Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Sneeuwwitje. Maar dan anders... » #Part I: Er was eens...

Sneeuwwitje. Maar dan anders...

1 sep 2012 - 16:27

278

1

228



#Part I: Er was eens...

Er was eens, hier heel ver vandaan, een prinsesje. Haar lippen waren rood als rozen, haar haren waren zwart als ebbenhout en haar huidje was wit als sneeuw. Toen ze geboren werd, een zeer zware geboorte, had haar moeder enkel nog kracht om één enkel woord te fluisteren: "Sneeuwitje..." Ze stierf in het kraambed.
Haar vader trouwde met een andere vrouw. Als zij even aardig was als dat ze mooi was, zou ze vast een goede moeder zijn, dacht hij. Maar niet veel later stierf ook de koning en Sneeuwwitje werd opgevoed door haar stiefmoeder. Deze was heel kwaadaardig, en behandelde haar als slaaf.
En iedere dag stond ze voor haar magische spiegel, en sprak de woorden: "Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is het mooiste van het land?" De spiegel antwoordde dan altijd: "O koningin, zo mooi als u is er niemand. U bent de mooiste van het land."
Maar Sneeuwwitje groeide op en werd steeds mooier. Op een dag stond de koningin weer voor de spiegel.
"Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is het mooiste van het land?"
En de spiegel antwoordde: "Sneeuwwitje is duizend maal mooier dan u."
De koningin was woedend. Hoe durfde Sneeuwwitje mooier te zijn dan zij! Ze riep een jager bij zich en zei tot hem: "Jager! Breng Sneeuwwitje naar het bos en dood haar." De koningin haalde een houten kistje tevoorschijn. Het was een houten kistje. Het slot was versierd met een gouden hart met een naald er doorheen. De koningin vervolgde: "Snijd dan haar hart uit haar lichaam, stop dat hierin en breng het naar mij, als bewijs dat ze niet meer leeft. Ik zal je rijkelijk belonen.

Hiermee begint ons verhaal.


Reacties:


Monster23
Monster23 zei op 10 juli 2010 - 18:23:
Mihihi ik hou van dat verhaaltje (nouja, hield) Ik ga verder lezen, als het sneeuwwitje wordt, maar dan anders (: