Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 7: Daniel & Phanpy
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 7: Daniel & Phanpy
Janice en Devon liepen in het PokémonCenter in, waar het een enorme drukte was. Veel trainers schreeuwden door elkaar heen, en Nurse Joy had duidelijk moeite om de rust te bewaren.
''Ik moet naar mijn oom in Azalea Town!''
''Mijn school is in Azalea Town, ik moet er echt heen!''
''Mijn moeder ligt in het ziekenhuis in Azalea Town!''. Er waren vele klachten. Nurse Joy liep weg, en we spraken haar aan:
''Nurse Joy, kan uw mij vertellen waarom er allemaal zo'n drukte is?'' vroeg Devon.
''Om bij Azalea Town te komen, moet je door de Union Cave gaan. Maar aan allebei de ingangen staat een Onix, die niemand door laat gaan. De politie heeft het al geprobeerd, maar tot nu toe is het hopeloos geweest'' zei Nurse Joy. Devon greep naar zijn haren en werd wanhopig.
''Maar voor mijn 2e gym moet ik naar Azalea Town!'' zei Devon geschrokken.''En ik heb mijn 1e contest daar!'' zei Janice.
''Sorry, maar ik denk dat jullie die doelen even moeten bijstellen'' zei Joy telleurgesteld.
''Ik laat me niet zomaar wegsturen, ik ga een kijkje nemen, en misschien kunnen we erdoor'' zei Devon.''Zo is het maar net'' zei Janice. Ze vertrokken naar Union Cave.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Eenmaal aangekomen voor de Union Cave, was er inderdaad een Onix.
In de loop der tijd wordt de facet geslepen huid van Onix zo zwart als kool en zo hard als diamant. Het is in ieder geval een imponerend gezicht in een gevecht. Als hij op zoek is naar eten maakt hij op hoge snelheid holen in de grond die door de Diglett als huis worden gebruikt.
''Dit lossen we wel op!, Cyndaquil, Elekid nu! Doe je Flamethrower en Elekid doe een Thunderbolt!'' zei Devon. De 2 pokémon deden hun uiterste best, maar het had vrijwel geen invloed op de sterke Onix.
''Devon, je bent ook echt niet slim he, Vuur en Elektriciteit-aanvallen werken niet bij Steen-Pokémon'' zei Janice wijsneusig.
''Nou los jij het dan op!'' zei Devon.''Óké, Eevee, Dig, en dan Shadow Ball!'' zei Janice. Eevee deed ook zijn uiterste best, maar Onix gaf geen kik.
''Pff, dit gaat niet lukken, die Onix is gewoon te sterk'' zei Janice.
''Idee!, als we nou met Eevee's Dig een gat graven, en zo in de Union Cave kunnen komen, en via de andere kant hetzelfde doen, kunnen we zo erlangs komen!'' zei Devon.''Je bent geniaal Devon!'' zei Janice. Ze gaf Devon een kus op zijn wang. Devon werd erg rood, en liep snel weg.
Zo gezegd zo gedaan, Eevee deed een Dig, en binnen no-time waren ze in de Union Cave. Het was er erg donker, maar Devon had zijn zaklamp meegenomen.
''Huh, is dat een jongen?'' zei Devon. Toen hij beter scheen zag hij inderdaad een jongen met een Phanpy.
Phanpy is een Pokémon met een lange neus. Hij is heel erg speels en zwaait vrolijk met zijn lang neus in het rond. Maar dan kan gevaarlijk zijn omdat hij heel erg sterk is. Als hij je lief vindt, bumpt hij tegen je aan, maar pas op dat je dan niet door de lucht vliegt.
De jongen was ongeveer 2,3 jaren ouder dan hij was. De Phanpy zag er niet goed uit, de jongen was Phanpy aan het verzorgen.
''Hey, wat ben je hier aan het doen?'' vroeg Devon. De jongen keek om en zei:''Ik verzorg deze zieke Phanpy, het gaat niet goed met hem, trouwens ik ben Daniel aangenaam'' zei Daniel. Devon en Janice groetten Daniel terug.
''Heb je iets te maken met dat niemand de Union Cave in kan?'' vroeg Janice brutaal.
''Oké, ik zal het uitleggen. Team Rocket kwam hier eerst, en in een poging om Phanpy te stelen, verwondden ze Phanpy. Ik was bang dat ze weer terug zouden komen, dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen, en vroeg aan 2 Onixen of ze niemand door konden laten. Maar jullie zien er behulpzaam uit, dus ik ga jullie niet terugsturen'' zei Daniel.''Kan jij met Pokémon praten?'' vroeg Devon.
''Ja, ik kan het al mijn hele leven'' zei Daniel. Janice en Devon waren zeer onder de indruk wat Daniel toen deed. Hij begon uitgebreid met Phanpy te praten.
''Hebben jullie toevallig een Super Potion?, hiermee kan ik Phanpy genezen. Ik kon niet weg naar Azalea Town, omdat wilde Pokémon anders Phanpy zouden aanvallen'' zei Daniel.
''Daniel, je hebt heel erg geluk, op de weg hierheen vond ik een Super Potion, dus hier'' zei Devon. Hij gaf het aan Daniel, die het op zijn beurt weer op Phanpy gaf. Phanpy voelde zich een stuk sterker.
''Dankjewel Devon, je bent de held van de dag!'' zei Daniel. Daniel knuffelde Devon ineens, hij schrok er wel van, maar hij besefde dat deze jongen heel erg veel van Pokémon hield. Op dat moment hoorde ze iets zingen.
Bereid je maar voor,
want hier zijn we weer hoor!
Om de wereld voor verder verval te behoeden.
Om de mensen van ons volk te kunnen beïnvloeden.
Om de kwaadaardigheid van liefde aan te tonen.
Om dichter bij de sterren te komen.
Brandy!,Kane!
Team Rocket is nog sneller dan het licht.
Vecht als een man of geef je over en zwicht.
''Oh nee niet hun weer he. Dit zijn de lui die Phanpy wouden stelen'' zei Daniel.
''En of, maar nu gaat het ons lukken'' zei Kane.
''Die Phanpy is erg sterk, we hebben geluk want we kregen er nog meer bij!'' zei Brandy. Ze drukte op een knop, en de grijper greep Phanpy en Cyndaquil.
''Haha, ik zie jullie later!'' zeiden Brandy en Kane tegelijk. Ze rende weg de grot in.
''Dit kunnen we ons niet laten gebeuren, kom op we achtervolgen ze!'' zei Devon. Ze ontstond er een achtervolging. Brandy en Kane waren zeker snel, maar Devon was net Usian Bolt. Hij was zo kwaad, dat hij niet meer te houden was.
''Pff, dat kind is ongelofelijk snel'' zei Kane hijgend.
''Ja, maar we zijn aan het einde van de Union Cave!'' zei Brandy. Er was licht aan het einde van hun zicht, en het leek erop dat ze gingen halen. Maar de Onix draaide zich om, en Team Rocket kon nergens heen.
''Shit, wat nu?'' vroeg Brandy.
''Andere kant op rennen!'' zei Kane. Ze renden de andere kanten op maar Devon &Co wachtten hen op.
''Haha, nu kunnen jullie nergens heen'' zei Devon.
''Als je het zo wil, dan maar een Battle! Lickitung nu!'' zei Kane. De Lickting stond in Battle-Modus.
''Kom eruit Ekans!'' zei Brandy.
''Elekid nu!, Thunderbolt!'' zei Devon. Elekid lanceerde een geweldige Thunderbolt, maar wonder boven wonder stonden Ekans en Lickitung weer op.
''Sudowoodo, Magnitude!'' zei Daniel. De grond begon geweldig te trillen, en een enorme aantal stenen vlogen op Ekans en Lickitung. Ze waren zo goed als uitgeschakeld.
''Onix, begeleid ze naar buiten!'' zei Daniel. Onix pakte Team Rocket vast en zwiepte ze met een enorme snelheid de lucht in.
''We houden het weer voor gezieeeeeeen'' riep Team Rocket in koor.
Cyndaquil en Phanpy vielen uit de lucht, maar Daniel en Devon vingen ze op. Phanpy begon dicht tegen Devon aan de staan en wou met hem spelen.''Phanpy vind jou wel leuk Devon'' zei Daniel. Phanpy keek Devon blij aan.
''Maar Daniel, is het dit niet jou Pokémon?'' vroeg Devon.''Nee, maar ik wil hem wel graag hebben. Zullen we erom battlen?'' vroeg Daniel.
''Graag zelfs!'' zei Devon. Ze gingen battlen op het veldje net naast de Union Cave. Het was een 1v1 gevecht.
''Ik ben de scheids'' riep Janice.
''Begin!'' riep Janice.
''Cyndaquil nu!'' riep Devon.
''Vulpix, laat zien wat je kan''
Vulpix is een Vospokémon. Als hij geboren wordt heeft hij maar een witte staart. Tijdens zijn groei krijgt de staart kleur en splitst hij op in zes staarten. Die zes staarten zijn ongelooflijk mooi.
''Flamethrower!'' riep Devon.
''Jij ook!'' riep Daniel. De Flamethrowers waren goed in balans.
''Quick Attack, nu!'' riep Devon. Cyndaquil was erg snel, en raakte Vulpix redelijk hard.
''Tackle!'' riep Daniel.
''Fire Spin!'' riep Devon. De Fire Spin van Cyndaquil was sterker dan de Tackle van Vulpix. Maar Vulpix bleef maar doorgaan.
''Jou Vulpix weet niet van ophouden he'' lachtte Devon.
''Nee, hij lijkt op mij'' grapte Daniel.
''Cyndaquil Smokescreen!'' zei Devon. Het veld was gevuld met rook.
''Haha, dat had je beter niet kunnen doen! Doe Flamethrower!'' zei Daniel. Dwars door de rook kwam er een Flamethrower, Cyndaquil werd geraakt, maar het deed niet veel schade.
''Quick Attack!'' zei Devon.
''Tackle!'' zei Daniel. Ze raakte elkaar hard, maar de Quick Attack van Cyndaquil was iets sterker. Vulpix was uitgeschakeld.
''Vulpix is uitgeschakeld, de winnaar is Devon. Phanpy's nieuwe trainer is Devon!'' riep Janice.
''Yes!'' juichtte Devon. Daniel feliciteerde Devon met zijn overwinning.
''Hey Phanpy, hoe zou je het vinden om met mij op reis te gaan?'' vroeg Devon. Phanpy sprong van blijdschap, en kwam net zijn neus tegen de lege Pokéball. Zo vangde Phanpy zichzelf, en had Devon er een nieuwe kameraat bij.
''Yes, ik heb Phanpy!'' zei Devon.
De avond viel, en Devon, Daniel en Janice zaten te eten.
''Devon en Janice, hoe zouden jullie het vinden als ik mee ga op jullie reis?!'' vroeg Daniel. Janice en Devon keken elkaar aan en zeiden in koor:
''Super, dat lijkt ons leuk!''.
''Ga je dan meedoen aan contests, gyms?'' vroeg Devon.
''Ik doe nergens aan mee, ik ben een Pokémon-Breeder. Ik probeer zo goed mogelijk met Pokémon om te gaan, en meer over ze te weten te komen'' zei Daniel.
''Oké, welkom bij de crew!'' riep Devon.
Na een wild avontuur heeft Devon Phanpy gevangen, kan hij er nog meer vangen? En hoe zal het met Janice's eerste contest gaan?
Stay tuned!
Reacties:
Leuk verhaal weer .
Een dingetje nog. In de Pokémon wereld spreekt men over twee Onix en niet over twee Onixen. Dat is trouwens altijd zo.
En inderdaad zoals ik stiekempjes al verwacht had was deze Epi ook weer heel leuk :] Alleen eigenlijk is het best wennen, Team Rocket met Brandy en Kane...want eigenlijk... was het vooral zo van Jessy! James! ...en Meowth x'D... ach... ja.... :3
Maar goed back to the Epi... Nice Nice <3
and I get it (zie hieronder)
nee, kijk
dat zijn die mensen die klagen over dat ze niet azalea in kunnen. niet janice of devon
ff vooraf :3
ust te bewaren..
''Ik moet naar mijn oom in Azalea Town!''
''Mijn school is in Azalea Town, ik moet er echt heen!''
''Mijn moeder ligt in het ziekenhuis in Azalea Town!''. Er waren vele klachten. Nurse Joy liep weg, en we spraken haar aan:
Ehm... eerst deed je zo van... Janice en Devon en plots gingen ze in de sort of ik vorm schrijven... het overkomt mij ook wel...vaak :] maar goed ik ga het lezen het begin was al leuk
Vulpix!!!
Mijn lievelingspokemon