Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Jonas Brothers » Once upon a dream » De actie

Once upon a dream

16 juli 2010 - 23:30

3395

0

304



De actie

Inge pov.

Inge deed haar ogen open. Ze zag dat Joe naast haar lag en ze glimlachte even. Ze keek omhoog en zag de blauwe wang van Kaylie. Ze legde haar hoofd weer neer en zuchtte. Ze wou iets doen voor Kaylie, die blik die ze gister in haar ogen had die moet weg. dacht Inge. Opeens had ze een briljant idee. Ze ging op Joe zitten en ze legde haar ene hand zijn mond en met haar andere hand begon ze Joe te kietelen. Joe schrok wakker. Snel hield Inge op met kietelen en legde haar vinger op haar lippen. Joe knikte. Inge kwam dichterbij. Ze fluisterde in zijn oor; Kom mee naar beneden. En Inge stond op en liep naar de gang. Na 3 minuten was Joe er nog steeds niet. Inge deed voorzichtig de deur open en zag dat Joe weer in slaap was gevallen. Inge deed boos de deur weer dicht en liep naar de keuken. In de keuken zocht ze naar tape en een emmer. Toen ze alles had sloop ze de kamer weer in naar Joe. Ze plakte voorzichtig de tape op zijn mond. Daarna pakte ze de emmer die ze gevuld had met water. 3...2....1 fluisterde ze. En ze gooide de inhoud van de emmer over Joe heen. Joe schrok zich rot. Dat was koud! Hij wou zijn mond open doen maar dat wou niet. Inge pakte hem bij zijn kraag vast en trok hem mee naar de gang. Even op je kiezen bijten fluisterde ze. Toen ze het tape van Joe zijn mond trokken had, fluisterde Joe; als ik jou ws zou ik rennen en hij sprong op. Inge rende zo snel ze kon naar beneden. In de keuken had Joe haar te pakken. Laat me los zei Inge lachend. Joe toe laat me los. En waarom zou ik dat doen zei Joe. Omdat ik niet in slaap val zei Inge. Hmm zei Joe maar ik ben helemaal nat, en jij bent helemaal droog. Ja dat klopt zei Inge lachend. Joe liet Inge los en ging voor haar staan. Hij pakte haar vast en knuffelde haar stevig. Toen hij Inge los liet, was ze helemaal nat. Dankjewel Joe mompelde ze. O, maar dat was nog niet alles. zei hij lachend. Terwijl hij haar knuffelde had hij een groot glas gevuld met water. Hoezo zei Inge ik ben toch nat? Ja zei Joe maar er mist iets.. Razeldsnel gooide hij het glas met water over haar heen. Inge zag de druppeltjes water van haar pony naar beneden vallen. Dat...was een goeie lachte Inge. Dat had ik echt niet verwacht en ze schudde met haar haren in de richting van Joe. Joe ging op een stoel zitten en keek naar de druppeltjes die over Inge haar lippen gleden. Joe zijn mond viel open. W...waa..waarom had je me ook al weer wakker gemaakt zei Joe met een hoge stem. Snel herstelde hij zichzelf. Waarom heb je je me wakker gemaakt zei hij nu met zijn normale stem. Inge begon te lachen. Had je een kikker in je keel ofzo. Ja.. zei Joe. Maar vertel. Nou begon Inge. Ik wil vandaag een leuke dag voor Kaylie organiseren. zei Inge. Die blik die ze gisteren in haar ogen had...dat verdriet. Maar goed, ging Inge verder. En ze ging bij Joe op schoot zitten. Ik dacht als we nou jou kaart morgen lenen om te shoppen, want dat hebben we nog niet gedaan. Inge keek hem verwachtings vol aan. Hmm.. zei Joe. Op een voorwaarde zei Joe met een serieus gezicht. Wat dan? vroeg Inge. Dat je een t-shirt voor me mee neemt zei Joe met zijn liefste gezicht. Voor jou altijd zei Inge en ze gaf hem een kus op zijn neus.

Nick pov.

Nick lag naar het plafon te staren. Kaylie lag op zijn borst te slapen. Soms maakte ze een rare beweging. Daarna zocht ze steeds in haar slaap zijn hand op. Wat was er gister ookal weer gebeurt. Nick dacht diep na. Waarom was hij niet bij Kaylie. Toen herinderde hij opeens dat telefoontje en Kaylie's gezicht. Gekwetst. Maar waarom? Waarom? Wat had hij gezegt.. Toen dreunde het woord door zijn hoofd. Sweety. Ze dacht natuurlijk.... Hoe kon hij ook zo stom zijn! Het was allemaal zijn schuld! Dat ze weggelopen was, en dat die jongen... O die jongen! Bij de gedachte alleen al werd Nick woest. Haar blauwe wang, Nick keek er even naar. Allemaal zijn schuld. Een traan liep over zijn gezicht. Wat het meest voor hem betekende had hij pijn gedaan... Op dat moment hoorde Nick iemand de trap opkomen. Snel deed hij zijn ogen dicht. Toen de deurklink naar beneden ging en de deur open ging, keek Nick door zijn wimpers heen wie het was. Het was Joe. Joe maakte Kevin wakker. nadat Joe Kein letterlijk uit zijn bed schopt had, kwam hij de kant van Nick op. Nick pakte Kaylie steviger vast en deed zijn ogen dicht. Na een tijdje deed Nick zijn ene oog voorzichtig open. Hij zag dat ze alleen in de kamer waren. Nu deed hij ook zijn andere oog open. Hij keek naar Kaylie en meteen vlogen de gedachtes weer door zijn hoofd. Opnieuw liep er een traan over zijn wang. Maar het stopte niet de tranen bleven maar komen. Kaylie voelde iets nats op haar gezicht vallen. En nog een keer, en nog een keer. Voorzichtig deed ze haar ogen open en ze keek omhoog. Daar zag ze Nick. Nick huilde! Kaylie kwam met een ruk omhoog en knuffelde hem. Wat is er aan de hand vroeg ze ongerust. He...het..is...mijn...schuld! bracht Nick schokkend uit. De tranen bleven over zijn wangen stromen. Wat is jouw schuld vroeg Kaylie terwijl ze Nick nog steviger vast pakte. Dat..dat.. begon Nick. Sst. Stil maar zei Kaylie huil eerst maar even uit. Waarom is ze zo lief voor me dacht Nick terwijl hij rustiger werd. Kaylie aaide hem over zijn hoofd. Waarom zou hij zo overstuur zijn dacht ze. Wat was zijn schuld? Nick nam een hap lucht en zei ineens; Het is mijn schuld wat jou overkomen is ik had nooit moeten blijven zitten ik had achter je aan moeten gaan. ik..ik..ik.. Ho stop! zei Kaylie. Ik ben weggelopen. Jij niet. Als het al iemand zijn schuld is, is het de mijne. Maar ik had gelijk achter je aan moeten gaan zei Nick. Ik heb je laten gaan. Het was mijn eigen keus zei Kaylie zachtjes en ze liet haar hoofd hangen. Nick pakte haar gezicht en tilde het omhoog. Was het niet omdat ik telefoon had en ik opnam met hee sweety? Nick zocht naar haar ogen. Nu liep er een traan over Kaylie haar wang. Hee.. fluisterde Nick en hij drukte haar tegen zijn borst. Kaylie dacht na. Zal ik zeggen hoe belangrijk hij voor mij is geworden en ik dacht dat ik niks voor hem betekende toen hij dat telefoontje kreeg. Misschien is dat het beste dacht ze. Ze nam een hap lucht en zei; Nick? Ja zei Nick Ik moet je iets vertellen zei Kaylie. Kaylie deed haar mond open. Maar voordat ze iets kon zeggen ging de deur open en kwam Joe binnen.

Joe pov.

Joe deed de deur van de slaapkamer open. Hij zag Kaylie en Nick allebei met een betraand gezicht zitten. Wow wat hangt hier een grafstemming zei Joe voor de grap. Nick keek hem boos aan. Ik moest jullie ophalen van Inge, maar ik kom straks wel weer terug zei Joe en hij draaide zich om. Nee..nee dat hoeft niet zei Kaylie terwijl ze opstond en haar tranen weg wreef. Wil je zeggen dat ik er zo aankom? vroeg Kaylie aan Joe. Ik wil me nog even opfrissen. En ze liep naar de badkamer. Joe keek naar Nick die zich aan het omkleden was. Wat was er aan de hand vroeg Joe voorzichtig. Jullie zaten allebei hier met een betraand gezicht. Op het moment dat Nick zijn mond open wou doen werd er op de deur geklopt. Kaylie deed voorzichtig de deur open. Voordat ze binnenkwam vroeg ze; Mag ik binnenkomen? Ik ben mijn kleren vergeten. Ja, kom maar binnen zei Nick die net een shirt over zijn hoofd trok. Kaylie pakte haar kleren en verdween weer naar de badkamer. Als jij dat nou ook in het vervolg doet bromde Nick. Wat? vroeg Joe die helemaal niet oplette. Kloppen zei Nick Klop de volgende keer man! Maar ik weet toch niet dat jullie aan het praten waren zei Joe. Nee zuchtte Nick dat weet ik. Maar ze wou me iets vertellen en dat was heel belangrijk. Hoe weet je dat vroeg Joe. Omdat ik dat kon zien. zei Nick. Sorry zei Joe. Ik wist het niet. Het maakt niet uit. loog Nick. Ik zie je zo beneden wel. Zeker weten zei Joe. Moet ik niet nog even wachten? Nee zei Nick het gaat wel weer. Joe glimlachte. Neem je Kaylie mee? vroeg Joe. Ja zei Nick ik wacht op haar. Oke tot zo zei Joe en hij ging naar beneden.

Kaylie pov.

Kaylie stond in de badkamer. Ze zocht naar een washandje. Terwijl ze dat deed, stond de kraan open die de wasbak zich vulde met koud water. Toen ze het washandje gevonden had, draaide ze de kraan dicht en liet het washandje in het water vallen. Toen het washandje helemaal nat was, pakte zet uit de wasbak en kneep het uit en legde het op haar wang, ze gig tegen de deur aan staan. Nick kwam de slaapkamer uit en ging tegen de deur van de badkamer aan staan. Kaylie liet het water uit de wasbak lopen en spoelde het washandje uit. snel kleedde ze zich om en deed de deur van de badkamer open. Nick schrok en viel achterover. Hij krabbelde snel weer overeind. W..we moeten naar beneden zei Nick met een rood hoofd. Oke, is goed zei Kaylie en ze liep achter Nick aan naar beneden. Terwijl ze de trap afliep dacht ze na waarom ze zo vroeg op moest staan..

Inge pov.

Ja hoor daar zijn ze! riep Inge. Toen de deur open ging en Nick en Kaylie de keuken binnen kwamen. Joe pakte Nick vast en zette hem op een stoel neer. Oke zei Inge die aan het hoofd van de tafel zat, we moeten wat dingen bespreken. Kaylie ging naast Nick zitten en zocht zijn hand op en kneep erin. Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het slechte nieuws is dat.. je morgen aangifte moet doen en je moet aanwijzen wie de jongen is. W..wat.. bracht Kaylie met moeite uit. Ik moet wat? Je moet morgen aangifte doen zei Inge weer en we gaan allemaal mee. Maar.. Nee zei Inge. Dat is morgen. Vandaag is de maak-de-kaylie-vrolijk-actiedag! We gaan vandaag allemaal leuke dingen doen maar eerst moeten wij naar ons huisje zei Inge die onder de tafel de kaart van Joe kreeg. En we gaan nu! ze trok Kaylie van haar stoel en nam haar mee naar de voordeur. O wacht even zei Inge en ze rende naaqr de keuken. Nick, Joe en Kevin leggen jou uit wat jij moet doen oke? zei Inge. Oke zei Nick. En Joe. Ja zei Joe. Inge liep op hem af en gaf hem een kus op zijn mond. Dat is voor het water zei ze toen ze zich losmaakte. Snel rende ze weer naar Kaylie toe en ging met haar in de limo zitten. Oke op naar de stad riep Inge vrolijk. Naar de stad? vroeg Kaylie verbaasd. Ja zei Inge want ik heb de kaart van Joe en wij gaan op zijn kosten eens lekker shoppen. En hij weet dat jij zijn kaart hebt? vroeg Kaylie met open mond. emm nee.. we nemen wel een shirt voor hem mee zei Inge en ze stapte uit en liep de eerste jongenskledingwinkel in. Kaylie rende achter haar aan. Toen Kaylie de winkel in kwam, stond Inge al bij de kassa te betalen. Ze liepen samen de winkel uit. Wat voor shirt heb je voor hem gekocht vroeg Kaylie nieuwschierig. Een witte zei Inge en daar gaan we later iets leuks mee doen, maar we gaan nu eerst jurken zoeken voor ons gala! Oke zei Kaylie en ze liep achter Inge aan. Na een uur jurken passen hadden ze allebei hun jurk gevonden. Kom zei Inge we gaan naar het park en ze trok Kaylie mee.

Kevin pov.

Kevin had alle spullen in een grote mand gedaan en zijn broers in de auto gezet. Hij draaide de voordeur op slot en sprong in de auto. Okee hier gaan we zei hij vrolijk. Waar gaan we heen vroeg Nick chagerijnig. Man waarom ben je zo chagerijnig vroeg Joe opgewekt. Ik ben niet chagerijnig bromde Nick. Hij vond het maar niks dat Inge Kaylie zomaar had meegenomen. We gaan met z'n allen picknicken in het park legde Kevin uit. Inge neemt Kaylie daar ook mee naar toe, alleen weet Kaylie niet dat wij daar ook zijn. Oke zei Nick al een stuk vrolijker. Die blij was dat hij haar vandaag nog zag. Misschien vertelde Kaylie nog wel wat ze vanochtend wou zeggen dacht hij. We zijn er zei Kevin en hij parkeerde de auto. Oke jongens nou moeten we rennen want ze komen er zo aan. Joe en Kevin rende naar de plek waar ze afgesproken hadden. Nick holde erachteraan. Na even gerend te hebben stonden Joe en Kevin stil. Nick botste tegen Kevin op. We zijn er al hoor lachte Kevin. Oke jongens we gaan alles zetten zei Joe en hij begon met het uitpakken van de mand. Kevin pakte het kleed en Nick schoot hem te hulp. Samen spreidde ze het kleed uit op het gras. Joe begon razendsnel alle spulletjes erop te zetten. Oke jongens zei Kevin 1 ding de popcorn is van mij. Kevin? Welke popcorn? vroeg Nick. Hee jongens jullie ook hier hoorde ze opeens een opgewekte stem zeggen. Het was Inge! Kaylie stond achter haar. Ze schaamde zich vast voor haar blauwe wang dacht Nick. Komen jullie erbij? vroeg Joe terwijl hij al aan het proberen was om Inge naast zich neer te trekken. Kaylie ging in de schaduw zitten zodat haar blauwe wang minder opviel. Nick stond op en ging naast haar zitten. Ze lachte even naar hem. OKE niemand bewegen schreeuwde Kevin ineens. Wat is er aan de hand vroeg Joe geschokt. Ik ben mijn popcorn kwijt zei Kevin verdrietig. Kev dat heb je op het aaqnrecht laten staan zei Nick voorzichtig. Nee riep Kevin en hij liet zich achterover vallen in het gras. Kev kom op we gaan eten zei Joe terwijl hij een broodje pakte en er hagelslag op strooide. Iedereen zat lekker te eten. Kaylie en Nick speelden meer met hun eten dan dat ze het opaten. Na het eten pakte Joe alle spullen weer in behalve de glazen. Hij schonk ik elke beker een beetje ranja en hij ging staan. Op Inge en Kaylie omdat we het zo gezellig met jullie hebben! en hij prooste. Toen iedereen het drinken op had en alles weer in de mand zat stapten ze in de auto. Kaylie hoopte dat ze naar huis gingen het was al bijna donker. We gaan naar de volgende verassing zei Inge vrolijk we gaan naar de kermis! Jaa zei Kevin blij daar hebben ze lolly's en daar heb ik echt zin! Al snel waren ze bij de kermis. Kevin liep snel naar de snoepkraam toe. Een lolly alstublieft zei hij. Hij kreeg een grote lolly en hij was superblij. Oke zei Inge we gaan naar het spookhuis! Joe betaalde de kaartjes en ze gingen naar binnen. Joe liep naast Inge, achter hun liepen Nick en Kaylie en daarachter liep Kevin met zijn lolly. Al snel waren ze elkaar kwijt, maar dat was niet erg ze hadden afgesproken bij de uitgang. Inge en Joe liepen een donker stukje in. Leuk dit he! riep Inge vrolijk. Joe bleef stilstaaqn en pakte haar hand, hij trok haar naar zich toe en zoende haar. Daarna zei hij; Wat je vandaag gedaan hebt was superlief! En hij trok Inge mee om de rest van het spookhuis te gaan bekijken. Kevin liep alleen in het spookhuis, maar hij was zo druk bezig om het papiertje van zijn lolly te krijgen dat hij het niet eens door had. Toen hij het papiertje er eindelijk af had, zag hij een hand uit het donker naar zijn lolly grijpen. Hee hee hee! afblijven schreeuwde Kevin en hij rende er vandoor. Nick en Kaylie liepen zwijgend naast elkaar. Kaylie zag een lichtpuntje daar was de uitgang al. Ze versnelde haar pas. Toen ze buiten stonden pakte Nick zijn telefoon en hij stuurde een smsje naar Kevin en Joe. Kom zei hij en hij trok Kaylie mee in de richting van het reuzenrad. Nick kocht 2 kaartjes en ze gingen in een bakje zitten. Nick sloeg een arm om haar heen en Kaylie legde haar hoofd op zijn borst. Nick fluisterde ze. Ik ben zo moe. Ze keek hem aan. Dat is ook niet zo gek zei Nick. Hij keek haar recht in haar ogen aan. Blijf..je morgen bij me? vroeg Kaylie zachtjes. Ja zei Nick ik laat je niet meer alleen. Kaylie legde haar hoofd weer op zijn borst. Snel maakte Nick een foto van hun. Toen ze weer beneden stonden, stonden Joe, Inge en Kevin er ook. Kevin keek verdrietig naar zijn lolly. Wat is er Kev vroeg Nick. Iemand wou mijn lolly afpakken en nu is er een stuk vanaf. Oke wacht even zei Nick die de lolly van Kevin afpakte en wegrende. Nu is mijn hele lolly weg zei Kevin verdrietig en zijn onderlip begon te trillen. O stil maar zei Kaylie en ze gaf hem een knuffel. Al snel kwam Nick weer terug. Tadaa riep hij en hij hqqlde een grote lolly achter zijn rug vandaan. Jeeej! riep Kevin. Maar zei Nick rij je ons naar huis? Kaylie en ik zijn moe. En hij knipoogte naar Kaylie want ze wisten allebei dat alleen Kaylie moe was. Doe ik zei Kevin. En ze liepen met z'n allen terug naar de auto. Eerst ging Joe zitten en daarnaast ging Inge zitten, Joe sloeg een arm om haar heen en zoende haar. Kaylie bleef als versteend staan. Nick trok haar mee naar nog een bank naar achteren en ging naast haar zitten. Tranen drupten op Kaylie haar handen. Hee.. kop op fluisterde Nick en hij hield haar de hele reis vast. Af en toe kwam er nog een snik uit Kaylie haar keel. Toen ze thuis waren gingen Kaylie en Nick gelijk naar boven toe. Kaylie en Nick kleedde zich om. Kaylie ging in bed liggen en al snel voelde ze een hand die haar hand zocht. Dankje Nick snikte ze. En ze draaide zich om. Ga maar slapen zei Nick en hij streek wat haar uit haar gezicht. Kaylie aaide even met haar hand over zijn wang en ging toen op zijn borst liggen. Ze pakte zijn hand stevig vast en sloot haar ogen. Beneden zaten Joe, Inge en Kevin nog even te praten over morgen. Kev jij weet waar we morgen moeten zijn he? vroeg Inge. Ja ik weet waar we moeten zijn en hoelaat ik aak jullie allemaal wakker oke? zei Kevin. Oke is goed zei Inge en ze stond op. Ik ga ook slapen gaapte ze en ze keek naar Joe. Ja ik ook zei Joe en hij liep achter Inge aan. Kom jij ook? vroeg Joe. Ja ik kom zo zei Kevin ik...ehmm...moet... Je moet nog even van je lolly eten lachte Joe. Ja zei Kevin met een rood hoofd. Hahaha slaap lekker Kev. Jij ook Joe! riep Kevin hem achterna en hij haalde het papiertje van zijn lolly. Toen Joe bovren kwam zag hij Inge in de deuropening staan. Wat is er fluisterde hij terwijl hij haar een kus op haar wang gaf. Kijk nou hoe lief zei Inge die naar het bed wees waar Kaylie en Nick op lagen te slapen. Kom dat gaan wij ook doen fluisterde Joe en hij trok Inge mee naar het matras. Inge ging op het matras liggen en keek naar Joe. Joe kwam langzaam op haar af en zoende haar. Na de zoen kwqm Joe naast har liggen en ging Inge op zijn borst liggen. Inge sloot haar ogen en viel in slaap.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.