Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Waiting In The Shadow » Proloog

Waiting In The Shadow

25 juli 2010 - 19:42

397

3

235



Proloog

Page 2

Jasper glimlachte. We zaten nu al een uur te kletsen. Hij was echt lief. Waarom was ik in godsnaam zolang bij Justin gebleven?
" Woon je hier in de buurt?'' vroeg Jasper grijnzend.
'' Ja, een paar kilometer van hier.'' zei ik alsof het niet belangrijk was.
" Wat kwam je hier dan doen?"
Jaspers stem klonk al engelengezang in mijn oren.
" Een paar zaken, euh, afhandelen." zei ik.
Hij keek me verbaasd aan en draaide zijn hoofd weer weg. Een moment dacht ik dat hij zich schuldig voelde over iets. Ik zal het me wel verbeeld hebben.
" Woon jij hier dichtbij?" vroeg ik lief.
" Ja, zoiets." zei hij grinnikend.
"Wil je misschien een eindje gaan wandelen? Het is hier ook zo warm."
Ik twijfelde. Misschien was hij wel niet zo vriendelijk als hij leek. Jasper stak zijn hand lachend uit. Ik nam zijn hand vast maar trok het geschrokken weg toen ik voelde hoe koud het was.
" Je hand is ijskoud." zei ik geschrokken.
"Euh, ja ik heb een soort van erfelijke ziekte waardoor mijn lichaamstemperatuur lager is dan een normale mens." Zei hij bijna fluisterend.
Een stemmetje diep in mij waarschuwde me niet me te gaan maar ik wou niet luisteren. Samen liepen we verderop een steegje in. Ook al was het snikheet, iets bezorgde me kippenvel. Jasper stopte met stappen. Mijn haar vloog op door de wind. Hij keek me strak aan. Zijn ogen waren donkerder dan daarnet, bijna zwart. Nee, dat kan niet, ik moest vast dromen. Hij haalde diep adem terwijl hij naar me keek. In tegenstelling tot daarnet vond ik hem niet zo vriendelijk meer.
" Ik denk dat ik naar huis ga, mijn moeder is vast bezorgd." zei ik voorzichtig.
Voor hij kon antwoorden liep ik het steegje uit naar de straat. Ik voelde twee ijskoude handen me neertrekken waardoor ik op de harde stenen viel. Voor me stond Jasper. Hoe was hij zo snel voor me gaan staan? Honderden vragen raasden door mijn hoofd. Zijn ogen waren bloedrood. Geschrokken en hulpeloos kroop ik achteruit. Hij kwam dichter en dichter bij me. Alles ging zo snel. Ik voelde een stekende pijn in mijn nek. Ik schreeuwde het uit. Nog nooit had ik zoiets pijnlijks gevoeld. Het voelde alsof mijn lichaam in vuur en vlam stond. Het brandde vreselijk. Mijn lichaam lag bevend op de grond terwijl ik twee zachte lippen in mijn nek voelde.


Reacties:


Moonzzz
Moonzzz zei op 25 juli 2010 - 16:19:
Ga nu snel verder...!!!

super spannend!!!

ga echt snel verder!!!

meldingkje>>?


justAgirl
justAgirl zei op 25 juli 2010 - 16:00:
Wat reactiongirl zegt: het leuks te me echt een leuk verhaal! (:
snel verder
mag ik ook een melding??
xxxx


Reactiongirl
Reactiongirl zei op 25 juli 2010 - 15:18:
Omg!!! Snel verder!!!
Echt leuk verhaal, lijkt mij

Melding?
xxx