Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 10: Een beetje beginnersgeluk?!

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

28 dec 2009 - 18:12

1288

1

508



Episode 10: Een beetje beginnersgeluk?!

''Welkom bij de Azalea Contest!'' riep de host om. De toeschouwers hadden er zeker zin in. Het was als goed als uitverkocht.
''Ik ben Lyla, de host voor de dag!'' riep Lyla. Lyla was ooit de Contest-Champion en nu is al een paar jaar host van Johto-Contests. Ze wees naar de jury
''Laten we even onze jury verwelkomen! Dit is Nurse Joy van het Azalea PokémonCenter!'' zei Lyla. Nurse Joy stond op en zwaaide naar de menigte.
''En onze 2e jurylid is: Markus! Markus is de Contest-Champion van 2003,2004,2005 en 2006!'' zei Lyla. Iedereen juichtte hem toe.
''Onze derde en laatste jurylid is Daniel. Hij is al 11 jaar voorzitter van de PokéFanclub!'' zei Lyla.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de gangen liep Janice een beetje zenuwachtig heen en weer. Ze had een hele mooie jurk aangedaan, maar toch was ze heel zenuwachtig.
''Waarom loop je zo te ijsberen, het komt allemaal wel goed'' zei Vicky. Janice keek haar aan en zei:''Dit is mijn eerste contest, dus ik weet nog niet hoe alles moet''.
''Ja dat had ik de eerste keer ook, maar je moet er gewoon van genieten. Hoe vaker je meedoet aan een contest, des te beter het gaat. Ik heb nu al 2 lintjes. Ze pakte haar doosje met lintje, deed het open en 3 prachtige lintjes kwam te voorschijn.
''Ooh, wat mooi. Dus als ik zo'n eentje win, krijg ik ook zo'n mooie?'' vroeg Janice.
''Jep'' zei Vicky. Janice besloot dat ze daarvoor hard zou werken. Weg met die nerveusiteit.

Heel veel leuke acts kwamen langs. Een Rattata die met zijn snelheid veel toeschouwers met zich meekreeg. Een Pikachu die door middel van zijn elektriciteit allerlei golven kon maken. Een Machoke die zijn kracht liet zien. Er kwamen veel verschillende acts langs. Ricky zijn Beedrill was ook heel goed. Hij vuurde Pin Missle af en Beedrill gaf daar dan een rotatie aan, waardoor de vorm van de Pissle Missle een PokéBall kreeg. Het zag er geweldig uit.
Vicky deed met haar Butterfree Sleeppowder, en met Confusion kon ze die helemaal besturen. Daarna deed Butterfree Whirlwind waardoor er een tornado van Sleeppowder ontstond. Het zag er erg mooi uit.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''En de laatste act is een nieuwkomer uit Cherrygrove City. Het is haar eerste Contest dus geef haar een warm applaus: Janice!'' riep Lyla. Het publiek juichtte voor haar.
''Eindelijk is Janice aan de beurt'' zei Devon.
Oke rustig blijven, focus je, het komt goed dacht Janice. Ze keek nog een keer in het publiek, en was er klaar voor.
''Eevee nu!'' zei Janice. Eevee kwam uit haar bal en was weer vrolijk als altijd.
''Eevee doe je Dig!'' zei Janice. Eevee maakte grote gaten, het waren er een stuk of 10.
''Leuk en anders die gaten, maar wat stelt het voor?'' zei Lyla.
''Spring in de gaten en doe dan je Shadow Ball!'' zei Janice. Eevee hopte van gat naar gat en deed steeds haar Shadow Ball. Het zag er leuk uit.
''Nu Iron Tail!'' zei Janice. Eevee's staart gloeide en sloeg de Shadow Balls kapot, dit zorgde voor een donkerblauw gloed over het veld. Het zag er prachtig uit.
''Wat een prachtig optreden voor een nieuweling, werkelijk schitterend gedaan!'' zei Lyla.
''De combinatie van Grond- en Dark-type aanvallen is heel mooi!'' zei Nurse Joy.
''Niet slecht'' zei Markus.
Janice zwaaide nog een keer naar het publiek en ze wist dat ze binnen was.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Janice had een kwartierje pauze en nam een boterham. Het was toch een zware klus.
''Je was geweldig Janice, eerlijk waar'' zei Ricky.''Ja ik ben onder de indruk, je moet wel door zijn'' zei Vicky.
''Dank je wel, het ging inderdaad redelijk'' zei Janice. Op dat moment ging er een soort van bel, en de grote plasma-schermen in de hal gingen aan.
''Volgens mij worden de 4 overgebleven Contesters bekendgemaakt'' zei Vicky. Ze had gelijk.
''Het was weer een spetterend 1ste ronde, er zullen 4 Coordinatoren doorgaan die met elkaar de strijd aangaan in 2 wedstrijden. Degene die door zijn, zijn: Tyson,Ricky,Vicky en de nieuweling Janice!
''Yes we zitten er alledrie bij!'' zei Vicky. Ze had niet door dat achter haar iemand aan kwam lopen.
''Wees maar niet te blij, ik ben ook door. En ik zal jullie stuk voor stuk verslaan'' zei de jongen. Het was Tyson.
''Denk dat maar niet, we zijn ook goed'' zei Ricky.
''Stil nou, ze gaat nog wat vertellen'' zei Janice.
''De eerste match is Janice VS Ricky. Na die battle volgt Tyson VS Vicky. Jaice en Ricky moeten nu naar het veld komen'' zei Lyla.
''Daar gaan we dan'' zei Janice.
''Veel succes he'' zei Ricky.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''De regels zijn simpel: Op het scherm zie je bij elke foto van de Contester een balkje. Als er schade aan de Pokémon, of er gebeuren dingen die niet mooi zijn, wordt het balkje kleiner. Wie het grootste balkje overheeft na 1min is de winnaar. Succes!'' zei Lyla.
''Begin!'' zei de scheids.

''Eevee doe je best!'' zei Janice.
''Beedrill laat ze zien wat je kan!''.
''Eevee Shadow Ball!'' zei Janice. Eevee vuurde zijn Shadow Ball af naar Beedrill.
''Beedrill Agility!'' zei Ricky. Beedrill was ongelofelijk snel, en ontweek de Shadow Ball makkelijk. Het balkje van Janice werd ietsjes sneller.
''Wat een ongelofelijk snelheid'' zei Lyla.
''Eevee Dig!'' zei Janice. Eevee verdween in de grond. Beedrill zweefde wanhopig heen en weer.
''Waar is Eevee nou?'' zei Lyla.
''Eevee kom eruit nu!'' zei Janice. Eevee kwam uit de grond en raakte Beedrill goed. Ook Ricky's balkje werd kleiner.
''Beedrill Fury Cutter!'' zei Ricky.
''Eevee ontwijk alles!'' zei Janice. Het leek wel eens dans die Beedrill en Eevee opvoerde, maar Janice's balkje werd groter, en die van Ricky kleiner.
''Eevee Iron Tail!'' zei Janice. Beedrill was moe geraakt van de Fury Cutter, en kon niet meer ontwijken. Het was een fatale klap, Beedrill was uitgeschakeld.
''Beedrill is uitgeschakeld, Eevee en Janice zijn door naar de finale!'' zei de scheidsrechter. Het publiek juichtte uitbunding voor Janice.

De match daarna was al binnen 20 seconden klaar. De Sneasel van Tyson maakte korte metten met Butterfree. Nu moest Janice tegen Tyson in de finale.
''Succes'' zei Janice. Tyson keek haar arrogant aan en zei:''Hmpf, je zal het nodig hebben''. Ze gingen weer op het veld, en Lyla legde de regels nog een keer uit. De bel ging en ze gingen ervoor.

''Sneasel ga!'' zei Tyson.

Sneasel is een Pokémon met scherpe klauwen, die verborgen liggen in de palm van zijn hand. Zonder waarschuwing kunnen deze worden gebruikt om de vijand aan te vallen. Een echte valse Pokémon die Pidgey van hun nest verjaagd en zich daarna te goed doet aan de eieren die zijn achtergelaten

''Eevee kom op!'' zei Janice.
''Sneasel Metal Claw!'' zei Tyson. Sneasel's klauw begon te gloeien en wou Eevee raken, maar deze ontweek de aanval snel.
''Eevee Quick Attack!'' zei Janice. Eevee was snel en naderde Sneasel.
''Sneasel doe ook je Quick Attack!'' zei Tyson. Eevee en Sneasel botste op elkaar, maar hun kracht was aan elkaar gewaagd.
''Sneasel Faint Attack!'' zei Tyson. Sneasel ging liggen en deed alsof hij uitgeschakeld was.
''Is hij nou uitgeschakeld'?'' vroeg Lyla.
''Eevee doe nu je Iron Tail!'' zei Janice. Eevee's staart begon te gloeien, en naderde Sneasel.
''Nu!'' zei Tyson. Sneasel stond razendsnel en gaf Eevee een klap. Het balkje was nu ongeveer even groot als die Tyson. Er was nog 10 seconden op de klok.
''Eevee Shadow Ball!'' zei Janice.
''Metal Claw!'' zei Tyson. Sneasel kwam in contact met de Shadow Ball, en er was een enorm wolk.

Niemand kon wat zien. De bel ging en het was afgelopen.
Toen de wolk weg was, zagen we dat het balkje van Janice iets groter was dan die van Tyson.
''Janice en Eevee zijn de winnaar! Janice wint het Azalea Town lintje!'' zei Lyla.

Janice liep naar het podium en ontving haar eerste lintje. Ze was heel blij.
''Wat issie mooi, ik heb mijn eerste lintje!'' zei Janice. Ze kreeg een staande ovatie van het publiek.
''Geweldig, ze was heel goed'' zei Devon.
''Inderdaad, ongelofelijk!'' zei Daniel.

Zo heeft Janice haar eerste lintje in de wacht weten te slepen, volgen er nog meer?

Stay Tuned!


Reacties:


LadyLondon
LadyLondon zei op 27 dec 2009 - 21:29:
:] Go Janice :3
Nice Epi!
:'D