Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 6: Devon ziet ze vliegen
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 6: Devon ziet ze vliegen
''Wat moet ik in godsnaam met al dit eten!'' zuchtte Janice. Ze had gister het toernooi in de Sprout Tower gewonnen. Devon was niet verder dan de 2e ronde en was daar chagrijnig over.
''Weet ik veel, een heel jaar Pokémon-voedsel daar heb je toch niks aan, waar moet je het laten'' zei Devon chagrijnig.
''Niet zo jaloers Devon, niet iedereen is zo goed als ik ben'' zei Janice. Devon vondt dit duidelijk niet leuk.
''Ach, je had gewoon geluk, vandaag ga ik die badge winnen'' zei Devon zelfverzekerd. Maar dan moesten ze wel de Gym zien te vinden.
''Waar is die Gym nou? We zitten nu al 2 uur te zoeken'' zei Devon. ze waren 10 uur vertrokken, en het was nu al 12 uur. Devon was duidelijk chagrijnig.
''Weet ik veel, vraag het aan die man daar'' zei Jenace. Ze wees naar een gezette grote man, met veel baardhaar. Devon waagde het erop en liep op hem af.
''Excuseer mij meneer, maar weet uw toevallig waar de Gym is?'' vroeg Devon beleefd. De man draaide zich om en keek hem vriendelijk met zijn kleine ogen aan.
''Ik zou het niet weten jongen, sinds een week is de zoon van de oude gymleader de nieuwe gymleader. Hij heeft de Gym verplaatst, maar ik zou niet weten waar die is'' zei de man.
'''Bedankt'' zei Devon. Hij zuchtte.
''Ik denk wat we beter naar het PokémonCenter kunnen gaan, misschien weet Nurse Joy waar de Gym is'' zei Janice.
''Goed gedacht! We gaan er meteen heen!'' zei Devon. Hij was nu erg enthiousiast geworden en rende weg.
''Ehm, Devon het PokémonCenter is de andere kant op'' zei Janice lachend. Devon draaide zich om.''Hehe, dat wist ik wel'' zei Devon. En zo liepen ze naar het PokémonCenter.
Eenmaal aangekomen zagen ze een jongen met een grote haarlok over zijn rechteroog, hij zag er een beetje apart uit. Devon ging naar de balie.
''Nurse Joy, weet uw waar de Gym hier is?'' vroeg Devon. Nurse Joy keek lachend naar de jongen naast hem, en toen keek Joy naar Devon.
''Vraag het maar aan de jongen naast je'' zei ze lachend. Devon snapte het niet, en keek de jongen verwarrend aan.
''Je wilt naar de Gym? Da's mooi want ik ben de Gymleader. Ik ben Falkner'' zei de jongen, hij schudde Devon's hand.
''Kan ik je uitdagen''? vroeg Devon.''Natuurlijk, volg me'' zei Falkner.
''Dit wordt een 2v2 gevecht. De uitdager mag van zijn Pokémon wisselen hoe vaak hij dat wilt, de Gymleader mag dat niet'' zei de scheidsrechter.
''Als de uitdager dit duel wint, krijgt hij de Zephyrbadge'' zei de scheids.
''Zijn jullie klaar?'' zei hij weer. Devon en Falkner knikte.
''Begin!'' riep de scheidsrechter. Een bel klonk.
''Ga, Elekid!'' riep Devon. Elekid kwam er paraat uit. Hij stond klaar om te vechten.
''Pidgeotto, laat zien wat je kan!'' riep Falkner.
Pidgeotto is een meer ontwikkelde soort dan de Pidgey. Deze Pokémon zit vol energie. Hij vliegt constant rond boven zijn grote territorium. Hij zal elke indringer al woest pikkend verjagen. Zijn gezichtsvermogen is enorm goed en zelfs vanaf grote hoogte kan hij zijn prooi zien. Hij is gewapend met scherpe klauwen en duikt naar beneden om zijn prooi te vangen.
''Thunderbolt!'' riep Devon. Elekid deed zijn Thunderbolt, maar Pidgeotto ontweek de aanval handig.
''Doe je Steel Wing!'' riep Falkner. Pidgeotto raakte Elekid hard maar hij kon doorgaan.
''Quick Attack!'' riep Devon. Elekid was erg snel, dat kwam omdat Devon en hij veel op snelheid hadden getraind.
''Pidgeotto, jij ook Quick Attack!'' zei Falkner. Beide pokémon raakte elkaar, en de kracht was ongeveer even groot.
''Pidgeotto, doe je Steel Wing!'' riep Falkner. De vleugels van Pidgeotto werden wit, en hij kwam met een enorm snelheid aanvliegen.
''Elekid, pak Pidgeotto's vleugels, en doe dan Thunderbolt!'' zei Devon. Elekid pakte Pidgeotto's vleugels, en Pidgeotto kon nergens heen. Met een verwoestende Thunderbolt was het einde verhaal voor Pidgeotto. Hij viel bewusteloos op de grond.
''Pidgeotto is uitgeschakeld, Elekid is de winnaar!'' riep de scheidsrechter.
''Yes!, het staat 1-0'' riep Devon.
''Wees nog niet te snel blij Devon, want mijn beste Pokémon heb je nog niet gehad. Pidgeotto keer terug! Nu, Dodrio!'' riep Falkner.
Dodrio is een Vliegpokémon. Als twee koppen beter zijn dan één, hoe zit het dan met de drie van Dodrio? De drie koppen vertegenwoordigen vreugde, woede en verdriet (zorgen). Hij gebruikt zijn drie hersenen om complexe plannen uit te voeren.
''Elekid, Thunderpunch'' riep Devon. Elekid raakte Dodrio goed, maar het deed Dodrio niet zo veel schade.
''Huh, Dodrio had allang uitgeschakeld moeten zijn'' zei Devon.
''Vergeet niet dat Dodrio behalve Vlieg- ook een Grond type is'' zei Falkner.
''Doe je Tri Attack!'' riep Falkner. Tri Attack raakte Elekid goed, maar hij kon door.
''Elekid Quick Attack!''. Elekid was snel.
''Mud-Slap!'' riep Falkner. Vlak voordat Elekid Dodrio raakte, deed Dodrio zijn Mud-Slap. Dit was een harde klap, en Elekid was uitgeschakeld
''Elekid kan niet meer verder vechten, Dodrio is de winnaar'' zei de scheidsrechter.
''Dus nu staat het weer 1-1'' zei Falkner tevreden.
''Elekid keer terug, Cyndaquil laat zien wat je kan!'' zei Devon.
''Cyndaquil Flamethrower!'' zei Devon. De Flamethrower raakte Dodrio goed, maar het deze keer ook niet zo veel bij Dodrio.
''Tri Attack!'' riep Falkner. Cyndaquil ontweek deze aanval snel.
''Cyndaquil, nu Quick Attack!'' Dodrio ontweek deze aanval ook.
''Counter met Mud-Slap!'' riep Falkner. Deze aanval kwam hard aan bij Cyndaquil, maar hij kon doorzetten.
''Dodrio doe je Tri Attack opnieuw!'' zei Falkner.
''Counter met Flamethrower!'' zei Devon. De 2 aanvallen waren volledig aan elkaar gewaagd. Er ontstond een enorme explosie.
''Laten we voordeel uit deze situatie maken!, nu Quick Attack!'' riep Falkner. Cyndaquil was afgeleid door de explosie, en werd hard geraakt. De moedige Cyndaquil stond alweer op en ging door.
''Cyndaquil Smokescreen!'' riep Devon. Het veld werd gevuld met rook.
''Doe je Flamethrower, en terwijl je dat doet draai rondjes!''. Cyndaquil deed dat en zo leerde hij de aanval Fire Spin. De Fire Spin raakte Dodrio hard. Dodrio viel bewusteloos op de grond doordat hij ook al schade had opgelopen van het gevecht met Elekid.
''Dodrio is uitgeschakeld, de overwinning gaat naar Cyndaquil en Devon!'' riep de scheids.
''Yes, we hebben onze eerste Gymbadge gewonnen!''
''Hier heb je de Zephyrbadge'' zei Falkner. Falkner gaf de badge aan Devon, en Devon was dolgelukkig.
''Yeah, we hebben de Zephyrbadge gewonnen!'' riep Devon. Elekid en Cyndaquil sprongen van blijdschap in de lucht.
''Gefeliciteerd Devon, je hebt fantastisch gestreden'' zei Janice.
''Dankje, Dankje. Nog 7 te gaan!'' riep Devon.
''Waar gaan we nu heen?'' vroeg Jenace.
''We kunnen het beste naar Azalea Town gaan, want daar is een Gym, én er wordt een contest gehouden'' zei Devon.
''Oké, dat wordt dan mijn eerste contest'' zei Janice.
''En ik ga dan mijn 2e Badge binnenhalen!'' juigde Devon
Eindelijk heeft Devon zijn eerste badge gewonnen, zullen er nog meer komen?
Stay tuned!
Reacties:
Eeeh... Dodrio is geen Grond-type
Maar voor de rest wel een leuk verhaal.
Haha Go Devon :]
Zephyr Badge awesome. :3
:3
Zoals gewoonlijk,, nieuwsgierig naar de volgende delen
Leuk!!!
Ik moet nu gaan, maar ik ga morgen weer verder lezen ^^