Hoofdcategorieën
Home » Harry Potter » A lost world » Prologue.
A lost world
Prologue.
Mijn leven was een van de velen, al weet ik niet of anderen zo veel hadden meegemaakt als ik. Alle avonturen die ik heb aan gedurfd zijn uitgelopen in problemen. Alle levens die ik wou redden zijn verloren gegaan in de strijd. Ik bleef achter, alleen en hulpeloos, als een klein kind in de regen. Maar ik probeerde het altijd opnieuw, ervan overtuigd dat dit keer alles goed zou komen. Iets wat me elke keer weer valse hoop gaf. Ik ben bang. Bang voor wat me te wachten staat als ik verder ga. Ik sta doodsangsten uit als ik bedenk welke zonden ik tegemoet ga. En toch is er een ding dat me levende houdt. En ik weet dat dit vroom zal klinken, alsof ik niets fout doe en ik de engel op aarde ben. Maar dat ben ik niet, ik zou het nooit kunnen zijn. Ik ben van niets afhankelijk, behalve van mijn ziel. Het heeft zo veel verdriet en pijn doorstaan, dat het verhard is, en ik soms zo overkom. Iemand die me helpt is wat ik nodig heb, iets wat niemand me ooit zal geven. Ik heb iemand nodig die mijn tranen droogt en weer een lach op mijn gezicht laat verschijnen. Ik heb iemand nodig die een arm om mijn schouder slaat als ik verdrietig ben. Maar er is niemand die dat doet. Er is niemand die het probeert. Er is niemand die het zou willen proberen. Er is niemand die het ooit zal proberen.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.