Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Tokio Hotel » Luie zondag {SA} » Luie zondag

Luie zondag {SA}

26 feb 2010 - 10:06

988

6

369



Luie zondag

opdracht van de wedstrijd was: begin met de zin: "Wat als Tokio Hotel..."

Wat als Tokio hotel… Ja precies! Wat nou als…
jullie zullen nu wel denken “waar slaat dit op?!”¯ wel, het is zondag en ik lig superlui op de bank. Alle mogelijke zitposities heb ik al uitgeprobeerd en zeker voor acht man aan snacks naar binnen gewerkt. Een halflege fles cola staat naast me en ik heb op luid volume Tokio hotel opstaan.
Waarom ik naar die takke band luister? Simpel, ik ben verveelt en mijn zus heeft ongeveer de grootste verzameling Tokio Hotel spullen die er maar kan zijn naar mijn mening dus heb ik me maar eens gewaagd aan die herrie. Iets beters heb ik niet te doen. Ik luister nu al voor de zevende keer naar hetzelfde album en ken al zeker vijf teksten uit mijn hoofd.

Wat nou als… wat nou als Tokio Hotel… kaal zou zijn?! Ik grinnik om mijn eigen gedachtes. Dan zou die zanger geloof ik hysterisch zijn geworden. En die bassist zou dan niet de hele tijd van die gay bewegingen maken met zijn haar wat overigens best lachwekkend is. Hmmm… wat als Tokio Hotel… klassieke muziek gaat maken! Volgens mij verliezen ze dan heel snel hun huidige aantal fans. Of krijgen ze allemaal van die bejaarde fans. Whaha, ik zie het al voor me!
Wat als Tokio hotel… alleen maar achterstevoren kan praten? Lekker makkelijk bij interviews. Niemand die er toch iets van zal snappen dan. Niet dat ik dat nu al doe. Die gasten praten super snel in het Duits. Onmogelijk om dat te volgen. Of dat ligt aan mij… misschien had ik Duits er toch in moeten houden.

Ja ik weet het, ik ben lekker zinvol bezig. Niet dat het iets boeit, ik verveel me bijna altijd op zondag. Normaal is mijn zus er dan. Die maakt me dan helemaal gestoord de hele dag door. dat begint dan ’s ochtends om zes uur wanneer ze met veel kabaal opstaat om me uit te gaan nodigen om een eindje te gaan joggen. Iets wat ik elke ochtend beleefd afwijs door het dichtstbijzijnde voorwerp naar haar hoofd te gooien. Vervolgens is ze om half acht terug en rent dan de badkamer binnen om daar luidkeels te gaan zingen onder de douche. Drie maal raden wat ze zingt? Juistem, Tokio Hotel. Daar begint de dag dan. Half negen komt ze de badkamer weer uit. Aangekleed en wel met make-up tot in details bewerkt. Ik slenter vervolgens de badkamer in waar ik word vergezeld met de laatste nieuwtjes van Tokio Hotel. Normaal je tanden poetsen in stilte is er voor mij niet bij.
als ik klaar ben in de badkamer krijgen mijn ouders en ik een compleet verslag van mijn zus wat ze de gehele week gedaan heeft. Ze studeert namelijk in Amsterdam en is dus alleen in het weekend hier. Of eigenlijk alleen op zondag. Zaterdag brengt ze door bij of haar vriendinnen of bij haar vriendje. Negen van de tien keer lopen de gesprekken van haar die wij moeten aanhoren tijdens het ontbijt, uit op het bekende onderwerp. Jawel, Tokio Hotel… mijn ouders storen zich er niet aan en motiveren het zelfs! “het is goed voor de algemene ontwikkeling van en kind om een goede stimulans te hebben.”¯

maar vandaag is madam lopend Tokio Hotel woordenboek er niet. Ze is naar een concert van een band waarvan je inmiddels de naam wel weet. Eindelijk rust dacht ik. Maar eigenlijk mis ik haar nu al! Geloof het of niet, ik ben vanmorgen wezen joggen, heb bijna anderhalf uur in de badkamer gestaan en heb een conversatie gehad met mijn ouders over Tokio Hotel nieuws. Oké, wel oud nieuws maar dat maakt niet veel uit. Ik mis dat eeuwige gekwebbel van haar nu al! En ze is maar een dagje weg!

ik heb zonet even stiekem op haar laptop gekeken. Even kijken waar ze in godsnaam al die informatie vandaan haalt. Voornamelijk van de officiële site. Maar daar snap ik dus niets van… al dat Duits. Uiteindelijk kwam ik uit bij een hyves. Tokio-hotel-dutch-street-team. Wie bedenkt er nou zo’n naam? Maar goed, daar haalt ze dus haar info vandaan. Ik heb even rondgesnuffeld daar en na een tijdje heb ik de laptop maar uitgezet. En nu zit ik me dus stierlijk te vervelen op de bank. Al ruim drie uur.

ik ben dus uiteindelijk maar naar de muziek gaan luisteren en de meest gestoorde dingen in mijn hoofd wezen halen. Onder andere dus bedenken wat er zou gebeuren als Tokio hotel… eh… als Tokio hotel… zou bestaan uit meiden!!! Zouden alle fans dan plots lesbisch worden? Of bi-sexueel? Of zouden alle vrouwelijke fans dan mannelijke fans zijn? En wat nu eens als Tokio hotel… in kippenpakken bij de Mc Donalds flyers uit zou gaan delen? Volgens mij word de nieuwste modetrend dan spontaan een kippenpak. En raakt iedereen verslaaft aan het junkfood daar omdat iedereen dan te vaak langs komt.
Wat als Tokio hotel zou stoppen? Hmmm… mijn zus zegt dan altijd dat haar leven voorbij zal zijn. Dramaqueen dat ze is. Omdat je popidolen stoppen stop jij ook gelijk maar met je leven? Dat is onzin vind ik. Al kan ik me best wel voorstellen dat een heleboel fans zoiets zouden doen. Kijk maar naar Michael Jackson. Conclusie, als Tokio hotel zou stoppen zouden een boel fans compleet overstuur raken.

een luide zucht ontsnapt uit mijn mond. Volgens mij begin ik stilaan ook fan te worden van die groep herrie makende gasten. Of ik ben gewoon compleet verveeld. Ik ga wel voor de tweede. Al weet ik nu al dat het eigenlijk de eerste is.
De CD loopt ten einde en het is plots stil in de woonkamer.
Wat als Tokio hotel… niet bestond? Is de laatste vraag die in me opkomt. Op dat moment gaat de voordeur open. ‘ik ben weer thuis hoor! Het concert was geweldig!’
juist ja, als Tokio hotel niet bestond, had ik geen zus als deze. En heel stil, dank ik ze dat ze er zijn.


Reacties:

1 2

duracelkonyn
duracelkonyn zei op 8 maart 2010 - 16:40:
hoe krijg je et in je koppie
verveling tot in den duurtste

funny

xxx


xEmma
xEmma zei op 5 maart 2010 - 8:00:
Echt heel erg leuk!
X


NovaFlowne
NovaFlowne zei op 26 feb 2010 - 12:23:
Ik vind het eigenlijk best wel leuk gedaan. X3
Zelke dingen vraag ik me namelijk zelf ook heel vaak af.
Tokio hotel is gewoon een onderdeel van het dagelijkse leven.


Eliros
Eliros zei op 26 feb 2010 - 11:46:
Haha, leuk


Yarsea
Yarsea zei op 26 feb 2010 - 11:32:
leuk