Hoofdcategorieën
Home » Twilight » De inprenting » Hoofdstuk 2
De inprenting
Hoofdstuk 2
Aah kijkt daar komt m'n vader al aan, klaar voor z'n werk.
'Morgen Charlie !'
'Hee, goeiemorgen Joyce, zo vroeg al op ? Slecht geslapen ?'
'Was eigenlijk niet zo moe, dus ik denk vroeg eruit.'
Charlie ging zitten en nam een paar van de overgebleven wafels.
'Wat ga je vandaag doen dan ? Ik heb trouwens een verassing voor je.'
'Oewh, een verassing ?! Wat is het ?'
Ik begin te stuiteren op m'n stoel, sta altijd wel klaar voor een verassing!
'Haha, kijk maar eens buiten!'
Snel ren ik naar buiten, en m'n mond valt open van verbazing!
'Is.. Is.. Is die van mij ?!'
Inmiddels was Charlie achter mij komen staan, er stonden nog 2 mensen bij.
'Haha, jaa die is voor jou. Billie had hem er nog staan en Jacob heeft hem opgeknapt. Vind je hem mooi ?'
Ik keek vol verbazing naar de motor, zwart met rooie vlammen, hij was geweldig!
'Hij is geweldig ! Wauw !'
Jacob komt naar me toe lopen.
Haha je vind hem dus mooi, dat is dan weer een mooi compliment. Ik zal het je uitleggen.
Het is niet hetzelfde als een auto, vooral de remmen niet.. Rem nooit, maar dan ook nóóit met je voeten, dat loopt minder goed af. Dat is de handrem van de motor..
Ik liet hem maar praten, verstond de helft er ook maar van. Ik was gewoon hartstikke blij met dit ding !
Jacob was op een gegeven moment toch wel uitgepraat.
'Hee Jacob, heb je zin om vanmiddag mee naar het winkelcentrum te gaan ?
Hij werd helemaal rood, ik had toch niks verkeerds gevraagd ?
'Uh, ik.. Ik zou al met vrienden gaan.. Maar.. Maar we kunnen binnenkort toch een keertje.. Uh, een filmpje kijken ofzo ?
Billy en Charlie beginnen hard te lachen, Jacob kijkt ze boos aan en als blikken konden doden waren ze allebei spontaan dood neergevallen.
Ikzelf kon ook wel lachen om zijn gestammel, maar ik vond het ook wel sneu.
'Tuurlijk, bel maar een keertje wanneer je tijd hebt !
Die middag:
Denk je even leuk te gaan winkelen, kom je er achter dat er geen enkele leuke winkel in Forks is, uitgezonderd de muziekwinkel dan.
Nou ja, dan neem ik daar nog maar eens een kijkje.
Daar staat een heel bende jongens, ze kijken me allemaal na.
Pffh, raar.. Normaal kijkt nooit iemand naar me.. Denk ik.
Ik loop verder naar de films en neus even rond bij de horror films. Ik draai me net om, om te gaan kijken bij de komedie films, staat opeens een grote lange jongen achter mij.
Erg grespierd, kort zwart haar, en een getinte huidskleur. Hij is ook erg gespierd.
Zijn stem klonk donkerder dan dat ik het had verwacht.
'Euh, hoi. Je bent nieuw hier toch ? Welkom in Forks. en voegt er een vriendelijk glimlachje aan toen.
'Ja klopt, woon hier een paar dagen. Bedankt.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met de hele situatie aanmoet, dus besluit er van weg te lopen.
De jongen blijft achter me aan lopen.
'Ik ben Seth, en jij bent..'
'Joyce, Joyce Swann.. Aangenaam.'
Ik schud hem de hand en kijk hem een beetje verbaasd aan.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.