Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 12: Bestrijd het ongedierte!
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 12: Bestrijd het ongedierte!
''Is dit een indoor-bos ofzo?'' zei Devon. Devon en de anderen keken uit op een enorm gebouw. Het was een groenig gebouw, en overal staken bomen uit.
''Dit is de Azalea Gym, het is een bekende gym, doordat er ook echt wilde Pokémon in leven, en je dus eerst een weg moet banen door het bos'' zei Daniel. ''Sjonge allemaal moeite voor zo'n badge'' zuchtte Janice. Devon was het hier duidelijk niet mee eens en zei:''Pff, hoe zou jij het vinden als jij zo aan een lintje moest komen? ''Dan zou ik ook doen wat je moest doen he'' zei Janice. En zo vertrokken ze richting het ''bos''
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Wat een hitte'' zei Devon. Onze 3 helden waren al een half uur aan het lopen, en het leek alsof ze de Gymleader nooit zouden vinden. ''Ik zei toch dat deze gym is aangepast aan de leefwijze van de Insect-Pokémon. Het is zo heet, omdat ze dan optimaal presteren'' zei Daniel.''Dat is allemaal wel mooi en aardig, maar die gozer jaagt alleen maar zijn uitdagers weg'' zei Devon.
''Als het nog lang duurt draaien we om, want dit is alleen maar tijdverspilling. Volgens is die hele Gymleader hier niet'' zei Janice.
''Natuurlijk wel, op het bordje stond dat vandaag de Gym open is'' zei Devon. ''Welke dag is het dan?'' vroeg Daniel. ''Dinsdag'' zei Devon.
''Ehm, nee het is toch echt woensdag'' zei Janice. Devon kreeg een rode kleur en zei: ''Er stond dat dinsdag de gym dicht was. ''Dat meen je niet he'' schreeuwde Janice.
''Eh ja dat meen ik'' zei Devon.''What the f.., waarom ben ik ooit met jou meegegaan jij bent zo achterlijk, niet normaal'' zei Janice woest. ''Doe nou eens normaal jongens!'' zei Daniel. Ineens kwamen er 3 brede mannen op hun af.
''Wat doen jullie hier!'' vroeg de meest rechtse. Devon keek een beetje stom en zei: ''Ehm ja, eh, jaaaa.. eh we lopen hier een beetje rond enne...'' zei Devon. ''Hij is hier voor een gymgevecht'' zei Janice.
''Jullie weten dat de gym vandaag dicht is, dus ik verzoek jullie om weg te gaan'' zei de breedste. Hij pakte Devon vast, en hij begon wild te spartelen.
''Nee, nee nee ik wil alleen maar een gymgevecht!'' zei Devon.
''Laat hem los'' zei een jongen die aan kwam lopen. Iedereen keek hem raar aan en de 3 mannen lieten onze helden los. ''Je kwam voor een gymgevecht?'' vroeg de jongen aan Devon. ''Ja, maar wie ben jij?'' zei Devon.
''Ik ben Bugsy, de Gymleader, en ik accepteer je uitdaging. Loop maar mee''
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ze kwamen aan op een groot grasveld, waarbij vele lichten op het veld stonden. Het zag er professioneel uit.
''Neem daar plaats'' zei de scheids. Devon en Bugsy stonden op hun plaatsen, en Janice en Daniel namen plaats op te tribune.
''Dit is een 3V3 gevecht. Als een trainer 3 Pokémon van zijn tegenstander verslaat is hij de winnaar. De uitdager mag zovaak wisselen van zijn Pokémon als hij dat wilt. De Leader mag dat niet. Begin!''
''Laat hem zien wat je kan, ga Butterfree!'' zei Bugsy. Een sterk uitziende Butterfree ziende kwam uit de bal.
''Let's go Cyndaquil!'' zei Devon.
''Cyndaquil Flamethrower!'' Cyndaquil vuurde zijn Flamethrower af.
''Ontwijk en doe Sleeppowder!'' zei Bugsy. Butterfree ontweek de aanval handig, en wapperde flink met zijn vleugels, waardoor er blauw poeder verscheen.
''Cyndaquil verbrand het poeder!'' Cyndaquil vuurde weer vlammen af, en het poeder werd verbrand tot as waardoor hij niet in slaap viel.
''Wing Attack!'' zei Bugsy. Butterfree kwam met een enorme vaart op Cyndaquil vliegen.
''Cyndaquil spring op Butterfree!'' Cyndaquil sprong net op tijd, en hield zich stevig vast aan Butterfree.
''Zorg dat Cyndaquil van je af gaat!'' Butterfree schudde hevig heen en weer, maar Cyndaquil liet zich niet wegjagen.
''Maak het af met je Flamethrower!'' zei Devon. Cyndaquil vuurde een geweldige Flamethrower af, en het was meteen een voltreffer. Cyndaquil liet los en Butterfree viel met een dof op de grond. Ze kon niet meer verder vechten.
''Butterfree kan niet meer verder vechten, Cyndaquil is de winnaar!'' zei de scheids.
''Het staat 1-0 voor Devon!'' zei Janice.
''Ik ben onder de indruk, maar de volgende Pokémon kan je niet aan! Beedrill nu!'' zei Bugsy.
''Beedrill, Quick Attack!'' Beedrill was enorm snel, en raakte Cyndaquil stevig, het deed wat damage, maar Cyndaquil zag er nog goed uit.
''Cyndaquil Smokescreen!'' zei Devon. Het veld was weer gevuld met rook.
''Fire Spin!'' Cyndaquil begon te draaien, en stoof als een vuurbal op Beedrill af.
''Denk goed na waar Cyndaquil kan komen!'' zie Bugsy. Beedrill bleef stil in de lucht.
''Nu!'' zei Bugsy. Cyndaquil kwam op Beedrill af, maar deze ontweek handig.
''Doe Swift!'' zei Bugsy. De aanval was raak en Cyndaquil viel op de grond, maar zijn doorzettingsvermogen dwong hem om door te gaan.
''Zo ken ik je weer jochie! Doe je Flamethrower!'' zei Devon.
''Je maakt dezelfde fout, Beedrill is gewoon te snel!'' En Bugsy had gelijk, Beedrill was gewoon te snel.
''Hou vol met je Flamethrower!'' zei Devon. Cyndaquil bleeft dit doen, en Beedrill werd moe van al die ontwijken. Op een gegeven moment hield hij het niet meer, en Flamethrower raakte Beedrill vol. De aanval was super-effective, en Beedrill viel bewusteloos op de grond.
''Beedrill is uitgeschakeld, Cyndaquil is de winnaar!'' zei de scheids.
''2-0, als dit zo doorgaat heeft Devon geen enkele moeite met Bugsy'' zei Daniel.
''Je bent echt sterk, maar met deze Pokémon heb ik nog nooit verloren. Eigenlijk gebruik ik hem nooit voor Gymbattles, omdat nooit iemand wint, maar tegen jou moet het wel! Ga Scizor!'' zei Bugsy.
Scizor, de schaar Pokémon. De geëvolueerde vorm van Scyther. Scizor lijkt veel op Scyther, maar Scizor heeft een stalen huid, hierdoor is hij minder kwetsbaar dan Scyther.
''Flamethrower!'' zei Devon.
''Double Team!'' Scizor vermenigvulde zich razendsnel.
''Blijf doorgaan, op een gegeven moment raak je de echte!'' Cyndaquil bleef volhouden, en alle Scizors verdwenen.''Ontwijk, en doe dan Metal Claw!'' Scizor ontweek de Flamethrower en raakte Cyndaquil hard. Omdat hij moe was van zijn vorige gevechten viel Cyndaquil bewusteloos neer.
''Cyndaquil is uitgeschakeld, de winnaar is Scizor!'' zei de scheids.
''Het staat weer 2-1, die Scizor is enorm sterk'' zei Janice.
''Goed gedaan Cyndaquil, ik ben trots op je. Rust nu maar lekker uit!'' zei Devon. Cyndaquil keerde terug in zijn bal.
''Elekid grijp hem!'' zei Devon. Elekid kwam uit zijn bal, en was gebrand om Scizor te verslaan.
''Scizor Metal Claw!'' Scizor stoof met een enorme snelheid op Elekid af. Zijn klauw begon te gloeien.
''Thunderpunch!'' zei Devon. Elekid en Scizor raakte elkaar, en de aanvallen waren redelijk gelijk.
''Scizor doe X-Scissor!'' Scizor''s klauwen vormde een X, en raakte Elekid goed.
''Elekid doe Thunderbolt!'' Elekid draaide hevig met zijn armen, en een sterke Thunderbolt kwam uit zijn oren. Scizor werd geraakt, maar het deed hem niet zo veel.
''Scizor, Metal Claw!''. Scizor bereidde zijn aanval weer voor.
''Elekid Protect!'' zei Devon. Om Elekid kwam een goudkleurige barriere. Het hield Scizor op een afstandje, maar daarna brak Scizor door de Protect heen, en raakte Elekid fataal. Hij kon niet meer verder vechten.
''Elekid is uitgeschakeld, Scizor is de winnaar. Beide trainers hebben nog maar een Pokémon over'' zei de scheidsrechter.
''Hoe kan dit, ik stond 2-0 voor, en ik geef het zomaar uit handen'' zei Devon. Hij wist even niet meer wat hij moest. Phanpy was waarschijnlijk ook niet sterk genoeg, maar in de hoop dat Scizor moe werd, waagde hij het erop.
''Phanpy nu!''. Phanpy kwam uit zijn bal. Phanpy had er duidelijk zin in.
''Scizor Quick Attack!'' zei Bugsy. Scizor beweegde met een enorme snelheid op Phanpy af.
''Phanpy Rollout!'' Phanpy begon te rollen, zodat de aanval van Scizor niet zo veel uitmaakte. Phanpy probeerde Scizor te raken, maar die was te snel.
''Phanpy Defensive Curl!'' zei Devon. Phanpy begon te gloeien, en was defensief sterker geworden.
''X-Scissor!'' zei Bugsy.
''Hou vol!'' zei Devon. Scizor raakte Phanpy weer goed, maar Phanpy hield toch vol. En toen bedacht Devon zich. Hij moest Scizor van veraf zien te raken, want dichtbij was hij te snel.
''Doe weer X-Scissor!'' zei Bugsy. Scizor maakte een schaar van zijn klauw, en kwam op Phanpy af.
''Phanpy wacht maar af'' zei Devon. Janice en Daniel keken Devon vol ongeloof af.
''Devon wat doe je nu, je laat je toch niet zo verslaan!'' zei Janice.
''Doe wat we geoefend hebben Phanpy!'' zei Devon. Phanpy gaf een knikje en snapte meteen wat zijn trainer bedoelde. Miliseconde voordat Scizor hem raakte, sprong Phanpy op. Hij draaide als een Rollout maar vlak voordat hij Scizor wou raken, maakte Phanpy zich groot.
''Body Slam!'' zei Devon. Phanpy viel met een enorme klap op Scizor. Iedereen dacht dat het einde verhaal was, maar Scizor ging door.
''Scizor Quick Attack!'' Scizor probeerde snel te bewegen, maar het lukte hem niet meer.
Phanpy begon ineens keihard met zijn voorpoten te stampen.
''Wat gaat Phanpy nu doen?'' vroeg Janice aan Daniel.''Ik denk dat ik het al weet'' zei Daniel.
''Yes, je hebt Earthquake geleerd! Maak het nu af!'' zei Devon. Phanpy schreeuwde even en stampte nog een keer hard met zijn voorpoten. Een enorme schok volgende. Het gras werd geletterlijk in 2en verdeeld, en de kracht van de aardbeving raakte Scizor. Dit was hem te veel en hij viel op de grond.
''Scizor is uitgeschakeld, Phanpy en Devon uit Blackthorn City zijn de winnaars!'' zei de scheids.
''Yes, we hebben eindelijk gewonnen!'' zei Devon. Hij knuffelde met Phanpy, die hem begon te likken. Ze hadden hier zo hard voor gewerkt, en eindelijk was het gelukt!
''Scizor keer terug. Devon je bent echt een sterke trainer, je was vasthoudend en liet je niet wijsmaken, ondanks dat je bijna verloor. Hier heb je Hive Badge'' zei Bugsy. Hij overhandigde de badge aan Devon, die bijna uit zijn vel sprong van blijdschap.
''De 2e badge!'' juichtte Devon. Zijn Pokémon juichtte slapjes mee, omdat ze heel moe waren het gevecht.
''Gefeliciteerd, je hebt het echt verdiend!'' zeiden Janice en Daniel in koor. Ze ging terug naar het Pokémoncenter, om te uit te rusten na een uitputtende en lange dag.
En zo won Devon zijn 2e badge. Zal het allemaal zo makkelijk blijven gaan. Dat lijkt mij niet ......
Reacties:
waren leuke epi's en had veel plezier in het lezen en zeg je ff wanneer je verder bent? anyway een leuke epi
Ik heb wel eens fanfics gezien waarbij het makkelijker ging, dus hulde daarvoor. Ik zou wel oppassen met Engelse termen als 'damage'