Hoofdcategorieėn
Home » Twilight » Sneeuwwitje. Maar dan anders... » #Part III: Hart vol haat
Sneeuwwitje. Maar dan anders...
#Part III: Hart vol haat
Sneeuwwitje rende diep het bos in en stopte bij een donkere plek tussen de bomen. Ze dronk de ree leeg en gooide het karkas weg tussen de bomen, voor de wolven.
Ondertussen was de jager naar de koningin gegaan en hij gaf haar het kistje.
“I-ik heb haar gedood, zoals u wenste,”¯ zei hij met een trillerige stem.
Met een gemene grijns op haar gezicht nam de koningin het kistje aan en deed het open.
“Mooi…”¯ fluisterde ze, terwijl ze de inhoud inspecteerde. Ze deed het kistje weer dicht en liep ermee richting de keukens.
De jager keek haar verbaasd na. Ze zou toch niet… Nieuwsgierig en voorzichtig volgde hij haar. Het kasteel was groot dus het duurde eventjes voordat de koningin in de keuken was.
“Kok!”¯ snauwde ze. Onmiddellijk kwam er een kok aangesneld om haar orders op te volgen. “Maakt dit klaar en zorg dat ik het vanavond op mijn bord heb!”¯ Ze gaf de kok het kistje. Deze maakte het open en klapte het gelijk van schrik weer dicht.
“M-maar uwe hoogheid,”¯ stamelde hij, “Het is een hart!”¯
“Dat weet ik,”¯ zei de koningin hooghartig, “Doe maar wat ik zeg, of ik hak je kop eraf!”¯
“Ja, uw hoogheid,”¯ sprak de kok en hij begon specerijen te verzamelen.
“Mooi.”¯ De koningin draaide zich om en liep de keuken weer uit.
De jager, die zich achter de deur had verstopt, kon maar net opzij springen. Maar de koningin zag hem niet, zo in haar nopjes was ze.
De jager voelde zich misselijk. Dat de koningin zoiets durfde te doen! Erg aardig had hij de koningin nooit gevonden, maar dit… Dit had hij niet van haar verwacht. Hij had genoeg van de koningin en dit kasteel. Stilletjes sloop hij het kasteel uit en ging weg.
’s Avonds at de koningin het hart op. De arme kok kon het niet aanzien hoe de koningin het hart met zoveel plezier naar binnen werkte, maar hij was gedwongen om te blijven kijken. Waarom wist de kok niet, als bewijs misschien? Bij de koningin kon je het best zo min mogelijk vragen stellen. Voordat je het wist lag je kop eraf. Terwijl de koningin zat te eten vroeg de kok zich af van wie het hart was. Wanneer haat je iemand zo erg dat je zijn hart op eet? De kok kon het niet bevatten. Toen de koningin het hart op had, verdween de kok zo snel mogelijk.
Reacties:
Oeeeeeeh Eviiiiiiil <3
I like it
Kan je het zeggen wanneer het volgende hoofdstuk klaar is ^^
Ik mag dit verhaal wel ^^
verder
dat kop eraf doet me denken aan alice in wonderland
mag ik meldig?
iel! ik wordt er een beetje misselijk van. Sneeuwwitje in een horror stijl...
Maar wel leuk geschreven! Je verhaal is goed bedacht.
Snel verder.
Mag ik een melding?
Melding?