Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 15: Een elektrisch gevecht!

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

16 maart 2010 - 20:21

1012

2

558



Episode 15: Een elektrisch gevecht!

''Eindelijk, we zijn er!'' zei Janice opgelucht. Na 3 dagen door het Ilex Forest geploegd te hebben lopen ze nu eindelijk Goldnerod City in.
''Ik ben klaar voor die gym, ik laat niks van haar over!'' zei Devon zelfverzekerd.
''Eh, er is ook een leuke gym in Ecruteak City kunnen we daar niet heengaan?'' zei Janice. Devon en de rest keken een beetje raar naar Janice.
''Waarom zou ik niet naar de Goldenrod Gym kunnen?'' vroeg Devon.''Nou, ik heb gehoord dat de gym veel te moeilijk is, en dat niemand wint en''
''Nou en, des te moeilijker, des te leuker het wordt!'' zei Devon. Janice vond het niet leuk dat hij haar in reden viel, maar ze wou de echte reden waarom ze niet naar de Gym moesten gaan niet vertellen.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Wat gaan we nu doen?'' vroeg Devon. Ze waren inmiddels Goldenrod City ingelopen, en het was een enorme stad.
''Nou, zullen we anders mijn tante even bezoeken? Ik heb gehoord dat ze een evenement organiseert, ik zou daar wel wat meer over willen weten'' zei Serena.
''Goed idee, ik wist niet dat je tante hier woont?'' vroeg Devon.
''Heel me familie, behalve mijn vader en moeder en ik, woont in Goldenrod City'' zei Serena. Ze volgden haar, en het werd een lange wandeling. Ze liepen dwars door de stad heen, en ze zagen mooie gebouwen. Goldenrod City was bekend om zijn wolkenkrabbers.
''Pff, dit is wel een enorme stad'' zei Devon.
''Ja, behalve dat Goldenrod een contest en een Gym heeft, worden er ook nog andere evenement georganiseerd'' zei Daniel.
''Mijn tante organiseert er ook een, welke daar komen we zo achter. Kijk we zijn er al'' zei Serena. Ze stonden voor een groot huis, zeker niet een huis voor arme mensen. De familie van Serena was best rijk.
Serena belde aan, en na verloop van tijd verscheen er een vrouw van 40 in de deuropening. Ze had een gezellige uitstraling.
''Schat, ben je er eindelijk! Wat zie je er leuk uit!'' zei de vrouw. Ze knuffelde hevig met Serena. Nadat ze naar een kwartier eindelijk klaar waren werd het wel duidelijk dat Serena en haar familie er van knuffelden hielden ....
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Ik zie dat je vrienden hebt meegenomen Serena?'' vroeg de vrouw.
''Ja, dat zijn vrienden die ik ben tegengekomen op de weg hierheen. Trouwens hoe vind je mijn vriendje?'' zei Serena. Ze wees naar Devon. Devon kreeg meteen een rode kop, en wou wegduiken achter Janice.
''Ahhh, zo leuk hoe lang hebben jullie?'' vroeg de vrouw.
''Nou eigenlijk hebben we niet,, eh ja. Ach laat maar. Maar mevrouw ik heb van Serena gehoord dat u een evenement organiseerd?'' vroeg Devon.
''Ja, dat klopt loop maar even mee, dan vertel ik het verder'' zei de vrouw.
Ze liepen de trap op naar een grote kamer. Er stond een tafel met 6 stoelen, en zeggen zitten en de vrouw nam het woord.
''Ik ben Marlene, de organisator van de Bug-Catching Contest. Dat is een wedstrijd in het Park. In het Park leven veel Bug-Pokémon, en bij de Bug-Catching Contest moet je de mooiste Bug-Pokémon vangen. Er wordt gekeken naar schoonheid, karakter, en hoe de sterk de Pokémon is. De winnaars krijgen leuke prijzen'' legde Marlene uit. Devon kreeg meteen kleur op zijn gezicht.
''Marlene, mag ik alsjealsjeblieft meedoen?'' smeekte Devon.
''Nou Devon, je hebt geluk er is nog één plaatsje over'' zei Marlene. Devon stond op en begon te juichen.''Wanneer is het eigenlijk?'' vroeg hij.
''Morgen om 10 uur s'ochtends'' zei Marlene.''Alleen zoek ik nog 2 juryleden, wil een van jullie dat doen?'' vroeg Marlene. Serena en Daniel stemden meteen in, maar Janice wou liever Devon aanmoedigen.
Zo werd Devon ingeschreven, en de 3-koppige jury was ook al bekend.
''Maar Serena, ik wil eigenlijk zien hoe jij je ontwikkeld hebt. Ik stel een battle tussen jou en Devon voor?'' vroeg Marlene. Serena keek Devon aan, en waren het er meteen over eens. Ze hadden zin in een battle. Na dat het Gymgevecht tegen Bugsy had Devon niet meer gevochten.
Ze liepen naar het buiten richting een veldje tegenover hun huis. Marlene was de scheidsrechter.

''Dit is een 1v1 gevecht, degene die de tegenstander's Pokémon weet uit te schakelen is de winaar. Begin!
''Kom op Raichu!'' zei Janice.
Raichu is de geevolueerde vorm van Pikachu. Hij heeft zo'n grote elektrische potentiaal dat hij zijn staart als aarding moet gebruiken om te vermijden dat hij zichzelf een schok geeft! Zijn elektrische aanvallen kunnen 10000 volt bereiken
''Elekid doe je best!'' Elekid kwam uit zijn bal en keek scherp naar Raichu. De 2 Pokémon waren van het zelfde soort en wouden zeker niet verliezen.
''Raichu Thunderpunch!''
''Elekid jij ook!'' riep Devon. De beide aanvallen waren goed in evenwicht, waardoor er een enorm elektrisch veld onstond. Beide Pokémon werden hierdoor sterker.
''Raichu Thunderbolt!''
''Elekid absorbeer de elektriciteit!'' Elekid liet de Thunderbolt op zich komen, en werd er blijkbaar sterker van.
''Elekid, nu Thunderpunch!'' Elekid's poot werd omgeven door elektriciteit.
''Raichu, ontwijkl en doe Iron Tail!'' zei Serena. Raichu ontweek de aanval handig, in een beweging sloeg Raichu Elekid hard met zijn gloeiende staart.
''Gaat het Elekid?'' vroeg Devon. Elekid had het moeilijk maar hij kon door.
''Raichu Volt Tackle!'' Raichu rende met een enorme snelheid op Elekid, terwijl hij rende deed hij Thunderbolt op zichzelf. Daardoor kreeg hij een elektrische lading op zich.
''Elekid Protect!'' zie Devon. Een gelige barriere kwam om Elekid heen, en de Volt Tackle van Raichu deed hem niets.
''Nu Thunderpunch!'' zei Devon. Elekid stopte zijn Protect, en sloeg Raichu razendsnel op zijn kop. Raichu schudde zijn hoofd en gaf aan dat hij door kon.
''Raichu Hyper Beam!'' Raichu laadde zich op, en begon een oranje bal te maken.
''Dit is onze kans, Elekid Thunderpunch!'' Elekid kwam weer richting Raichu, en sloeg hem hard op zijn hoofd. Raichu viel op de grond, maar kon nog net zijn Hyper Beam afvuren. Die raakte Elekid en hij kon niet meer verder. Ook Raichu viel uitgeput neer.
''Raichu en Elekid zijn allebei uitgeschakeld, het is gelijkspel!'' zei Marlene.
''Goeie battle!'' zei Serena.
''Ja, je bent echt beter geworden sinds ik je voor het laatst zag!'' zei Marlene.
''Het is al laat, kom we gaan naar binnen, ik heb genoeg bedden voor jullie!''

Devon is helemaal klaar voor de Bug-Catching Contest. Kan hij zijn team versterken met een sterke Bug-Pokémon?


Reacties:


LadyLondon
LadyLondon zei op 16 maart 2010 - 20:51:
Leuk!


Soragek
Soragek zei op 16 maart 2010 - 20:49:
ben benieuwd hoe het verder gaat