagen moet leren omgaan, en je voordeel eruit te halen. We zullen zien of dat morgen ook in de Violet City Gym gebeurd!

Stay Tuned![/b]


Reacties:


SpprSven
SpprSven zei op 21 dec 2009 - 22:51:
just watch and see


LadyLondon
LadyLondon zei op 21 dec 2009 - 20:59:
Goed!
n.n
alleen
Elekid absorbeerde de elektriciteit en zag er een stuk sterk uit.

een stuk sterker denk ik dat het had moeten zijn. :] denk ik.. mijn nederlands is niet het beste x'3
maar ben benieuwd naar de volgende hoofdstukken :'D


bigtukker zei op 21 dec 2009 - 15:52:
Krijgen we nog te horen hoe Janice het heeft gedaan?