Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 16: Vang die insecten!

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

19 maart 2010 - 19:54

1221

2

483



Episode 16: Vang die insecten!

''Zo, hier is het'' zei Serena. Ze was voor een groot ovaal achtig gebouw. Het zag er mooi uit, en voorop het gebouw stond met grote koeienletters:''Vandaag: The Bug-Catching Contest!''. Er hingen veel slingers, en het zag er gezellig uit. Voor het gebouw stonden veel mensen met elkaar te praten. Ze lieten elkaars Pokémon zien, het was een gezellige boel.
''Laten we naar binnen gaan!'' zei Devon opgewonden.
''Jup, ik heb echt zin in vandaag!'' zei Serena. Devon zou natuurlijk meedoen aan de Bug-Catching Contest, maar Serena en Daniel zouden jury zijn. Serena vondt het erg leuk om dit te doen, het was een nieuwe uitdaging voor haar. Daniel had het vaker gedaan, maar hij had er ook zin in. Ze liepen het gebouw binnen en er waren veel kraampjes en cafés. Devon liep meteen naar de balie.
''Ik doe mee aan de Contest, ik heet Devon, ik kom uit Blackthorn City'' zei Devon.
''Hmm even checken'' zei de baliemedewerkster. Ze keek op haar computer en tikte een aantal keer op het toetsenbord.''Ja, je bent ingeschreven. Veel geluk en plezier!''
''Dankjewel mevrouw, ik zal mijn best doen!'' zei Devon. Janice liep naar alle kraampjes, en de rest sjokte mee.
''Kijk eens wat een leuk shirt, maar 15 euro!'' zei Janice. Ze had een shirt en een nieuw horloge gekocht. Voor maar 45 euro. Opeens hoorde ze een stem over de ruimte gallen.
''Deelnemers, willen jullie alsjeblieft bij de ingang komen van het bos alstublieft. Ik herhaal willen jullie alseblieft bij de ingang komen'' zei de stem. Heel veel trainers kwamen naar de deur toe, achter die deur zou het bos zijn.
''Devon, veel succes, ik reken op je!'' zei Janice. Ze gaf hem een knipoog. Devon werd daar een beetje rood van.
''Inderdaad, met jou kwaliteiten moet je een mooie Pokémon vangen!'' zei Serena.''Zo is dat'' zei Daniel.
''Bedankt, allemaal maar nu moet ik een klus klaren!'' zei Devon lachend. Devon rende naar de deur, en hoorde een bekende stem.
''Hey Devon, jij ook hier? Ik wist niet dat losers mee mochten doen'' zei een stem. Devon wist het al. Het was Gino.
''Pff, ik ga een hele sterke en zelzame Pokémon vangen, let jij maar eens op'' zei Devon. Gino wou wat terugzeggen, maar Marlene, de organisator van de BC-Contest nam het woord:
''Welkom deelnemers, ten eerste, goed dat jullie hier gekomen zijn. Dit is de 52e editie van de Bug-Catching Contest!''. Er was een hoop gejoel toen Marlene dat zei.
''Ik zal de spelregels even uitleggen: Straks hebben jullie allemaal 1 uur de tijd om een Bug-Pokémon te vangen. Iedere deelnemers krijgt 20 Park Balls tot je beschikking. Hiermee kan je de insecten vangen. Als de zoemer gaat, moet iedereen terugkomen. Wie na de zoemer nog een Pokémon vangt, is gediskwalificeerd. Er hangen camera's dus je wordt zoiezo gesnapt! Genoeg gepraat, vang die Pokémon! Je mag één Pokémon gebruiken om de Insecten te verzwakken, de andere Pokémon die je bezit moet je thuis laten, of inleveren bij de balie. Genoeg gepraat, succes!'' zei Marlene. Daarna ging de zoemer en iedereen rende naar buiten. Gino liep rustig het bos in.
''Wat een sukkels, je hebt een uur de tijd, waarom zou je je zo gaan haasten'' zei Gino. Hij doelde op Devon. Devon wou zo snel mogelijk een sterke Pokémon vangen
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Devon liep al een tijdje toen hij een Weedle zag.
Hoewel de meeste Pokémon tot een enkele categorie behoren heeft Weedle de gecombineerde eigenschappen van een Insectpokémon en een Gifpokémon. Weedle heeft slechts twee aanvalstechnieken maar een steek van de scherpe angel op zijn kop is giftig en zijn
''Cyndaquil kom eruit!'' Devon gooide zijn Pokéball, en Cyndaquil kwam eruit, hij wou Weedle verslaan.
''Cyndaquil, Flamethrower!'' Cyndaquil vuurde zijn vlammen af, en raakte Weedle een beetje. Wonder boven wonder kon Weedle door. Hij raakte helemaal in paniek en maakte zich dattie weg kwam.
''Heey, Weedle waar ga je heen!'' zei Devon. Devon zette de achtervolging in, en Cyndaquil rende met hem mee. Maar na een tijdje zag Devon Weedle niet meer.
''Waar is Weedle nou?'' vroeg Devon.
''Cynda, Cyndaquil?'' zei Cyndaquil. De kleine Pokémon wist het ook niet.
''Nou, dan lopen we wel verder. We hebben nog anderhalf uur om een Pokémon te vangen. Alle tijd dus. Ze liepen verder, en als snel zagen ze een Butterfree.
''Ha, een Butterfree, ik weet precies hoe ik dat moet aanpakken! Cyndaquil, Flamethrower!'' zei Devon. Uit Cyndaquil's bek kwamen vlammen, maar Butterfree ontweek ze handig. Het counterde met een Wing Attack.
''Cyndaquil pak Butterfree's vleugels vast!'' zei Devon. Cyndaquil probeerde Butterfree te grijpen, maar die ontweek weer handig.
''Cyndaquil Smokscreen!'' zei Devon. Cyndaquil vulde het veld met rook, maar Butterfree zorgde met een Whirlwind dat het weer opklaarde.
''Tackle!'' zei Devon. Cyndaquil kwam op Butterfree af, maar Butterfree deed vlak voordat Cyndaquil haar kon raken Sleep Powder. Cyndaquil viel in slaap.
''Cyndaquil wakker worden!'' Devon rende naar Cyndaquil en probeerde Cyndaquil wakker te maken. Na een tijdje lukte dat, maar Butterfree was inmiddels verdwenen.
''Ahhh, niet weer he. Het zit me ook niet mee!'' zei Devon.''Nou, dan gaan we weer op pad, nog een uur te gaan. Zo vervolgde Devon chagrijnig zijn pad, 2 Pokémon had hij al laten gaan, dit kon niet weer gebeuren. Na 10 minuten gelopen te hebben, kwam hij een Beedrill tegen.
''Een Beedrill, die wil ik wel hebben. Cyndaquil, Fire Spin!'' zei Devon. Cyndaquil werd een vuurbal, maar de snelle Beedrill ontweek de aanval. Hij gebruikte meteen de aanval Quick Attack, en Cyndaquil werd geraakt, maar kon door.
''Cyndaquil, Flamethrower!'' zei Devon. Cyndaquil vuurde zijn vlammen, en Beedrill werd geraakt. Beedrill was geirriteerd, en vuurde een Pin Missle af.
''Ontwijk, en doe daarna Quick Attack!'' Cyndaquil ontweek de aanval, en raakte Beedrill met een Quick Attack. Beedrill viel op de grond.
''Park Ball, nu!'' Devon gooide de Ball op Beedrill. Nadat de Park Ball een aantal keer hevig heen en weer gingen, kwam Beedrill eruit. Hij vloog hoog weg, en Devon kon er niet achteraan.
''Weer niet, nou we hebben nog, effe kijken. TIEN MINUTEN! SHIT!'' zei Devon wanhopig.''We moeten opschieten, kom we gaan snel verder. Devon zocht wanhopig naar een Pokémon, maar er waren nog vijf minuten op de klok. 3 minuten voor tijd, kwam eindelijk een Yanma tevoorschijn.
Yanma is een gevleugelde Pokémon die op een libel lijkt. Door het gebruik van zijn twee grote ogen kan Yanma in alle richtingen tegelijk kijken. Dat doet hij om eten, in de vorm van andere insecten, te vinden en om zijn aanvallers op tijd in de gaten te hebben
''Cyndaquil, Tackle!'' zei Devon. Cyndaquil viel aan, maar Yanma gebruikte Double Team.
''Doe op alle Yanma's Flamethrower!'' Er waren nog 2 minuten op de klok toen Cyndaquil bijna alle Yanma's raakte. De echte ontweek alweer de aanval. Deze Yanma was duidelijk vliegensvlug.
''Fire Spin, nu!'' zei Devon wanhopig. Hij wist dat Yanma moest vangen. Cyndaquil was een vuurbal, en raakte Yanma hard. Yanma kon toch door. Hij raakte Cyndaquil met een Sonic Boom. Cyndaquil was erg moe, maar wist dondersgoed dat hij dit niet kon verliezen.
''Flamethrower en deze moet goed zijn!'' zei Devon. Al Cyndaquil's energie kwam bij elkaar met een geweldige Flamethrower. Yanma was niet snel genoeg om dit te ontwijken en viel op de grond.
''Park Ball red me!'' zei Devon. Hij gooide voor de 2e keer de Park Ball, en hij dacht: Alsjeblieft, alsjeblieft, zit er alsjeblieft in! De bal schudde hevig en het leek wel oneindig lang te duren. Er waren nog maar 10 seconden op de klok. Gaat hij Yanma vangen?


Reacties:


LadyLondon
LadyLondon zei op 19 maart 2010 - 21:09:
Spannend!


Soragek
Soragek zei op 19 maart 2010 - 20:54:
Spannend!!! maar wel leuke Epi