Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 14: Strijd tussen de meisjes!
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 14: Strijd tussen de meisjes!
''Wat een schitterende dag zeg'' zei Devon. Devon had helemaal gelijk, het was een schitterende dag. Devon,Janice en Daniel hadden hun kamp opgezet bij een beekje, en alle pokémon zaten te spelen. Het was een drukke boel.
''Devon, help jij me even met aanruimen?'' vroeg Daniel.''Ik heb de vorige keer al geholpen met aanruimen, nu is het Janice's beurt!''.
''Helemaal niet, de vorige keer heb ik geholpen, toen jij zat grappen te maken over mijn haar'' zei Janice. Dat was nog op de weg van Violet naar Azalea Town, Janice's haar zat niet zoals normaal, en Devon maakte er veel grapjes over.
''Helemaal niet!'' zei Devon
''Jawel''
''NIET!''
''WEL!''
''Oké jongens, kap met bekvechten. Doe anders steen-papier-schaar, de winnaar moet aanruimen.
''Oké, ik win toch wel'' zei Devon. Ik weet zeker dat zij steen doet, dus ik ga voor papier. Dit word een makkie dacht Devon.
Ik heb al 3x met steen-papier-schaar gewonnen, en elke keer doet hij papier, dus ik ga voor schaar dacht Janice.
''Steen ..... Papier ...... Schaar!'' zeiden Janice en Devon in koor. Janice's hand moest een schaar voorstellen, en die van Devon papier. Janice had dus gewonnen.
''Hahaha, jij moet dus aanruimen!'' zei Janice lachend. Devon hield niet van verliezen, zelfs niet met zulke spelletjes, en zeker niet van een meisje.''Je hebt je vals gespeeld, kan niet anders, ik kan niet van een meisje verliezen'' bromde Devon zacht. Hij maakte aanstalten om toch maar de borden aan te ruimen, het was een schitterend gezicht. Daniel en Janice konden hun lach niet ophouden.
''Aan tafel'' zei Devon sarcastisch. Ze ging aan tafel zitten, en het eten was goed. Ook de Pokémon hadden eten gekregen, en iedereen had genoeg.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Hehe ik ben zo dik als een Miltank'' zei Devon. Hij streelde zachtjes over zijn dikke buik heen. Het had hem duidelijk gesmaakt.
''Hoe lang is het ongeveer nog naar Goldenrod City?'' vroeg Janice. Daniel keek op zijn TomTom en contateerde dat als we snel waren we het voor 9 uur vanavond konden halen.
''Pff, ik heb eigenlijk helemaal geen zin om verder te lopen'' zei Devon zuchtend.''Trouwens, ik begin het koud te krijgen, zal ik anders effe hout halen?'' stelde Devon voor.
''Goed idee, in dit bos is genoeg hout!'' zei Daniel. Devon stond op en liep richting het bos. Het was moeilijk om goeie takken te vinden, want ze zaten goed vast.
''Wat is dat?'' vroeg Devon. Hij zag in de verte iets aankomen. Voor de zekerheid pakte hij alvast de Pokéball van Phanpy vast.
''Deeevooon, ooooh wat heb ik jou lang niet gezien?'' zei een meisjesstem. Nee he, het is Serena. Ook dat nog dacht Devon. Serena zat 4 jaar bij Devon in klas op de PokéSchool. Ze was het mooiste meisje van de klas, maar ze was wel heel irritant. Devon en Serena hadden wel iets gehad. Maar het duurde maar een week.
''Ik heb je zooo gemist'' zei Serena. Ze knuffelde Devon heel erg stevig. Hij bloosde en wist niet zo goed wat hij moest zeggen. ''Eh, ik ben ook blij''.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ondertussen vond Janice het wel een beetje lang duren.
''Ik ga effe kijken waar Devon is, want hij vergeet zijn hoofd nog als die er niet op zat'' zuchtte Janice. Janice stond ook op en Daniel was helemaal alleen.
''Ja joh, laat me maar zitten'' zei Daniel geergerd. Janice ging het bos in, en tot haar grote schrik zag ze Devon met Serena knuffelen.
''DEVON, WAT BEN JE IN GODSNAAM AAN HET DOEN'' krijstte Janice. Serena en Devon schrokken zich dood. Ze lieten meteen los.
''Eh, hehe dit is Serena'' zei Devon betrapt.
''Heey, chick alles chill?'' vroeg Serena. Janice vond het niet leuk hoe ze praatte
''Wie is zij?'' vroeg Janice geergerd.
''Ze heeft 4jaar bij me in de klas gezeten, en ze is nu een trainster'' stotterde Devon.
''Jaaaa, we hebben wat gehad, vind je het ook niet zo'n lieverd!'' zei Serena. Ze kneep Devon in zijn wang. Janice kookte van woede.
''Doe alsjeblieft normaal, gadver wat is dit walgelijk'' zei Janice.
''Hey chick ben je jaloers?'' vroeg Serena. Ze knipoogde uitdagend naar Janice.
Ze was niet meer te houden.''Oké zo is het genoeg, ik wil een battle met jouw, 2v2, en ik maak je in jij ... jij ....'' zei Janice.
''Oké is goed, ik klaar je toch wel meis'' zei Serena. Ze liepen terug naar het beekje, en ze gingen op een veldje staan. Janice was erg boos, want stiekem in haar hart vond ze het helemaal niet leuk dat Serena zo tegen Devon deed. Ze moest en zou van haar winnen.
''Dit is een 2v2 gevecht, de degene die haar tegenstanders Pokémon als eerst weet uit te schakelen is de winnaar. Begin!'' zei Devon.
''Let's go Eevee!'' Eevee was natuurlijk weer paraat.
''Show them what you're made of, Bayleef!''
Bayleef is een Bladpokémon en de evolutie van Chikorita. Als een vijand het kruidige aroma ruikt die uit de bladeren rond zijn nek komt, krijgt hij, zonder dat hij weet waarom, zin om te gaan vechten. Zijn mesblad aanval is zeer krachtig.
''Eevee, Dig!'' Eevee groef een gat in de grond, en verdween daarin. Bayleef zat een beetje onrustig om haar heen te kijken.
''Bayleef voel de golven om te weten waar Eevee is'' Bayleef sloot haar ogen en concentreerde zich op te trillingen.
''Nu!'' zei Janice. Eevee kwam uit de grond.
''Spring!'' zei Serena. Bayleef sprong net op tijd.
''Bayleef, Razor Leaf!'' Uit Bayleef's rug kwamen messcherpe bladeren. Eevee werd geraakt, maar ze kon nog door.
''Bayleef, gebruik Vine Whip om Eevee op tillen'' Uit Bayleef rug kwamen lange groene tentakels en grepen Eevee vast. Eevee spartelde, maar Bayleef liet niet los.
''Eevee, Shadow Ball!'' Eevee's Shadow Ball raakte Bayleef waardoor ze Eevee lost liet, die zweefde nu in de lucht.
''Dit is je kans gebruik Iron Tail Eevee!'' Eevee's staart begon te gloeien, en ze raakte Bayleef hard, waardoor ze niet meer verder kon.
''Bayleef kan niet meer verder vechten, Eevee is de winnaar! Het staat 1-0!'' zei Devon.
''Yeah, zo doe je dat Eevee!'' zei Janice.
''It ain't over, till it's over chick! Clefable it's showtime!'' zei Serena
''Woow, wat is dat voor een Pokémon!''
Clefable is een verlegen Elfpokémon. Als hij voelt dat er mensen in de buurt zijn, zal hij wegrennen en zich verstoppen. Hij heeft een heel goed gehoor en hoort geluiden al van heel ver weg. Hij verstopt zich normaliter op rustige plaatsen.
''Eevee Quick Attack!'' Eevee begon razendsnel te rennen in de richting van Clefable.
''Ontwijk, en doe dan Double Slap!'' Clefable ontweek de aanval, en sloeg Eevee 3x met haar korte pootjes. Eevee kon gelukkig verder.
''Eevee, Iron Tail!'' Eevee staart begon weer te gloeien, en ze kwam richting Clefable.
''Clefable, Metronome!'' Clefable begon heen en weer met pootjes te bewegen. Opeens kwam er een verwoestende Hyper Beam naar Eevee. Het was over voor Eevee.
''Eevee is uitgeschakeld, de winnaar is Clefable. Het staat 1-1!'' zei Devon.
''Zo, wat is dat voor een aanval?'' vroeg Janice.''Dat is Metronome, het roept een willekeurige aanval op'' zei Serena.
''Oké Eevee rust maar lekker lang uit, kom op Jigglytuff!'' zei Janice. Eevee ging terug in zijn bal, en Jigglypuff kwam op het veld. Het was haar debuut!
''Jigglypuff Doubleslap!
''Jij ook Clefable!'' Jigglypuff en Clefable sloegen elkaar neer. Ze konden wel verder.
''Clefable, Metronome!'' Clefable begon weer met haar pootjes te bewegen, en er kwam nu een Flamethrower.
''Ontwijk, en doe Pound Jigglypuff!'' Als een ballon ontweek Jigglypuff de aanval,en ze sloeg Clefable hard. Maar wonder boven wonder ging Clefable door.
''Clefable, Sing!''
''Jigglytuff, ook Sing!'' Iedereen deed zijn handen voor zijn oren, want anders zouden ze ook in slaap vallen. Jigglypuff en Clefable begonnen allebei te zingen. Het klonk prachtig, maar vervolgens vielen ze allebei in slaap. Het was dus een gelijkspel.
''Clefable en Jigglypuff kunnen beiden niet meer verder vechten. Het is een gelijkspel!''
''Ach, goed gedaan Jigglypuff, keer terug'' Janice voelde zich schuldig hoe tegen Serena had gedaan, ze deed eigenlijk niks verkeerd.
''Sorry dat ik zo gemeen deed Serena, je bent eigenlijk heel aardig'' zei Janice.
''Maak niet uit chick, ik wist dat je chill was'' zei Serena.
''Trouwens mag ik mee naar Goldenrod City lopen, ik heb daar een afspraak. Devon, Janice en Daniel keken elkaar aan en knikten.
''Maar dan moeten we nu wel meteen weg'' zei Daniel. Dat hoefde hij geen 2x te zeggen. Devon rende keihard weg, en Serena en Janice volgden hem. Op naar Goldenrod City!
Leuk!! :'D