Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 17: Yanma vs Yanma!

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

1 aug 2010 - 22:15

1081

2

486



Episode 17: Yanma vs Yanma!

''Kom op, kom op!'' riep Devon. De Park Ball stond nog steeds hevig te schudden. Devon keek op de klok. Nog 2 seconden, als hij deze Yanma niet ving, was het over en klaar.
''PING!''. De Poké Ball bleef stil liggen en Devon besefte dat hij verschrikkelijk veel geluk had. Inmiddels ging er een bel, en een stem klonk. ''Beste kandidaten, kom nu onmiddellijk naar de ingang van het bos, daar krijg je verdere instructies'' schalde de stem. Maar Devon had niks gehoord, hij was zo aan het feestvieren met de vangst van Yanma dat hij alles vergat. Maar de klok gaf inmiddels aan dat ze nog 20 seconden hadden om naar de ingang te gaan.
''Hehe, toch nog een Pokémon gevangen''. Devon hield de Park Ball in het licht zodat, hij hem beter zag. Maar door het licht zag hij op de klonk staan: ''15 seconden''.
Toen begon er een lichtje te branden bij Devon.
''Shit, ik moet rennen!'' zei Devon. Devon zette het op een sprinten. Ondertussen rende hij dwars door een horde Beedrill, en viel nog in een bosje. Maar wonder boven wonder haalde hij het in tijd.
''Zo, toch nog een Pokémon gevangen?'' zei een stem. Devon keek hijgend omhoog. Hij zag een grijzende Gino met 7 Park Balls in zijn hand.
''Heb jij 7 Pokémon gevangen?'' zei Devon verbaasd. ''Jep dat klopt, en stuk voor stuk sterke Pokémon ook, welke ieniemienie Pokémon heb jij gevangen?'' zei Gino minachtend. Devon werd nu kwader.
''Dat gaat jou helemaal niks aan!'' riep Devon. Daniel was inmiddels al aangekomen en kwam tussen beide.
''Doe even rustig, jullie lijken allebei wel kleuters. Nu naar de wachtkamer, want we gaan jullie gevangen Pokémon beoordelen!.
Alle trainers moesten naar een wachtkamer, ze moesten wachten op de uitslag. Al hun gevangen Pokémon werden gekeurd en gekeken of het zeldzame Pokémon waren. Het duurde meestal een half uurtje voordat de jury klaar was met keuren.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Haha, ik ga toch winnen, Serena en Daniel zijn mijn vrienden, dus die laten mij heus wel winnen'' zei Devon vrolijk. Hij vertelde het tegen letterlijk iedereen. Iedereen werd gek van hem.
''Hou je bek nou eens man, of moet je een klap?'' zei een grote gozer. Devon schrok zich dood.
''Oké, hehe, ik zal het niet meer doen'' zei Devon bang. Hij krijg nog een oorvijg en iedereen begon te lachen. Devon werd weer boos, zo slim als die is.
''Wacht maar, ik lach straks het best!'' riep Devon, en hij liep weg. Op dat moment ging er weer een bel. ''Beste kandidaten, kom allemaal naar buiten voor de prijsuitreiking!'' schalde de stem. Dat hoefde niet 2x verteld te worden, alle trainers rende naar buiten, en Devon werd volledig onder de voet gelopen. Gewond kwam hij als laatste aanstrompelen. Daniel nam het woord:
''Beste deelnemers, het was een moeilijke beslissing, maar dit jaar hebben we 2 winnaars!'' Hier schrokken de deelnemers een beetje van, 2 winnaars? Hoe kan dat?
''Met 363 punten zijn Devon en Gino als 1e geeindigd!'' riep Daniel. Devon en Gino keken elkaar verbaasd aan en snapte niet wat ze moeten doen. Ze werden naar het podium geleid, waar inmiddels een veld was gebouwd. Ze kregen allebei hun Pokémon die ze in het park hadden gevangen.
Daniel was de scheidsrechter.
''Dit is een 1- tegen - 1 gevecht. De winnaar krijgt een fabuleuze prijs, de everstone!'' riep Daniel. Iedereen bewonderde de steen, die op een verhoging stond. Het was een prachtige oranje steen.
''Die MOET ik winnen zei Devon''.
''Begin!'' riep Daniel

''Yanma, go!'' riep Devon. Zijn Yanma kwam uit de bal.
''Yanma, slacht die mislukkeling af!'' riep Gino. Er was duidelijke verwarring, maar voor de situatie kreeg de Yanma van Devon een lintje om zodat ze hem konde herkennen
''Yanma, Sonic Boom!'' riep Devon. Yanma deelde een geweldige sonische klap uit aan de Yanma van Gino. Hij viel op de grond maar herstelde zich.
''Dubbel Team!'' riep Gino. Zijn Yanma vermenigvuldigde zich in een stuk of 20.
''Doe Sonic Boom op ze allemaal!'' riep Devon. Devon's Yanma raakte alle Yanma's, maar de echte verschuilde zich nog.
''Quick Attack!'' riep Gino. De echte Yanma kwam uit het niets aanstormen, Devon's Yanma werd keihard neergehaald. Het zag er niet goed uit voor Yanma, hij bleef een tijdje op de grond liggen.
''Devon's Yanma is ..'' zei Daniel.
''Wacht, hij beweegt nog'' zei Serena. Het publiek begon volledig achter Devon's Yanma te staan waarbij hij weer opstond. Een groot applaus volgde.
''That's the spirit! Yanma Quick Attack!''
''Jij ook Yanma!'' zei Gino. Beide Yanma waren verschrikkelijk snel en raakte elkaar een aantal keer. Het was het meest spectaculaire gevecht wat Gino en Devon ooit hadden gehad. Maar de Yanma van Gino leek de voorhand te hebben.
''Sonic Boom!'' riep Gino. Gino's Yanma gaf nog een klap, het leek te veel voor Devon's Yanma.
''Niet opgeven Yanma!'' smeekte Devon. Toen gebeurde er iets wonderbaarlijks, Devon's Yanma begon te gloeien.
''Yes, Yanma Ancientpower!'' riep Devon. Devon's Yanma maakte een enorme straal, en vuurdie af op Gino's Yanma. Gino's Yanma was zo goed als klaar.
Maar over wonderen gesproken, Gino's Yanma begon óók te gloeien!
''Je bent niet zomaar van me af, Yanma Ancientpower!'' riep Gino.
''Jij ook Yanma!'' riep Devon. Maar beide Pokémon waren aan het evolueren, want als Yanma Ancientpower leert, evolueert hij direct. 2 grote sterke Pokémon kwamen te voor schijn.
Yanmega is een boeman libel. Als hij met zijn vleugels fladdert, creëert hij een schokgolf die inwendige schade toebrengt aan zijn tegenstanders.
De Yanmega van Gino was paars, en de Yanmega van Devon was groen.
Eindelijk vuurde ze dan hun Ancientpower af, een enorme explosie ontstond.
Iedereen werd van zijn stoel geblazen, Devon en Gino vielen ook op de grond. Toen de rook weg was lagen beide Yanmega op de grond.
''Kom op, doe het voor ons, je kan nu niet verliezen!'' riep Devon. Gino keek zeer streng naar zijn Yanmega.
''Yanmega opstaan, nu!'' riep Gino. Devon's Yanmega krabbelde langzaam op, maar in de Yanmega van Gino zat geen fut meer in. Daniel keek naar Serena en gaven elkaar een knikje.
''Yanmega en Gino zijn uitgeschakeld, de winaar is Devon Draco uit Blackthorn City!'' riep Daniel. Dit werd met een immens applaus begroet. Devon maakte zelfs een buikschuiver en Yanmega fladderde vrolijk rond.
''Hoe kan dit gebeuren?'' zei Gino. Hij riep zijn Yanmega terug, en liep weg.
''Probeert niet te verliezen klootzak'' snauwde Gino richting Devon. Maar Devon kon het niet schelen, hij had zijn rivaal verslagen. Hij kreeg de Everstone overhandigd, en het feestje die onstond, bleef nog wel effe duren .....

Zonder alcohol natuurlijk, hehe.

Devon heeft eindelijk zijn rivaal verslagen, en hij heeft er een nieuwe aanwinst bij: Yanmega. Gaat alles hem mee zitten? Dat lees je de volgende keer!


Reacties:


pikafan10
pikafan10 zei op 4 aug 2010 - 15:45:
en Yanmega is een gave Pokémon;D


Soragek
Soragek zei op 1 aug 2010 - 15:02:
:'D
was een leuke epi
heb er niets aan toe te voegen