Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 13: Jigglypuff, een vermoeiende Pokémon!

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

9 maart 2010 - 17:05

1236

3

483



Episode 13: Jigglypuff, een vermoeiende Pokémon!

''Zo dat heb ik ook weer effe geklaard'' zei Devon. Ze liepen net Azalea Town uit en Devon was heel tevreden met zichzelf. Hij vondt zich vandaag de beste van de wereld.''Vergeet niet dat Gino al 4 badges heeft, en jij slechts 2. Bovendien heeft hij jou verslagen'' zei Daniel in de hoop dat hij Devon's vreugde wat kon temperen.''Pff, hem krijg ik wel, gewoon een kwestie van tijd'' zei Devon nonchalant.''Waar gaan we eigenlijk heen?'' Daniel pakte het ozo bekende Johto Boekje en begon te bladeren.''Nou, we gaan nu richting Goldenrod City, de grootste stad in Johto. Er is een gym, en ook een contest. Maar de gym is heel moeilijk, hier staat dat er deze week maar 1 trainer van de Gymleader heeft gewonnen. En dat is natuurlijk Gino'' legde Daniel uit.
''Altijd maar die stomme uitslover'' zei Devon. Janice trok zich niet aan van Devon zei en zei:''Ik heb mijn 2e contest! Ik weet zeker dat ik ga winnen, ik moet alleen een nieuwe Pokémon hebben ...'' zuchtte Janice.''Ach joh, komt vanzelf. Als je gaat zoeken vind je nooit iets, je moet het je laten overkomen'' zei Devon.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ze liepen het Ilex Forest in, het was in Azalea nog heel licht, maar door de bomen in Ilex leek het alsof het nacht is.''Ik vind het hier wel een beetje griezelig, vind je niet?'' zei Janice huiverend.''Ehh, nee natuurlijk niet, stel je niet zo aan''. Devon vondt het ook best eng, maar hij wou het niet laten merken. Ze waren al een half uurtje aan het lopen toen ze ineens een Jigglypuff zagen.
''Jigglyy!'' ,Jigglypuff was duidelijk geen bezoekers gewend, en keek wat onwennig naar onze helden.''Dex, laat is zien wat deze rare ballon is?'' zei Devon sarcastisch.

Jigglypuff is een Pokémon in de vorm van een ballon. Hij heeft grote vriendelijke ogen en zingt een aangenaam liedje, waardoor iedereen in slaap valt. Deze Pokémon is zeldzaam en verraderlijk. Jigglypuff evolueert naar Wigglytuff door gebruik te maken van de Maansteen.

''Ah, wat issie leuk! Verradelijk of niet ik moet hem hebben!'' zei Janice.
''Eevee kom uit je bal!'' Eevee kwam uit haar bal, en had weer eens zin om te vechten. Het was alweer een tijdje geleden.
''Eevee Shadow Ball!'' zei Janice. Eevee vuurde een paars-achtige bal af, maar Jigglypuff hield haar adem in, waardoor ze als een ballon de aanval ontweek.
Ze aarzelde geen Pokémon en begon Eevee te slaan. Het was haar Doubleslap-aanval.
''Die Jigglypuff is best wel sterk, ze doet het beter, dan dat ze eruit ziet'' zei Devon verrast.
''Dit kan niet, Eevee Dig!'' Eevee begon een gat te graven en verdween in de grond. Jigglypuff begon wanhopig heen en weer te springen, want ze wist natuurlijk niet waar Eevee was.
''Nu!'' zei Janice. Eevee kwam uit een gat in de grond, en raakte Jigglypuff hard. Ze viel op de grond
''PokéBall nu!'' zei Janice. Janice gooide haar PokéBall en Jigglypuff werd opgeslokt in de bal. De bal schudde hevig en Jigglypuff kwam eruit.
Ze blaasde zichzelf op en werd heel wild. Maar ineens begon ze prachtig te zingen.
''Jigglyypuff, Jiggly,Hihypufff'' zong Jigglypuff prachtig.
''Wat mooi, maar wel een beetje slaapverwekkend'' zei Daniel.
''Ja he, mijn ogen worden zo zwaa''. Devon kon zijn woorden niet uitspreken of hij viel in slaap. Met hem ook Janice en Daniel.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Huh, wat doe ik hier?'' zei Devon. Hij keek verward om zich heen en zag Janice en Daniel op de grond liggen. Hij had geen idee wat hij hier deed. Devon liep naar Janice en probeerde haar wakker te schudden.
''Wat is er nou'' zei Janice half slaapdronken. Janice keek goed naar Devon en zag dat hij allemaal rare strepen op zijn gezicht had.
''Wat heb jij nou op je gezicht. Hahahahahahahaha, het ziet er echt stom uit'' lachtte Janice. Ze kreeg een lachaanval, en kon bijna niet meer ophouden.
''Ik wil niet veel zeggen, maar op jou hoofd zitten ook allemaal strepen, het lijkt wel op een viltstift'' zei Devon. Janice voelde aan haar gezicht, en de inkt drukte af.
''Hé wat zijn jullie eruit'' zei Daniel. Hij was inmiddels opgestaan, en keek raar naar Devon en Janice.
''Jij ook al?'' vroeg Janice.
''Wat ik ook al?''
''Nou, jou gezicht zit ook onder de inkt'' zei Devon. Daniel dacht diep na en wist het ineens.
''Natuuuuuurlijk, als Jigglypuff haar vijanden in slaap weet te sussen, tekent ze altijd rare dingen op de gezichten van tegenstanders. Kijk maar zelfs Eevee zit eronder'' zei Daniel. Eevee voelde aan haar vacht, en vond het duidelijk niet leuk.
''Kijk, daar is een beekje, laten we het eraf spoelen'' zei Devon. Zo gezegd, zo gedaan. Ze spoelden het eraf, maar het ging niet van harte. Een half uur later was alles weg.''Hehe, ein-de-lijk, het leek wel alsof het nooit weg zou gaan'' zuchtte Janice.''Maar ik wil die Jigglypuff wel vangen, dus ik ga achter haar aan''. Janice begon te sprinten, en Devon en Daniel konden niets anders dan achter haar aan te gaan
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Wanneer komt dat beest nou eens te voorschijn'' zuchtte Devon. Ze hadden al een stuk gerend, maar geen spoor van Jigglypuff. Bovendien was het al nacht geworden, en iedereen was moe.
''Laten we hier de tenten opzetten, dan kijken we morgen wel voor Jigglypuff'' stelde Daniel voor. Ze rest knikte. Toen ze net een half uur lagen, hoorde ze de bosjes ritselen. Janice was de eerste die het hoorde. Ze spitste haar oren, en keek goed om haar heen.
''Jiggly!'' schreeuwde Jigglypuff. Ze begon in een bokshouding staan, en het lijkt of ze wou zeggen ''kom maar op''.
''Zo, dus jij wil het zo, dan kan je het krijgen ook'' lachtte Janice. Door het kabbaal wat ze maakten, was Devon wakker geworden.
''Janice zit je nou in je slaap te praten, hou alsjeblieft je mond'' zei Devon. Hij draaide zich om en hoopte dat hij rustig verder kon slapen.''Nee, Jigglypuff is er kijk maar. Devon dacht dat Janice gek werd en keek om. Hij zag dat ze gelijk had. Jigglypuff leek wel Mike Tyson.
''Eevee Iron Tail!''. Eevee kwam uit haar bal, en rende richting Jigglypuff. Haar staart begon te gloeien en wou Jigglypuff raken, maar die herhaalde haar trucje weer. Als een ballon ontweek ze de aanval handig. Er kwam blauw gloed om haar heen, en dat zelfde gebeurde bij Eevee.
''Dat is Disable!'' zei Devon. Janice wist dat zelf ook wel. Ze wist effe niets te verzinnen, en daar nam Jigglypuff gebruik van. Haar bekende Doubleslap raakte Eevee goed, die duidelijk moe was geworden.
''Eevee Quick Attack!'' zei Janice. Eevee kon zich nog redelijk snel bewegen, en Jigglypuff kwam tijd te kort om zich weer in een ballon te transformen. De klap was hard en Jigglypuff viel, maar kwam direct weer overeind. Jigglypuff maakte aanstalte voor een Body Slam, en rende op Eevee af.
''Ontwijk, en doe Tackle!'' zei Janice. Eevee ontweek de aanval nog net, en counterde met Tackle. Dit was te veel voor Jigglypuff.
''Dit is je kans Janice, gooi die bal!'' schreeuwde Devon. Janice wist dat hij gelijk had, en bedacht zich geen moment. Ze gooide de Pokéball op Jigglypuff en weer schudde de bal hevig heen en weer. Maar na verloop van tijd bleef de bal liggen, en het was duidelijk dat Jigglypuff gevangen was.
''Yahoo, ik heb een Jigglypuff!'' zei Janice. Ze liep naar de Pokéball toe en hief het hoog in de lucht.''Gefeliciteerd!'' zei Devon, en hij gaf Janice een schouderklopje.
''Laten we nu weer gaan slapen, ik ben echt kapot'' zei Devon. Janice knikte, en ze kropen allebei weer onder het wol. Daniel was gewoon door heel dit gebeuren heen geslapen .....


Reacties:


Sunrise
Sunrise zei op 6 aug 2010 - 21:36:
Deed mij ook denken aan oudere episode's


LadyLondon
LadyLondon zei op 9 maart 2010 - 19:01:
Jigglypuff! :'D.
Die's awesome.
Irritant.
Maar Awesome.

Leuke Epi :'D


Soragek
Soragek zei op 9 maart 2010 - 18:26:
Jigglypuff doet me denken aan de oudere Episode's maar wel een leuke epi