Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 8: Kurt & de Slowpoke
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 8: Kurt & de Slowpoke
''Eindelijk zijn we er'' zei Devon. Het was een lange weg geweest van Violet City naar Azalea Town, maar ze waren er eindelijk.
Daniel pakte een boek met informatie over Azalea Town en zei:''In dit boek staat dat er in Azalea Town een man woont die speciale PokéBalls maakt''.
''Wat moet ik me daar bij voorstellen?'' vroeg Devon. Daniel keek opnieuw in zijn boek en zei:''Nou, dat zijn PokéBalls voor verschillende typen Pokémon, er is bijvoorbeeld een Fast Ball voor snelle pokémon, een Lure Ball om mee te vissen enzovoort. Devon en Janice waren allebei blij om dit te horen.
''Maar Daniel, wie is die man eigenlijk?'' vroeg Devon.
''Dat is Kurt, hij is expert in het maken van die speciale PokéBalls'' zei Daniel.
''Laten we die dan ophalen!'' zei Janice.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ze liepen Azalea binnen, maar het eerste wat Devon & co. opviel is dat overal Slowpoke, en borden van Slowpoke hingen overal in de stad. Ze keken hun ogen uit, ze wisten niet wat ze zagen.
Slowpoke is een domme Pokémon. Hij is altijd in gedachten verzonken, maar niemand kan er achter komen wat hij denkt, als hij al denkt. Alles van Slowpoke is... langzaam. Slowpoke neemt gewoonlijk vijf seconden de tijd voordat hij op welke prikkel dan ook reageert. Hij is tamelijk tevreden met een beetje rondslenteren zonder zich zorgen te hoeven maken om de tijd.
''Waarom zouden al die Slowpoke hier zo op de grond liggen?'' vroeg Devon.
''Ik heb werkelijk geen idee, meestal zitten Slowpoke in Slowepoke Well'' zei Daniel.''Slowpoke Well'? Wat is dat?'' vroeg Devon.
''Dat is een grot waar alle Slowpoke leven, naast Azalea, het is wel raar dat ze hier in de stad zijn verspreid.
''Laten we naar Kurt gaan, misschien weet hij er meer van'' zei Janice.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Volgens het boekje woont Kurt hier'' zei Daniel. Ze keken naar een groot huis, maar er was voor de rest niemand te zien. Devon drukte de bel in en er kwam een vriendelijke man naar buiten.
''Dag meneer, bent uw Kurt?'' vroeg Devon beleefd.
''Ja, dat ben ik zeker, wat komen jullie hier doen?'' vroeg Kurt.
''Nou wij hebben gehoord dat uw speciale Pokéballs kan maken, heeft uw er een paar voor ons?'' vroeg Daniel.
''Sorry maar dat kan nu niet, kom anders binnen dan zal ik het verhaal vertellen'' zei Kurt. Kurt liet hen binnen en ze gingen aan een grote tafel zitten.
''Het is probleem is, doordat het hier zo heet is, kunnen we van de Apricorns geen speciale Balls maken, omdat daarvoor water nodig is. Het heeft al in geen tijden geregend'' zei Kurt.
''Is dit altijd als zo geweest?'' vroeg Daniel. Er kwam een klein glimlachje rond Kurt's gezicht en hij zei: ''Nee, kijk: Vroeger zorgden de Slowpoke voor de regen, want eens in de week Yawnden zij, en dan kwam er op onverklaarbare redenen regen'' zei Kurt.
''Dus de Slowpoke Yawnen niet meer?'' vroeg Janice.''Juist, maar we weten niet waardoor dat is'' zei Kurt.
''Hmm, dus we moeten zorgen dat de Slowpoke weer Yawnen?'' vroeg Devon. Kurt knikte van ja.
''Zullen we anders naar de Slowepoke Well gaan? Misschien komen we daar wat meer te weten'' zei Daniel. De anderen knikten instemmend. Zo gingen ze naar de Slowpoke Well.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Dus dit is de Well?'' vroeg Janice.''Yep, helemaal'' zei Kurt. Ze stonden voor de Well, het zag er indrukkwekkend uit. Toen ze eenmaal binnen waren zagen ze direct het probleem. De Slowpoke waren omsingeld door Golbat en Sandshrew.'
Golbat, een vleermuisachtige Pokémon, is de geëvolueerde vorm van Zubat. Hij zendt sterkere supersonische stralen uit dan Zubat.Met zijn vier scherpe hoektanden kan hij 300 kubieke centimeter bloed per beet opzuigen.
Sandshrew graaft zich diep in onder de grond in droge gebieden. Hij heeft een hekel aan water. Hij kan zichzelf oprollen tot een bal.
''Daarom Yawnen de Slowpoke niet, ze worden gevangen gehouden door deze Pokémon!'' zei Kurt.
''En daar gaan we snel iets aan doen, Elekid nu!'' zei Devon.
''Eevee kom eruit!'' zei Janice.
''Jij ook Sudowoodo!'' zei Daniel.
''Elekid doe je Thunderbolt!'' zei Devon.''Eevee Shadow Ball!'' zei Janice. ''Sudowoodo Earthquake!''. De 3 aanvallen zorgden voor een geweldige klap. Alle Golbat en Sandshrew waren uitgeschakeld maar er was nog een Crobat over.
Crobat is een Vleermuispokémon. Hij evolueert uit Golbat als Golbat zijn geluksquota bereikt. Met zijn twee extra vleugels kan Crobat veel sneller vliegen dan Golbat. Door de vleugels die zich langs zijn poten hebben ontwikkeld, kan hij snel vliegen, maar het maakt het hem echter moeilijk om te stoppen en te rusten
''Sudowoodo Rock Smash!'' zei Daniel. Crobat ontweek Sudowoodo's aanval handig. Crobat deed zijn Supersonic en alle Pokémon waren confused.
''Nu Cyndaquil!, Fire Spin!'' zei Devon. Cyndaquil kwam uit zijn bal en raakte Crobat hard. Crobat viel uitgeschakeld neer.
''Pokéball nu!'' zei Kurt. Hij ving alle Sandshrew, Crobat, en Golbat.''Goed gedaan jongens'' zei Kurt.
Maar de Slowpoke wouden maar niet Yawnen, zelfs niet toen de indringers weg waren.
''Wanneer gaan ze nou eens Yawnen, we zitten hier nou al 2uur, het wordt donker en in heb honger en slaap'' klaagde Devon. Op het moment dat Devon begon, te praten stond ineens alle Slowpoke op, en ze liepen naar buiten.
''Kom we volgen ze'' zei Kurt. Ze liepen achter de Slowpoke aan, tot naar buiten. De Slowpoke gingen in een kring staan, en gingen Yawnen. Het geluid was ongelofelijk lelijk, maar er begon wolken te komen. Zoveel dat op een gegeven moment er regen kwam.
''Yes regen! Nu kan ik weer nieuwe Balls maken!'' juichtte Kurt. Ze waren erg blij, en gingen naar Kurt's zijn huis.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Ik heb hier wat voor jullie, als dank voor jullie help'' zei Kurt. Hij gaf Daniel, Janice en Devon. Ze kregen allemaal 2 Lure Ball, en 2 Fast Ball.
''Wat doen deze Balls eigenlijk?'' vroeg Daniel.
''Nou met de Lure Ball kan je gemakkelijk Pokémon vangen die je bij het vissen vangt. Fast Balls zijn voor snelle pokémon'' zei Kurt.
''Heel erg bedankt meneer! Ik hoop uw nog eens te zien!'' zei Devon.
''Mooi, en als je nog Apricorn vindt, moet je het aan mij geven en dan maak ik een ball voor je!'' zei Kurt.
''Afgesproken!'' zeiden Janice,Devon en Daniel tegelijk.
Zo vertrokken ze naar het PokémonCenter, want het was al laat geworden. Wat ligt er in petto voor onze vrienden?
Stay tuned!
Reacties:
Slowpoke zijn awesome :'D ...
Maar leuk leuk :]
Slowpoke zijn relaxed