Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 18: De nieuwe passie van Daniel

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

2 aug 2010 - 23:05

1133

2

495



Episode 18: De nieuwe passie van Daniel

''Hoppa, een mega Pokémon erbij'' zei Devon trots. Zoals jullie wel weten had Devon gisteren de Bug-Catching Contest gewonnen, hij was een Everstone en een Yanmega rijker. ''Ja je had een productief dagje Devon'' zei Marlene grappend. De rest lachtte, er hing een ontspannen sfeer. Alleen Daniel tuurde somber voor zich uit, hij zat al een tijdje niet zo goed in zijn vel.
Daniel zuchtte nog maar eens, het begon nu op te vallen.
''Daniel, jongen, wat is er?'' zei Serena bezorgd. Ze was ook moeder en wist dondersgoed dat Daniel iets dwars zat.
''Eigenlijk als ik heerlijk ben mevrouw''. Daniel zuchtte, hij wist niet goed hoe hij het moest zeggen.
''Zeg het maar, je hoeft je niet te schamen'' zei Janice. Daniel keek iedereen en goed aan en begon het uit te leggen:''Ik zie dat iedereen zijn droom najaagd, Devon wil Pokémonmeester worden, Janice wil een goeie coordinator worden, maar wil ik? Ik weet niet wat mijn ding is, ik weet niet wat mijn roeping'' zei Daniel. Iedereen was een beetje verbaasd wat Daniel zei. Ze hadden dit niet zien aankomen.
''Kijk Daniel, sommige mensen weten al meteen wat ze willen worden, andere ontdekken het pas later. Zo een ben jij. Laten we eens naar downtown Goldenrod gaan, en misschien komt er wat leuks op jouw pad'' zei Marlene. Iedereen reageerde enthiousiast, en pakte hun spullen en gingen op pad.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Pff, jouw pad is wel moeilijk te vingen Daniel'' zei Devon vermoeiend. Ze waren al 3 uur aan het sjokken in Goldenrod, maar Daniel zag nog niet iets spectaculairs.
''Sorry Daniel, maar ik denk dat je hier nog wat gaat vinden'' zei Janice. Ze had wel gelijk, ze liepen in een grauwe buurt, waar geen leuke dingen te beleven.
''Je hebt gelijk, laten we maar teruggaan'' zei Daniel teleurgesteld. Iedereen vond het jammer voor Daniel, het deed zeer om hem zo verdrietig te zijn.
''Kom op dude, your time is coming'' zei Serena opbeurend. Ze gaf hem een knuffel en een zoen, maar het hielp niet echt. Ze liepen de metro in, tot hun ergenis moesten ze ook nog overstoppen.
''Jezus, van dat heen en weer gedoe word je echt gek van'' zei Devon.
''Jongens, moet je kijken'' zei Daniel. Hij wees naar een poster op de muur van de metro, er stond op:''Maak je Pokémon zo mooi mogelijk voor de Beauty Contest, de winnaar krijgt een beautysalon op Broadway!''. Daniel werd helemaal gek van blijheid. ''JONGENS DIT IS HET! DIT MOET IK DOEN!'' schreeuwde Daniel. Hij schudde Devon helemaal dol. ''Jaja, tis goed. Volgens mij moet ik naar het toilet'' zei Devon.
''Waar is het dan?'' vroeg Janice. Daniel keek nog eens goed naar de poster.
''Ash Ketchum Avenue 323'' las hij voor. Ze stapten uit bij het eerste metrostation wat langs kwam, en ze hadden geluk. De Contest was vlakbij.'

Daniel rende naar de balie. ''Kan ik me nog inschrijven?'' vroeg hij.
''Nee, het is allang tijd, al 20 seconden over tijd'' zei de mevrouw. Ze had duidelijk haar period.
''Aaahh, kom op alsjeblieft?''
''Nee''
''Alsjealsjealsjeblieft''
''Nope''
''Alsjealsjealsjealsjealsjealsjealsjeblieft''
''Nada''
''EN NU WIL IK GODVERDOMME IN DIE CONTEST'' bulderde Daniel.
''Ehh, okee, omdat je het zo lief vraagt'' zei de mevrouw. Ze scheet bijna in haar broek. Devon en de rest stonden van een afstandje te schaterlachen.
De bedoeling van Beauty-Contest was dat je je Pokémon zo mooi moest presenteren. De Pokémon die het mooiste is, is de winnaar.
''Kom op Devon, we gaan Vulpix borstelen'' zei Daniel.
''Goeie keuze, Vulpix is een echt een mooie Pokémon. Hij is nog lief ook'' zei Devon. Ze liepen naar een veldje en begonnen Vulpix te borstelen. Ze vond het werkelijk heerlijk. Ze namen nog wat dingen door, en na een half uurtje waren ze klaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
De Contest was begonnen, en er zat hele mooie Pokémon, maar ook een aantal erg lelijke. Zo was er bijvoorbeeld een trainer die haar Lickitung helemaal had opgemaakt. Een andere trainer deed ook bij zijn Koffing. Het was wel zielig voor ze, maar ze werden keihard uitgelachen.
''Wacht maar, we pakken ze zo wel'' zei Brandy.
'''Nou en of'' zei Kane.''Hun beauty's zien ze niet meer terug''. Ondertussen waren Daniel en Vulpix naar voren geroepen. Devon had alles opgezet. Vulpix zat op een roodkleurige hoed, Devon en Daniel brachtten haar naar voren. Vulpix zag er adembenemend uit. Vulpix had een troon op haar hoofd, en haar vacht glansde.
''Wat ziet ze er mooi uit!'' zei Janice.
''Fabulous'' zei Serena verbaasd. En iedereen deeldie die mening. Een vrouw viel zelfs flauw.
Vulpix zat een aantal momenten mooi te zijn, toen ze van het podium werden geleid. Dat werd met een enorm applaus ontvangen.
Daarna moesten ze wachten, wachten op de uitslag.
''Ik weet hoe je je voelt Daniel, het wachten was echt ellendig gisteren'' zei Devon.
''Ja, ja'' zei Daniel. Hij was verdoofd, hij was zo zenuwachtig dat hij niet meer kon nadenken. Ondertussen slopen Brandy en Kane naar het podium.
''NIET BEWEGEN OF IK SCHIET'' schreeuwde Kane. Hij hield de jury onder schot, en Brandy stopte jury in zakken.
''Dag jongens, slaap zacht'' zei Brandy.
''WAT IS DAT?'' zei Daniel. Er was een schot gehoord, iedereen schrok op, ze renden naar het podium.
''Wat doen jullie?'' zei Daniel verbaasd. Brandy en Kane hadden alle Pokémon van de aanwezige mensen in tassen gestopt.
''See ya later'' zei Kane.
''GRR, wacht maar, ik pak jullie'' zei Daniel razend. Hij wou naar ze toe rennen, maar kreeg meteen een pistool tegen zijn hoofd.
''Terug, nu! Of wil je een kogel in je kop?'' zei Kane dreigend. Iedereen was stil, en ze moesten op de grond gaan liggen.
''Hehe, de baas zal wel blij zijn met deze vangst'' zei Brandy. Maar opeens kwam er een kop uit de zak. Vulpix had de zak doorgebeten en alle Pokémon ontsnapten.
''WAT? Kane schiet ze neer!'' zei Brandy. Kane pakte zijn pistool, maar hij was niet geladen. Hij was er nu de lul.
''Haha, Vulpix, iedereen val aan!'' riep Daniel. Alle Pokémon vuurde hun aanvallen af op Brandy en Kane. Dit keer vlogen ze niet in de lucht, maar waren ze gevormd tot as.
''Hehe net goed'' zei Devon.
- - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - -- - -
Ook de jury werd bevrijd, maar ze hadden alles gezien. Vulpix was de held van de dag.
''Beste deelnamers, na lang beraad zijn hebben we een overtuigende winnaar. Wegens het redden van de Contest, en natuurlijk op zijn prachtige Vulpix, Daniel!'' riep een jurylid. Daniel werd met groot applaus naar het podium geleid. Hij kreeg een ontvangstbewijs voor een beauty salon, het was heel mooi en erg groot.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Even later zaten Devon en de rest weer bij elkaar.
''Dit betekent zeker dat je weggaat?'' zei Devon. Daniel keek naar iedereen.
''Ja dat klopt, sorry, maar ik moet mijn dromen achterna gaan.
''Geeft niet joh, we zijn allemaal zo blij dat je gewonnen had!'' zei Janice. Daar was iedereen het mee eens. Ze namen afscheid, en Daniel vertrok naar Broadway. Daniel heeft zijn passie gevonden!

Het afscheid van Daniel is gekomen, nu is het nog maar Daniel en Janice. Kan Janice haar volgende contest winnen?
Stay tuned!


Reacties:


Sunrise
Sunrise zei op 6 aug 2010 - 21:48:
Goed van Daniel dat hij zijn passie heeft gevonden
Ik ga snel naar de volgende epi ^^


Soragek
Soragek zei op 3 aug 2010 - 12:01:
Leuke epi!
niets aan toe te voegen