Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 9: Contest Kriebels!
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 9: Contest Kriebels!
''De Azalea Contest, here I come!'' zei Janice. Het was 9 uur s'ochtends in het PokémonCenter, en Devon en Daniel waren nog niet erg wakker.
''Waarom ben je zo opgewonden, de contest begint pas morgen, niet vandaag'' zei Daniel. Janice schrok en keek Daniel aan.
''Echt, nee dat meen je niet!'' zei Janice. Devon en Daniel schoten in de lach.
''Dacht je nou echt dat de Contest vandaag zou zijn, op elk bord in de stad staat dattie morgen begint.'' zei Devon.
''Maar wat moet ik vandaag gaan doen?'' vroeg Janice. Daniel keek haar aan en zei:''Misschien is het slim als je nog een beetje gaat trainen, tenslotte heb je niet veel training gehad, ik denk dat je nog even moet oefenen.
''Ja dat is zo, schiet op!'' zei Janice. Ze begon zich als een razende aan te kleden, terwijl Devon en Daniel het rustig aan deden.
''Je hebt nog de hele dag, relax een beetje'' zei Devon.
''Ik kan niet relaxen, ik heb nog heel veel werk te doen'' zei Janice.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Woow wat een enorm gebouw'' zei Janice. Ze waren aanbeland bij de Azalea Contest Hal. Het was een groot stadion, waar maar liefst 5.000 mensen zouden kijken naar haar eerste Contestoptreden. Rond het stadion waren allemaal trainingsveldjes waarop Coordinators konden trainen.
''Moet je daar eens kijken, die zijn flink aan het battlen'' zei Devon. Overal waren Coordinators aan het battlen, want dat was een belangrijk deel van het progamma.
''Ik ga ook even met Eevee oefenen'' zei Janice. Ze gingen naar een trainingsveldje toe, en Devon en Daniel gingen op een bankje zitten.
''Zorg ervoor dat je zo veel mogelijk doet alsof het in echt is'' zei Devon.
''Ja, wij zijn de jury en jij doet je optreden'' zei Daniel.
''Oké, Eevee nu!'' zei Janice. Eevee kwam uit zijn bal en was vrolijk als altijd.
''Nu, Dig!'' zei Janice. Eevee maakte allerlei gaten in de grond.
''Wat stelt dit voor?'' vroeg Daniel.
''Ik ken deze move al, wacht af en kijk'' zei Devon.
''Springt in de gaten, en doe dan je Shadow Ball!'' zei Janice. Eevee sprong in de gaten, en allerlei Shadow Balls kwamen uit de gaten, het zag er leuk uit.
''En nu Iron Tail op alle Shadow Balls!'' zei Janice. Alle Shadowballs spatten uit elkaar, en zag het er heel erg mooi uit. Devon en Janice stonden van hun plaats
''Bravo, dat is erg mooi, dat moest je ook in de Contest doen!'' zei Daniel. Er kwam 2 mensen aan lopen.
''Dat was erg mooi, ik ben onder de indruk'' zei een jongen. Het meisje dat naast hem stond zei:''Ja, dat was erg leuk, doe je mee aan de Contest?''
''Ja, ik doe mee, en jullie?'' antwoordde Janice.''Ja, wij doenn ook mee, ik ben Vicky, en de jongen naast me heet Ricky'' zei het meisje.
''Aangenaam!'' zeiden Devon, Daniel en Janice.
''Janice, heb je zin om met mij een oefenbattle te houden? Ik moet ook nog oefenen, en een Contestbattle komt me goed uit'' zei Vicky.''Oké, ik heb ook nog wat oefening nodig'' zei Janice.
''1v1 toch?'' vroeg Vicky.
''Yep'' zei Janice.
''Zal ik dan maar de scheids zijn?'' vroeg Daniel. Ze knikten allebei instemmend.
Devon en Ricky gingen op het bankje zitten, en Vicky en Janice namen plaats op het trainingsveld.
''Begin!'' zei Daniel.
''Eevee, kom eruit!'' zei Janice.
''Butterfree, shine!'' zei Vicky.
Butterfree is het laatste stadium in de evolutie van Caterpie.Zijn vleugels, die bedekt zijn met giftige stoffen, zijn waterafstotend, waardoor hij ook in de regen kan vliegen. In de strijd wappert hij zijn vleugels op hoge snelheid om giftige stoffen in de lucht te verspreiden.
''Eevee doe je Shadow Ball!'' zei Janice. Butterfree ontweek de Shadow Ball handig.
''Butterfree Confusion!'' zei Vicky. Butterfree tilde met haar Confusion Eevee op en liet Eevee op de grond vallen.
''Eevee gaat het?'' vroeg Janice. Eevee stond er op en gebaarde dat hij weer verder kon gaan.
''Eevee Dig!'' zei Janice. Eevee verdween in de grond. Butterfree fladderde wanhopig.
''Nu, kom eruit!'' zei Janice. Eevee kwam uit de grond en raakte Butterfree hard, maar ze kon door.
''Butterfree Sleeppowder!'' zei Vicky. Butterfree verspreide een Sleeppowder, en Eevee viel in slaap.
''Eevee wakker worden!'' zei Janice. Maar het had geen effect.
''Butterfree Gust!'' zei Vicky. Eevee werd tegen de muur van het veld geblazen. Door de klap werd Eevee wakker. Ze had het er moeilijk mee, maar kon nog wel door.
''Eevee Iron Tail!'' zei Janice. Eevee's staart begon te gloeien, en raakte Butterfree hard. Butterfree viel bewusteloos neer, net zoals Eevee die erg vermoeid was.
''Eevee en Butterfree zijn uitgeschakeld, het is een gelijkspel!'' zei Daniel.
''Dat was een leuke battle zeg, er was veel spanning, goed gedaan allebei'' zei Devon.
''Ja, maar dit is niet eerlijk he, Vicky kan wel oefenen en ik niet'' zei Ricky.
''Waarom niet? Ik heb binnenkort een gymgevecht en ik kan wel wat oefening gebruiken'' zei Devon. Ricky klaarde al op en zei:''Oké, Bring it On.
''Pff, dan ben ik wel weer scheids'' zei Daniel. Vicky en Janice gingen van het veld, en Ricky en Devon gingen op het veld.
''Begin!'' riep Daniel.
''Phanpy ga!'' zei Devon.
''Devon heeft Phanpy net gevangen, hij heeft er nog nooit mee gevochten, ik hoop dat het goed gaat'' zei Janice.
''Ja, maar Devon lijkt me een goede trainer'' zei Vicky.
''Maak hem af Beedrill!'' zei Ricky.
Beedrill zal uiteindelijk de capaciteit hebben om aanvallen zoals de Dubbelnaald en de Naaldraket te leren. Zijn angel is erg giftig. Hij heeft er trouwens drie: twee op zijn voorpoten en één op zijn achterlijf, waarmee hij zijn vijanden herhaaldelijk probeert te steken. Hij vliegt op hoge snelheid en komt soms in zwermen voor.
''Beedrill Agility!'' zei Ricky. Beedrill begon zich enorm voor de te bewegen.
''Phanpy Rollout!'' zei Devon. Phanpy begon met een hoge snelheid te rollen, maar Beedrill was te snel, hij ontweek de aanval.
''Pin Missle!'' zei Ricky. Beedrill vuurde zijn Pin Missle af.
''Blijf rollen!'' zei Devon. Doordat Phanpy doorrolde, ketste de Pin Missle af. Het had dus geen enkel effect.
''Fury Attack!'' zei Ricky. Beedrill begon Phanpy te steken met zijn giftige angels.
''Phanpy, Defensive Curl!'' zei Devon. Phanpy's huid gloeide en zijn defensie groeide. De Fury Attack deed weer amper schade.
''Nu Rollout!'' zei Devon. Beedrill rekende niet op een snelle aanval, en Phanpy kwam vol op Beedrill. Het deed veel schade.
''Beedrill Quick Attack!'' zei Ricky. Beedrill raakte Phanpy hard. Beide Pokémon waren moe.
''Phanpy Take Down!'' zei Devon.
''Counter met Tackle!'' zei Ricky. De kracht was ongeveer hetzelfde, maar beide Pokémon hadden veel schade opgelopen en vielen bewusteloos.
''Beedrill en Phanpy zijn uitgeschakeld, weer een gelijkspel!'' zei Daniel.
''Het lijkt wel de dag van de gelijkspellen'' zei Janice.
''Inderdaad, maar geef toe het waren wel leuke gevechten'' zei Daniel. Iedereen was het daar mee eens.
''Ik krijg er nu wel zin in die Contest!'' zei Janice.
''Haha, je hebt Contest Kriebels!'' zeiden Ricky en Vicky.
''Laten we weer gaan oefenen!'' zei Janice.
Zal Janice haar eerste contest weten te winnen?
Stay Tuned!
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.