Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 19: Een goed begin is soms niet het halve werk.
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 19: Een goed begin is soms niet het halve werk.
''Aahhh, wat heb ik lekker geslapen, wat jij Eevee?'' vroeg Janice.
''Ee-Eevee!'' zei Eevee. Het kleine beestje rekte zich goed uit
Janice keek op de klok, maar kon het niet goed zien. Toen ze wat dichterbij stond kon ze zien wat er stond.
''He, 10 uur dat kan nooit'' zei ze. Maar toch wel! Het was inmiddels al 10 uur.
''Oh shit, ik moet snel zijn''. Janice klom uit haar bed en kleedde zich zo snel mogelijk om. Nou ja, voor haar doen dan. 2 uur later kwam ze naar buiten, waar Devon stond te oefenen met zijn Phanpy.
''Meer snelheid, nog meer snelheid!'' zie Devon. Devon en Phanpy waren Rollout aan het oefenen.
''Waarom oefen je Rollout?'' vroeg Janice.
''Nou, in het boekje over gymleaders heb ik gelezen, dat Whitney, de leader van Goldenrod City, een Miltank heeft die een sterke Rollout heeft. Ik wil die van Phany zo sterk maken.
''Goed werk Devon, volgens mij is dit de eerste keer dat je de hersens gebruikt'' zei Janice.
''Haha, lach maar. Moet jij niet oefenen voor je contest MORGEN'' benadrukte Devon.
''Ja, je hebt gelijk, ik weet alleen niet waar ik moet beginnen'' zei Janice.
''Moet je niet naar mij kijken, ik ben een trainer geen coodinator'' zei Devon. Hij liep weg, en Janice zat daar maar in haar eentje.
Ze besloot om naar andere coordinators te gaan kijken in de hoop dat ze wat inspiratie kreeg.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Even later had ze eindelijk een goeie coordinator gevonden, het was Tyson. Janice had in Azalea nog van Tyson gewonnen, maar dit keer zag het er goed uit.
''Persian Thunderbolt!'' riep Tyson. Persian lanceerde een enorme electrische bol.
''Doe nu je Iron Tail erover heen!''. De staart van Persian gloeide en raakte de elektriciteit. Er kwam nu een regen van kleine vonkjes, het was een mooi gezicht.
''Bravo, bravo'' riep Janice. Ze kwam het veld op gerend en gaf een schoudersklopje aan Tyson.
''Wie ben jij?'' vroeg Tyson.
''Ehm, Janice, ik heb de contest van Azalea gewonnen?'' zei Janice een beetje geergerd.
''Hmm, komt me niet bekend voor'' zei Tyson nonchalant. Hij riep Persian terug en liep het PokéCenter weer in.
''Wat een rare, hij lijkt wel een beetje op Gino. Maar dan minder erg'' zei Janice. Ze besloot dat het tijd was om zelf wat trainen.
''Jigglypuff, Pound, doe daarna Quick Attack, en daarna Rollout'' zei Janice.
Jigglypuff begon om zich heen te slaan, rende ronde in het wild, en begon daarna te rollen. Het had niet erg veel zin.
''Pff, nou dat begint lekker. Ik had ook veel eerder moeten beginnen'' zei Janice.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Nog één keer Quick Attack'' zei Janice vermoeiend. Ze waren al 2 en een half uur aan het trainen zonder veel succes, allerlei vormpjes hadden ze geoefend. Van dansend vechten tot aan zingend vechtend. Niks hielp, het was allemaal net niet. Devon was ook komen kijken, maar lag nu al weer te slapen. Zo saai was het.
''Nog één keertje Pound'' zei Janice wanhopig. Maar Jigglypuff had het gehad, als een razende stormde ze op Janice af.
''Hooh, rustig. We kappen wel'' zei Janice. Maar Jigglypuff was niet te stoppen, ze blaaste zichzelf helemaal op en begon al haar aanvalstechnieken op Janice los te gooien. Janice ontweek wonder boven wonder alles.
Na 10 minuten was het gevaar geweken.
''Dat was echt vet, hoe doe jij dat?'' zei een stem. Janice draaide zich om en zag Ricky en Vicky aan komen lopen.
''En jullie waarom zo goed op elkaar ingestemd, prachtig'' zei Vicky. Janice was een beetje verbaasd.
''Jaa, dat was precies onze bedoeling, hehe'' zei Janice. Ze keek naar Jigglypuff die niet meer boos was. De kleine ballon wist ook dat ze een nieuw soort aanvalstechnieken had uitgevonden!''
haha Jigglypuff is grappig wanneer ze boos is