Hoofdcategorieën
Home » Overige » Within The Soul » Unreveal The Hero of Time
Within The Soul
Unreveal The Hero of Time
Het was een rustige dag in de weide velden van Hyrule. Alles liep op rolletjes, Link een eenzaam paarden fokker had ook niet veel te doen. Zijn dag zat er weer bijna op. Link, woont op zich zelf; en leeft tot de dag van vandaag met de vraag van waar zijn ouders zijn. Als kleins af aan heeft hij geoefend om zichzelf te verdedigen, niet omdat hij gepest werd; maar omdat hij het leuk vind. Je kan zeggen dat hij een geboren strijder is. Zijn meester is ook recent overleden, en verder heeft hij niemand meer. Link heeft zichzelf nooit zo eenzaam gevoeld.
Al gauw werd het donker, de land van Hyrule wordt al eeuwen onder invloed van de kwaadaardige Gannondorf zowaar gegijzeld. Link kan er jammer genoeg niet veel aan doen, hij heeft gewoon de kracht ervoor niet. Daar komt al gauw verandering in, deze nacht zal een nacht worden die hij niet vergeet. Het zou de nacht zijn waarop alles zal veranderen.
Uit een verre hoek komt een zware geschreeuw, het leek wel een man. Link twijfelt geen moment en rent naar buiten om te zien wat er gebeurt. In de verte ziet hij een stof wolk rijzen tot wel de hoogte van de maan. Link trekt zijn zwaard, die hij voor de zekerheid had meegenomen naar buiten. Al rennend komt er een zware goron aangerend. Het was nog maar een kind, Link heeft niet eerder een goron gezien. Ze leven altijd al gescheiden van de mensheid.
''Help, Help me!'' De Goron ziet Link en probeert in zijn richting te rennen. Al snel verschijnen allerlei monsters achter de goron. Het zijn skeletten, de mensen die gedood zijn door Gannondorf. Eens in de maand komen ze tevoorschijn, wat een toeval dat er ook gelijk een goron bij betrokken is. Dat alles zal Link echter niet veel aantrekken, wat nu moet gebeuren is de skeletten verslaan.
Link zwaait met zijn zwaard, maar raakt de skeletten niet. Zonder het door te hebben is Link verwond. Link heeft hiervoor nooit echt gevochten, maar Link geeft niet op. De skeletten komen met z'n alle tegelijk. Link weet er echter wel wat op, hij springt op zijn paard en rent dwars door de skeletten heen. De meesten zijn nu in stukken gebroken. De laatste paar weet Link, met rake slagen te vernietigen.
Link draait zich om naar de goron, maar die kijkt met open mond achter Link. Er komt een zware knal achter Link, de stukken van de skeletten zijn allemaal tot één grote monster gevormd. Het is de schrik van zijn leven, het ziet er allemaal zo eng uit. De grote vuist van de skelet vliegt richting Link, de enige wat Link doet is zijn ogen dicht. Misschien is dit wel beter, hij is toch helemaal alleen op deze wereld.
Maar er gebeurt helemaal niks, rustig opent link zijn ogen. Voor hem staat de goron die hij net gered heeft, hij heeft de klap opgevangen en kijkt naar link ''Schiet op, steek die zwaard in zijn hoofd. Dat is zijn zwakke plek.'' Link twijfelt geen moment, als deze goron zijn best doet. Zal Link het ook doen, hij springt op de hand van de skelet en begint naar zijn hoofd te rennen. Al draaiend steekt hij de zwaard in de midden van zijn hoofd, maar er gebeurt niks. Is het mislukt.
De goron laat de hand los, die niet schijnt te bewegen. Link spring er voor de zekerheid af en neemt plaats naast de goron. Langzaam breken de stukken van de skelet, en gaan op in stof. De goron kijkt opgelucht en geeft Link een stevige knuffel ''Goron Hug!'' Link kan zijn adem niet halen, de kracht van een goron in niet normaal, maar Link is zelf ook opgelucht.
De stof van de Skelet komt echter met een harde vlaag weer terug, de goron kijkt weer angstig. Wat is dit voor monster, hij weet van geen ophouden. De stof neemt een vorm aan van een man, die voor Link staat. uit het niets begint de hand van Link te branden. Het gloeit helemaal op, in de vorm van een driehoek. De man is groot, hij ziet er ook sterk uit. Zijn linker oog is helemaal van goud, en zijn wapen lijkt wel een zeis.
''Link, Jouw tijd is gekomen. Wat daarnet gebeurden was een test, om te zien of je er klaar voor bent.'' De man haalt een doos tevoorschijn. Er staat precies de zelfde symbool op als de koningsklasse, Link is toch nieuwsgierig. Hij neemt de doos aan en opent die, er zitten alleen maar kleren in; en ze zijn nog groen ook. Wat moet hij hiermee, ze zien er zo lelijk uit.
''Schijn Bedriegt Link, Deze kleren waren van je voorouders. Jij bent niet wie je denkt dat je bent. Link... Je bent zonder ouders geboren, je hebt een moeilijke tijd gehad; maar de mensen hebben je nodig. Jij bent de held die ze zoeken, De hero of time. Er is een groot gevaar Link, en er zijn keuzes die gemaakt moeten worden. Ik Zasalamel, zal je op de goede pad zetten. Het is daar dat jou keuzes zullen reflecteren op de geschiedenis. Ik wens je geluk, jonge strijder.''
Zonder enige waarschuwing vergaat de man in stof, hij heeft zoveel gezegd. Maar hoeveel ervan zal waar zijn. Er is maar één manier om erachter te komen, Link trekt de kleren aan en voelt een geweldig energie, het is zo mooi. De goron weet niet wat er aan de hand is maar houdt Link stevig bij de hand vast. Er schijnt een vele licht, de gevoel verblind Link, en aan de goron's gezicht kan je zien dat hij ook die gevoel heeft. Niet lang erna merkt Link dat hij niet meer in Hyrule is. De land om hem heen is veranderd. De enige wat hem bekend voorkomt is een bord, en de taal die erop staat. Hij leest de bord rustig, en schrikt van wat erop staat.
Welkom in Castarof, De mooiste plek in de Forbidden Kingdom. Eronder stond in bloed gesmeerd, Kill or be killed.
Wooo~ *danst rondjes* Legend Of Zelda ook al?! Dit is het verhaal van mijn dromen x'D
Nu wil ik weten wat er nog meer gaat gebeuren! *gaat volgende hoofdstuk lezen*