Hoofdcategorieën
Home » Harry Potter » Lily Evers 7th year » Hoofdstuk 2.
Lily Evers 7th year
Hoofdstuk 2.
Lily keek James nog effen na, en zag hoe hij naar zijn vriend Sirius Zwarts liep, een nogal hooghartige jongen, maar wel erg knap. Bijna iedere meisje vond hem helemaal het einde, maar hij was niet zo geïnteresseerd. Hij nam wel eens een meisje mee als ze naar Zweinsveld gingen, maar volgens Lily alleen omdat mensen dat van hem verwachten en niet omdat hij dat zelf wou.
Waar zouden haar ouders zijn? Ze keek rond op het perron, ze zag een aantal eerste jaar met grote ogen rond kijken, zeven jaar geleden was zij dat geweest. Toen had ze ruzie met Petunia, haar ouders hadden er niks van gemerkt. ‘Lily!’klonk een vrouwe stem achter haar. Ze draaide zich om. ‘Marie!’ zei ze enthousiast en knuffelde haar vriendin. ‘Ik zag je met James praten,’begon Marie met een glimlach op haar gezicht. Marie wou ze altijd koppelen, vorig jaar had Sirius haar een aantal keer geholpen, maar het was niet echt gelukt. ‘Misschien word het dit jaar eindelijk wat!’ lachte Marie en Lily lachte met haar mee. Lily en James hadden best wel vaak ruzie gehad de vorige jaren, in het zesde jaar werd het wat minder. ‘Blijf hopen,’lachte ze. ‘Kijk daar zijn Rianne en Peggy,’en Lily wees naar twee meisjes een stukje verderop. Rianne had blond haar met bijna altijd een diadeem in, ze was ietsjes groter dan Lily en donkerbruine ogen. Peggy was daarin tegen een kop kleiner en had donkerbruin haar en grijze ogen. ‘Heey!’Lily en Marie zwaaide. ‘Hallo, leuke vakantie gehad,’ vroeg Peggy die wist dat ze normaal vakantie nooit leuk vond, omdat ze zo afgezonderd was van de magische wereld. ‘Nou om eerlijk te zijn, heb ik me best wel vermaakt,’ lachte Lily, toen zag ze haar ouders staan en besloot even afscheidt te nemen. ‘Ik zeg het straks wel, gaan jullie maar alvast op zoek naar een coupé,’ en ze liep de richting in van haar ouders. ‘Dag mam, dag pap,’en ze gaf ze allebei een knuffel. ‘Ik zal jullie schrijven,’ zei ze. ‘Okè, lieverd wel doen!’ zeiden haar ouders. Lily liep richting te rode stoomlocomotief , maar na een paar passen draaide ze zich om en zwaaide nog even.
Lily stapte in. Ze liep door de smalle gang opzoek naar de coupé waar haar vriendinnen zaten. Ze vond Peggy en Rianne in een coupé bijna helemaal achterin. ‘Hoi,’lachte ze. ‘Waar is Marie?’ ‘O, die komt zo, die was iets regelen of zo,’legde Rianne uit. ‘Aha, wat dan?’ vroeg Lily, een beetje nieuwsgierig. ‘Uhmm,’even twijfelde Peggy of ze het moest zeggen. ‘Nou, ik denk dat je het wel raad,’ zei ze langzaam. Lily slaakte een diepe zucht. Natuurlijk, Marie was bij Sirius aan het bedenken hoe ze Lily en James konden koppelen. Lily wist dat Marie Sirius wel zag zitten en dat ze haar eigenlijk gewoon als excuses gebruikte om bij Sirius in de buurt te zijn. Maar Lily wist ook dat Sirius niet echt geïnteresseerd in haar was en eigenlijk helemaal niet zo in meisjes, en als hij iemand mee naar Zweinsveld vroeg waren het meestal meisjes van onzuiver bloed. Om zijn ouders te etteren. Hij wast weg gelopen van huis dat had ze in de vakantie (van Marie) gehoord, hij woonde nu bij James en zijn ouders. ‘Ik denk maar eens dat ik haar een bezoekje ga brengen,’zuchtte ze. ‘Wees niet te streng hè,’ lachte Peggy, Rianne en Lily schoten ook in de lach. ‘Nee, hoor. Ik zal niet te streng zijn.’
Lily ging opzoek naar Marie en vond haar een paar coupés verderop, samen met Sirius Zwarts (natuurlijk), Remus Lupos, Peter Pippeling een nogal kleine gezette jongen die wat weg had van een rat en James Potter zijn zwarte haar zat zoals gewoonlijk weer flink door de war. Even slikte ze, maar toen opende ze de coupé. Iedereen in de coupé keek haar nu aan. ‘Heey, Evers! We hadden het net over je,’ lachte Sirius. Van uit een ooghoek zag Lily James een beetje rood worden. ‘Ja, dat had ik al gedacht, Zwarts.’en ze richten zich tot Marie. Ze glunderde, wat zou er zijn gebeurd waarom ze zo blij was? Ze beet even op de binnenkant van haar mond. Marie was haar beste vriendin ze deed zoveel voor haar, ze moest haar maar een gunst verlenen. Ze plofte naar Marie neer en zat nu tegenover James die haar verbaast aan keek, en nog altijd een beetje rood was. Marie begon enthousiast verder te praten. Af en toe zei Lily ook wat, maar ze was vooral stil. Ze zaten nu al een uurtje in de coupé en Lily hoopte dat ze ieder moment een vliegende brief kon ontvangen van professor Slakhoorn, een beetje hopeloos staarde ze uit het raam, tot dat ze voelde dat iemand haar aan staarde. Ze keek tegen over haar. James keek haar aan. Lily keek heel even terug, heel even in zijn hazelbruine ogen. Ze draaide zich vrijwel direct weer naar het raam en kreeg het een beetje warm. Vanuit haar ooghoek zag ze en blos op de wangen van James. ‘Lil? Luister je wel? We gaan ons omkleden,’ Ze keek meteen naar Marie die al op was gestaan. Remus en Peter waren al naar buiten aan het lopen. ‘Ja, okè .’ Op dat moment kwamen er twee brieven aan gevlogen en ze vielen bij James en Lily in de handen. ‘Slakhoorn, zeker,’ zei Sirius geïrriteerd, hij vond het vast niet leuk dat zijn beste vriend ieder jaar de helft van de reis naar Zweinstein naar Slakhoorn moest.
‘Ja, Slakhoorn,’zei James. ‘Maar ik ga eerst me gewaad aan doen. Jij ook Lily,?’ Waarom moet hij haar steeds Lily en niet Evers? Zou hij haar nog wel leuk vinden of heeft hij haar nooit leuk gevonden en besloten dat hij maar wat aardiger deed in het laatste jaar? ‘Lily?’ Sirius en Marie keken elkaar even aan, zag ze. ‘Ja, Potter dat lijkt me slimmer,’ besloot ze maar te zeggen. Sirius en Marie keken een beetje teleurgesteld ze hadden zeker gehoopt dat ze heb James zou noemen in plaats van Potter. ‘Kom op Sluipvoet, Maanling en Wormstaart wachten,’zei James en stootte zijn vriend aan met een elleboog. Ze liepen ze coupé uit. Marie en Lily bleven . Iedere coupé had gordijntjes en een slot op de deur zodat als je je was aan het omkleden niemand maar binnen kon of kon kijken. ‘Echt aardig van je dat je bleef en er bij ging zitten,’ zei Marie dankbaar. ‘Niets te danken,’ lachte ze terug.
Snel deed ze haar gewaad aan en spelde ze de hoofdmonitor badge op haar borst. ‘Je ziet er prachtig uit. Ik werd dat iemand anders dat ook vind,’ lachte Marie. ‘Ha-ha,’zei Lily sarcastisch. ‘Van je vrienden moet je het hebben. Maaruhh, loop je mee de coupé van Rianne en Peggy is vier coupés verderop.’ ‘Ja hoor,’en Marie liep haar een stukje achterna, en toen namen ze afscheid en Lily liep richting de coupé van professor Slakhoorn, die helemaal vooraan in de trein was.
Ze kwam nog langs de coupé waar Severus met zijn dooddoener vriendjes zat, hij keek haar even na, maar gunde hem geen blik waardig. Hij had maar eerder moeten bedenken dat als hij zich zo gedroeg dat ze niet meer met hem om zou gaan. Ze was bijna bij de coupé van professor Slakhoorn toen iemand haar na riep: ‘Hè! Jij ben toch die meid van Griffoendor? Uhmm Lily, toch?’ Ze draaide zich om en staken 2 hoofden uit een coupé deur. De jongens die haar riepen waren twee jongens van Huffelpuf, een van hen was ook hoofdmonitor zo te zien en de andere herkende ze, het was de zoeker van Huffelpuf, Jordy Lindeman. ‘Kom je der zitten?’vroeg de jongen die hoofdmonitor was. ‘Nee, ik moet naar Slakhoorn,’ zei Lily en had eigenlijk helemaal geen interesse. In de verte zag Lily van uit haar ooghoek James aan komen. Hij moest nog een stuk, en iets in haar zei dat ze maar eens een praatje met de jongens zou gaan maken. ‘Aha,’zei Jordy hij had blond haar en Lily stoorde zich aan de manier hoe hij het naar achter had gekamd. James was wat dichterbij op hoor afstand, net op het juiste moment vroeg de hoofdmonitor: ‘En als je niet naar Slakhoorn moest zou je der dan wel bij komen zitten?’ Lily keek stiekem naar James die nog maar een aantal stappen van haar verwijderd was. ‘Ik denk van wel,’zei ze nonchalant. ‘Okè, tot op Zweinstein dan,’ zei Jordy met een lach van oor tot oor op zijn gezicht. ‘Doeg,’zei Lily met een stiekeme blik naar James om te zien hoe hij reageerde, maar ze kon het niet goed van zijn gezichtsuitdrukking aflezen. ‘Doeg,’ zei ze snel en draaide zich om en liep weer naar de coupé van Slakhoorn.
Wat had ze in hemelsnaam gedaan! Had ze geprobeerd hem jaloers te maken? Had ze geprobeerd om James Potter jaloers te maken! Dat kon niet waar zijn! Lily stapte de coupé van Slakhoorn in die zijn favoriete leerling begroette, ze groette terug. Een paar seconde na haar kwam James naar binnen. Maar ze merkte het niet, Lily was meer in gedachten wat ze net gedaan had. En kwam tot de conclusie dat de jongen die een van de hoofdmonitors was van Huffelpuf best knap was en dat ze daarom zo deed. Haar gedachten werden net op dat moment onderbroken door Slakhoorn, ‘O Lily, alweer je laatste jaar. Dan moet ik het zonder mijn lievelings studente doen!’ Lily lachte, ‘Ach meneer laat ik u maar een aandenken geven.’ Ze pakte een leesboek en sloeg hem op bladzijde honderd open, er lag een gedroogde Lelie die was ongeveer een maand oud en zag er niet meer zo mooi uit. Lily streek met haar hand over de bloem en het leek alsof de lelie net geplukt was. ‘Hier meneer, een aandenken,’lachte ze. ‘Bedankt Lily Evers, bedankt.’mompelde professor Slakhoorn en bekeek de lelie. James keek haar lachend aan, even lachte ze zwakjes terug en daarna gingen ze weer verder met eten en praten, tot de trein stopte. Het nieuwe schooljaar kon beginnen.
Reacties:
Leuk.
Ik hoop dat je weer snel verder gaat
Mag ik weer een melding?
xx
Hihi
Nou, zo eindigt Harry Potter nooit x'D Want iedereen blijft maar verschillende verhalen schrijven over bv, Sirius, Lily dus x'D, en andere Harry Potter verhalen (En ik vind dat helemaaaal niet erg hoor )