Hoofdcategorieën
Home » Harry Potter » Wow! we're in a huge problemD= » chapter 9: de Stok kiest de Tovenaar....
Wow! we're in a huge problemD=
chapter 9: de Stok kiest de Tovenaar....
Sora, Harry, Roxas en Ron waren onderweg naar de hoogste Toren voor Waarzeggerij.
"what the... waar heb je Waarzeggerij voor nodig, gromde Sora nijdig.
"wacht dan maar totdat je Professor Zwamdrift ziet, grinnikte Ron.
"ik kan niet wachten, zei Sora verveeld en moest toen even stoppen toen er steken door zijn enkel heen gingen.
"Sora, doe nou rustig aan je denkt toch niet meteen de marathon te lopen met die enkel, zei Roxas ongerust.
"was ik ook niet van plan, Sora met knarsende tanden.
"het is maar goed dat je niet een gewaad heb aangetrokken, zei Harry.
"ja, dat zou echt een ramp zijn, zei Ron met een grijns.
Sora krabbelde overeind en liep verder naar de hoogste toren.
Tot grote verbijstering van Ron stond Hermelien al te wachten onder een luik waar nu een ladder tevoorschijn kwam.
"wat... waar...kom jij vandaan!, sputterde Ron verbijsterd.
Hermelien keek Ron geamuseerd aan.
"van de Bieb, zei Hermelien simpelweg en ging hen voor naar boven.
Toen Sora binnenkwam leek het net alsof hij een vulkaan binnen was gekomen hij zag er nu al tegenop om de hele les in deze rookwalm te zitten Harry, Ron en Hermelien dachten er net zo over.
"waarom moesten wij hier ookal weer neerstorten?, vroeg Sora aan Roxas.
"weet ik veel, zei Roxas suf.
"goede morgen klas, zei een dromerige stem.
Professor Zwamdrift zag er belachelijk uit en dan vooral de bril met bloempotglazen.
Roxas porde hem toen Sora's mond van verbijstering open viel.
"we gaan vandaag theebodems lezen, zei Zwamdrift dromerig.
"niet alweer, kreunde Harry en Ron in koor.
"ik snap niet dat... maar Sora's zin werd afgekapt toen het afdelingshoofd van Griffoendor naar Zwamdrift liep en naar Sora en Roxas wuifde.
"zie jullie zometeen, mompelde Sora tegen Harry, Ron en Hermelien.
Sora hinkte naar het gat waardoor ze naar beneden konden.
"wat hebben we misdaan?, vroeg Roxas meteen.
"jullie hebben niks misdaan maar Meneer Olivander is er, antwoordde Anderling.
"wie is meneer Olivander?, vroeg Sora met opgetrokken wenkbrauwen.
"o wacht, is dat niet die Olivander voor die Toverstok dingenssen?, vroeg Roxas.
"klopt, antwoordde Anderling.
"nou kom op wil wel eens zien hoe ze dat aanpakken, zei Sora en liep vastberaden achter Professor Anderling aan.
Toen ze langs het Kantoor kwamen van Professor Lupos gingen ze naar binnen.
Daar zat een oude man met rimpels en plooien in zijn gezicht. hij had witte haren en baard en er stond een grote koffer naast hem.
"ik dacht... wilde Sora zeggen maar Anderling was verdwenen.
"oke, dit maakt me een beetje bang, zei Roxas nerveus.
"goeie morgen heren jullie zijn die twee jongens die een Toverstok nodig hebben?, vroeg Olivander vriendelijk.
Sora en Roxas knikte tegelijk.
"laat ik me eerst voorstellen ik ben Olivander een van de beroemde Stokkenmakers in heel Engeland, zei Olivander.
"ik ben Sora en dat is me broertje Roxas, zei Sora en ontspande zijn spieren hij dacht dat Olivander een viezerik was door zijn uiterlijk maar het viel best mee.
"jullie kunnen blijven staan tenzij u zegt... zei Olivander en wees op 2 stoelen.
"nee, hoeft niet hoor, zei Sora en deed een stap naar voren.
"zal ik met jou beginnen, Sora?, vroeg Olivander aan Sora.
"ja, zei Sora en hinkte naar voren.
"zou je je handen omhoog willen houden naar de zijkant willen uitstrekken?, zei Olivander en pakte een meetlint.
Sora strekte zijn armen uit en raakte haast zijn evenwicht kwijt.
blijkbaar kon zijn gewonde been de druk nog niet aan want hij trilde vreselijk.
"zo, je kan je armen laten zakken, zei Olivander en legde het meetlint op de tafel naast hem neer.
"en nu?, vroeg Sora zenuwachtig.
"ben je links of rechts, zei Olivander en pakte er 2 doosjes uit.
"rechts, antwoordde Sora.
"rechts... ja deze! probeer deze eens, zei Olivander en reikte hem de staf aan.
Sora aarzelde even en pakte tenslotte de stok aan.
"zevenenveertig centimeter eikenhout en hulst van Feniksveer, somde Olivander op.
Sora had de stok niet eens geraakt of er vloog een zachte warme wind door zijn haren.
"ik neem hem, zei Sora enthousiast.
"oke, stop hem maar in het doosje en neem hem maar mee, zei Olivander.
Sora stopte zijn stok in het doosje en wachtte totdat Roxas klaar was.
Toen Roxas klaar was gingen ze naar het schoolterrein daar wachtte Harry, Ron en Hermelien hen op.
"en hoe ging het?, vroeg Harry meteen.
"we hebben onze Stokken, zei Sora opgewekt.
"goed man!, zei Ron en sloeg Roxas tegen zijn schouder.
"wat is de volgende les?, vroeg Sora meteen hij vond nou niet zo erg om voor voorlopig voor Tovenaarsleerling te spelen.
Whaha, Hermelien heeft haar Tijdverdrijver al
Leuk hoofdstuk