Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Binnentreden in een jongensschool.. [pov: meisje] » Hoofdstuk 1. Het vertrek

Binnentreden in een jongensschool.. [pov: meisje]

7 mei 2010 - 15:43

310

2

287



Hoofdstuk 1. Het vertrek

*Proloog* Ik had me koffers ingepakt en klaargezet, morgen zou ik weggaan. Ik zal overgeplaatst worden naar een nieuwe school, een jongensschool. Hoe ik daar binnen zal komen is een makkie. Na de zoveelste ruzie met mijn ouders dat ik naar Japan wilde, hadden ze eindelijk toegegeven. Ik keek voor de laatste keer in de spiegel naar mezelf met lang haar. Ik pakte de schaar en begon te knippen, mijn lange lokken vielen langzaam op de grond. Als niemand maar nu zal binnenkomen, maar dat zal wel niet gebeuren want iedereen sliep al. Ik keek naar mezelf in de spiegel, mij met me korte coupe. Ik leek nu echt op een jongen. Ik dook me bed in en drukte me nachtlampje uit. Morgen moest ik vroeg opstaan, want morgen ga ik naar Japan…

Hoofdstuk 1.
Me wekker ging, hopelijk werd niemand er wakker van. ik stond op en kleedde me aan, ik besteedde niet veel aandacht aan me uiterlijk, daar had ik geen tijd voor. Ik poetste me tanden en liep de deur uit. Een recordtijd, in 10 minuten was ik klaar en stond buiten. Geen afscheid genomen van me ouders, anders zouden ze me korte haar zien en vragen gaan stellen en dan hadden ze me misschien door. Wachtend op de bus stond ik daar met me koffer, de bus kwam en ik stempelde me strippenkaart af. Het was stampvol, maar ik zag nog een plaatsje helemaal achterin de bus. Met veel geduw en getrek belandde ik toch eindelijk in de stoel. Er was file het duurde lang voordat ik er was. De bus stopte, dit is mijn halte. Ik stapte uit en liep naar het vliegveld. Mijn vlucht vertrok over een halfuur. Na een lange gang lopen liep ik het vliegtuig binnen, ik zag bijna alleen maar Japanse mensen wat natuurlijk logisch was als je naar Japan gaat. Ik was namelijk ook niet honderd procent Nederlands, mijn vader was Japans en me moeder was Nederlands. Ik heb 6 jaar in Japan gewoond, en ben toen naar Nederland verhuist. De taal ken ik nog vloeiend, Japans spreek ik dan ook altijd met mijn vader. Ik hoorde een stem door een intercom. “Dames en heren alstublieft, het vliegtuig zal over enkele minuten vertrekken, maak alstublieft u gordel vast en bereid u zich voor, voor het opstijgen, dank u wel” En de stem verdween. Ik maakte de gordel vast en bleef rustig zitten. Ik hoorde de motoren startte en het vliegtuig begon langzaam te bewegen. Rustig bleef ik in mijn stoel zitten, en we stegen op. Ik kon nu niet meer terug, over een paar uur ben ik in Japan, Tokyo.


"Reacties als ik verder moeet"
xoxo''


Reacties:


xElements
xElements zei op 7 mei 2010 - 16:50:
Jah verder x]


Remii zei op 7 mei 2010 - 15:54:
Leuk origineel verhaal! Ik ga snel verder lezen!

Een kleinen opmerking: (Ja, ik ben een zeikerd op spelling) Me moet heel vaak mijn zijn. Daar erger ik me heel veel aan! (Mijn wekker, mijn uiterlijk enz..)