Hoofdcategorieën
Home » Overige » Levenloos » chapter 1
Levenloos
chapter 1
.:Jaimy's POV:.
Met langzame passen nader ik HET HUIS. Ik wist de naam niet, dat was mij niet verteld. Het enige wat ik weet dat ik met nog een paar leeftijdsgenoten hier zit. Ik stond 4/5 meter van de deur vandaan en keek omhoog. Een paar lange takken van bomen hingen over het huis heen. Triest op het eerste gezicht. De ramen van het dak waren vies. Ik loop naar de deur en bel aan.
Een mat ligt op de grond, waar ik mijn voeten aan af moet vegen.
"Hallo!", zegt iemand. Ik kijk op en zie dat een vrouw van ongeveer 40 jaar de deur heeft opengedaan. "Jij bent 1 van de 6 zeker!", zegt de vrouw opgewonden. Ik knik langzaam. "Ik ben Wietske, ik houd jullie in de gaten in dit huis! En zo te zien ben je de eerste, kom binnen! Ik zal je rondleiden."
Wietske draait om en loopt het huis in. Ik stap naar binnen en doe de grote voordeur achter me dicht. Snel loop ik achter Wietske aan de trap op.
De houten vloer kraakte wanneer je erover heen liep. Het rook muf op de overloop. Een paar deuren passeerden we, tot we aankwamen bij een deur waar Wietske naar binnen liep. Ik kijk naar binnen en zie drie bedden tegen een muur staan. Naast elk bed stond een nachtkastje. In de hoek van de kamer stond een oude computer. Wietske merkte dat ik erheen keek. "Het heeft internet hoor!'. Ik zet mijn rugtas naast het eerste bed neer en bedank Wietske. Wanneer de deur dicht is rits ik mijn tas open. Ik haal 2 grote rollen uit mijn tas en gooi ze op de grond. Ik kijk onderzoekend naar de lege muur en grijns. Even de boel opfleuren hierzo...
.:Aletta's POV:.
Ik sta voor een deur en ik bel aan. Ik ben zo zenuwachtig. Ben vooral benieuwd wie bij mij op de kamer slapen. Ik hoop dat ik goed met ze kan opschieten. "Hallo, jij bent de tweede bewoner neem ik aan?" zegt een vrouw met een paarsachtige jurk aan. "Ja dat denk ik, ik ben Aletta." zeg ik en steek mijn hand naar voren. "Wietske.", zegt de vrouw en schud mijn hand en trekt me naar binnen. Wanneer ik door de gang achter Wietske aan loop voel ik of mijn tas nog op mijn rug heb. Ja, toch nog wel. Wietske wijst naar de deur van mijn kamer. Tenminste, dat hoop ik. Ik doe de deur open en zie drie bedden staan, waarvan één vol ligt met rotzooi. Een meisje kijkt met verbaasde blik mijn kant op. "Oh hallo", zegt ze en gaat verder met waar ze mee bezig was. Ik loop verder de kamer in en zie dat het meisje een paar posters aan het ophangen is. Justin Bieber, zie ik. "Ik ben Jaimy trouwens.", zegt ze en loopt naar haar bed voor de volgende poster. Ook van Justin Bieber. "Ik ben Aletta." zeg ik voorzichtig. Jaimy glimlacht en hangt de poster op aan de muur. "Vindt je het erg?" vraagt ze. Ik kijk haar vreemd aan. "De posters bedoel ik, ik hoop dat je het mooi vindt!', zegt Jaimy opgewonden. "Oh jawel hoor, het maakt mij niks uit." zeg ik en leg mijn tas op het bed naast haar neer. Jaimy knikt tevreden en gaat verder. Ik ga zwijgend zitten en kijk nog een keer rond. Een computer staat in de hoek. En ik zie een dichte gordijn. Ik sta op en loop ernaar toe. Als ik het gordijn wegschuif zie ik dat het een deur is naar een balkon. Jaimy ziet het ook en springt opgewonden naar me toe. "Vet gaaf een balkonnetje!", zegt ze en draait de sleutel in het slot om. Een frisse wind komt ons tegemoet en Jaimy kijkt over de reling heen. "Wat een uitzicht, ik weet zeker dat we het superleuk krijgen!" zegt Jaimy lachend. Ik knik tevreden.
Awesome ;D
VERDER!!!!