Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 11: Gevecht der rivalen
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 11: Gevecht der rivalen
''Mijn eerste lintje, wat issie schitterend!'' zei Janice. Ze had gisteren haar eerste lintje gewonnen, en kon geen ander onderwerp verzinnen dan dat. Daniel en Devon waren er duidelijk op uitgekeken.
''Ga nou niet overmoedig worden, je zal niet altijd zo makkelijk winnen'' zei Devon.''Zo is het maar net Devon'' zei Daniel.
''Jullie zijn gewoon jaloers'' zei Janice. Devon lachtte heel hard.
''Pff, ik heb wel wat anders aan mijn hoofd, vandaag ga ik mijn 2e badge binnenhalen.
Ze liepen het PokémonCenter uit toen ze Gino zagen. Hij keek naar zijn badges.
''Heey Gino!'' zei Devon. Gino draaide zich om en er kwam een gemeen lachje om zijn mond toen hij Devon zag.
''Devon hoeveel badges heb je al?'' vroeg hij koel.
''Ik heb er 1 hoezo'' zei Devon. Gino begon te lachen.''Wat ben jij een nietsnut, kijk hier eens naar'' zei Gino. Hij liet zijn badges zien. Hij had er al 3, inclusief de badge van de Azalea Gym.''Je bent nog slechter dan ik dacht'' zei Gino.
''O ja, als ik zo slecht ben, waarom doe je niet een battle met me? Hier op het veldje, 3v3, je mag zovaak van Pokémon wisselen als je wilt'' zei Devon bijna boos.
''Hmpf, vooruit dan maar, ik mag niet teveel tijd verspillen aan zwakkelingen zoals jij'' zei Gino.
''Hou je bek jij, of anders ...'' zei Devon. Hij wou Gino slaan, maar Daniel pakte zijn hand vast.
''Devon, als je hem verslaat met een battle, is dat hetzelfde als een klap in zijn gezicht'' zei Daniel.
''Dat is waar, nou kom maar op!'' zei Devon.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Het is een 3v3 match, beide trainers mogen zoveel van Pokémon wisselen als ze winnen. Als alle 3 de Pokémon van een van de trainers uitgeschakeld zijn, is er een winnaar. Begin!'' zei Daniel.
''Ga Cyndaquil!'' zei Devon.
''Haha, is je Cyndaquil nog steeds niet geevolueerd, Croconaw laat zien wat echte kracht is!'' zei Gino.
Croconaw, de evolutie van Totodile, is een Krokodilpokémon. Als hij een tand verliest of breekt groeit deze vanzelf weer aan. Er zitten 48 tanden in zijn mond. Zijn tanden staan wat naar binnen gericht. Als een prooi eenmaal gevangen zit tussen zijn kaken heeft hij weinig kans meer om te ontsnappen
''Cyndaquil keer terug!'' zei Devon.'
''Dat is een verstandige keuze Dev, je Cyndaquil was helemaal aan flarden gescheurd!'' zei Gino.
''Elekid nu!'' riep Devon.
''Croconaw Bite!''. Croconaw probeerde Elekid te bijten.
''Elekid ontwijk en doe je Thunderpunch!'' zei Devon. Elekid ontweek de aanval handig, en sloeg Croconaw ongenadig hard op zijn kanis. Croconaw kon door, maar hij het zwaar.
''Croconaw Ice Beam!'' zei Gino. Uit Croconaw's bek kwam een ijsstraal, die Elekid deed transformeren in een hoop van ijs.
''Haha, het ziet er niet best uit voor je Elekid!'' zei Gino.
''Val maar aan, we zullen zien wat er gebeurt'' zei Devon met een lachje.
''Geef je het nu al op? Croconaw Quick Attack!'' Croconaw klapte met een geweldig klap op het ijs van Elekid, waardoor het ijs bleef. Elekid kon verder.
''Elekid maak het af met een Thunderbolt!'' zei Devon. Uit Elekid's oren kwam een geweldige Thunderbolt, die Croconaw vol raakte. Het was einde verhaal voor Croconaw.
''Croconaw is uitgeschakeld, Elekid is de winnaar, het staat 1-0 voor Devon'' zei Daniel.
''Lekker gedaan Elekid, ga zo door!'' zei Devon. Elekid sprong van blijdschap.
''Croconaw, je bent niks waard, keer terug en schaam je'' zei Gino. Iedereen was een beetje geschokt om wat hij zei.
''Nu Slugma, maak die mislukte stekker af!'' zei Gino.
Slugma is een Lavapokémon. Hij is gemaakt van lava. Hij slaapt niet en stopt niet met bewegen, want als zijn rug koud wordt dan stolt hij. Hij komt gewoonlijk voor in warme gebieden zoals in de buurt van vulkanen. Daar glibbert hij langzaam rond bij zijn voortdurende zoektocht naar warme plekjes.
''Slugma Flamethrower!'' zei Gino. Slugma vuurde zijn vlammenwerper af.
''Elekid ontwijk en doe je Thunderbolt!'' zei Devon. Elekid ontweek weer de aanval goed, en lanceerde een Thunderbolt.
''Protect!'' zei Gino. Er kwam een geelkleurige barriere om Slugma heen, en de aanval ketste af.
''Shit, dat werkt niet, steeds als ik ga aanvallen doet hij Protect'' zei Devon.
''Slim gedacht, sukkel, maar wel te laat gedacht, Slugma Flamethrower!'' zei Gino.
''Thunderbolt!'' zei Devon. De Thunderbolt en Flamethrower kwamen op elkaar in en een enorme explosie ontstond.
''Slugma Body Slam!'' zei Gino. Door de rook zag Elekid niet dat Slugma eraan kwam. Slugma kwam helemaal voor Elekid heen, en door zijn hitte was Elekid uitgeschakeld.
''Elekid kan niet verder vechten, de winnaar is Slugma, het staat 1-1'' zei Daniel.
''Shit, Phanpy nu!'' zei Devon. Phanpy kwam te voorschijn.
''Haha, kijk dan naar je slappe Phanpy, Slugma Body Slam!'' zei Gino.
''Ontwijk!'' zei Devon. Hij wist niks anders te verzinnen, omdat hij moest oppassen met Slugma's hitte. Desondanks ontweek Phanpy de aanval en zweefde in de lucht. Ineens kreeg Devon een ingeving.
''Phanpy Rollout!'' zei Devon. Phanpy rolde met hoge snelheid richting Slugma.
''Slugma Flamethrower!'' zei Gino.
''Haha, je bent echt dom, iedereen weet dat Vuur-aanvallen geen effect hebben op grond-types'' zei Devon. En hij had gelijk. Phanpy rolde dwars door het vuur heen en raakte Slugma hard. Slugma rolde als een sliert om Phanpy heen, en ze knalden tegen de muur. Slugma was uitgeschakeld.
''Slugma kan niet meer verder vechten, de winnaar is Phanpy, het is 2-1 voor Devon'' zei Daniel.
''Hier, deze kan je krijgen'' zei Devon. Hij stak zijn middelvinger op.
''Hahahah, wat ben jij zielig, je denkt al echt dat je er bent. Je hebt mijn sterkste Pokémon nog niet gezien. Ga Noctowl!''
Noctowl, de evolutie van Hoothoot, is een Uilpokémon. Deze ontzettend intelligente Pokémon draait dikwijls zijn hoofd 180 graden om zijn as als hij nadenkt. Zijn beide ogen zijn zo gespecialiseerd dat ze al het beschikbare licht opvangen.
''Phanpy Quick Attack!'' zei Devon. Phanpy beweegde zich snel voort.
''Confusion! Til hem op en gooi hem op de grond'' zei Gino. Een blauwe gloed kwam rond Phany en hij zweefde in de lucht, en viel daarna met een klap op de grond.
''En dan je Hypnosis!'' zei Gino. Er kwamen rode stralen uit Noctowl's ogen, en Phanpy viel in slaap.
''Welterusten Phanpy!'' zei Gino. Devon keek wanhopig naar Janice. Die gebaarde dat ze het ook niet wist.
''Maak het af met Wing Attack!'' zei Gino. Noctowl raakte Phanpy met haar vleugels en Phanpy kon het niet meer aan.
''Phanpy is uitgeschakeld, het staat weer 2-2, dit word de beslissende match'' zei Daniel.
''Keer terug Phanpy'' zei Devon. Hij moest en zal van Gino winnen, sinds hij trainer is denkt hij dat hij de beste is.
''Ga Cyndaquil!'' zei Devon.
''Cyndaquil Flamethrower!'' zei Devon.
''Ontwijk de aanval en doe dan Hypnosis!'' zei Gino. Noctowl ontweek de aanval, en deed zijn Hypnosis.
''Cyndaquil Smokescreen, en kijk niet in zijn ogen!'' zei Devon. Het veld werd gevuld met rook, en Cyndaquil keek naar beneden.
''Fire Spin!'' zei Devon. Cyndaquil kwam op Noctowl af.
''Blaas de rook weg met je veugels!'' zei Gino. De rook verdween, maar Noctowl was net te laat voor de Fire Spin. Noctowl viel ter aarde, maar wonder boven wonder kon hij door.
''Confusion!'' zei Gino. Cyndaquil werd tientallen meters in de lucht gegooid, en liet hem vallen.
''Je bent gek in je hoofd, je kan hem wel vermoorden!'' zei Devon. Hij rende naar Cyndaquil. Hij was uitgeschakeld maar had geen ernstige verwondingen.
''Cyndaquil is uitgeschakeld, de winaar is Noctowl en Gino'' zei Daniel.
''Haha, je bent net zo zielig als je Pokémon, tot later sukkel'' zei Gino. Noctowl ging in zijn bal, en liep nonchalant weg.
''Wacht maar, de volgende keer laat ik helemaal niets van je over!'' zei Devon.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Het was inmiddels al weer avond, en Devon kon niet slapen. Morgen was zijn gevecht, maar hij kon alleen maar denken aan zijn verlies tegen Gino. Hij had
sinds dat hij trainer werd een ongelofelijk hekel aan hem. Daarvoor waren ze vriendschappelijke rivalen, maar nu kan Devon hem echt niet aanstaan.
De volgende keer win ik van hem, maar nu laat ik niks van die gym over dacht Devon. En zo was het maar net.
Door zijn verlies heeft Devon een flinke mentale klap gekregen, kan hij zich weten om te zetten om morgen het gymgevecht te winnen?
Stay Tuned!
rowr...
Stiekem had Devon best wel moeten winnen x3