Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 20: Janice tussen de experts!
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 20: Janice tussen de experts!
''Ongelofelijk'' zei Devon. Janice gaat vandaag meedoen met de Goldenrod City Contest. Bij de grootste stad van Johto hoort natuurlijk ook de grootste contest. De Contest was verspreid over 2 dagen.
''Zeg dat wel Devon'' Janice. Ze stonden voor de ingang van het grootste stadion die Johto kent. Het Dynamite Stadium, die plaats geeft aan 55.000 mensen.
''Ben je er echt klaar voor, je weet dat dit een Expert Contest is'' zei Devon. Janice knikte zenuwachtig. In Johto had je verschillende soorten contests, je hebt de Beginner Contests die gewoon voor 1 lintje telde. Daarvan had Janice er al 1 van gewonnen. Dan zijn er ook de Geklasserde Contests die voor 2 lintjes meeteld. En de Expert Contests tellen voor 4 lintjes mee. Het is dus vergelijkbaar met een Grand Slam in het tennis. Er waren ook maar 2 in het hele jaar.
''Het beste van het beste komt hier meedoen'' zei Devon.
''Jep, maar ik mag ook meedoen'' zei Janice. Alle contesters die minimaal 1 lintje had mochten meedoen aan deze contest. Er deden 128 coordinatoren mee.
Ze waren inmiddels het stadion ingelopen totdat ze bij de Coordinatoren ruimte kwamen.
''Hier scheiden onze wegen, succes Janice!'' zei Devon. Ze gaven elkaar een high-five en vertrokken weer. Zelfs Devon was zenuwachtig voor Janice.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Janice was inmiddels al een beetje aan het rondlopen, maar zag niet echt bekenden.
''Janice, wat leuk je weer te zien!'' Janice keek achterom en zag dat Ricky en Vicky aan kwamen lopen.
''Ricky, Vicky jullie ook hier?'' vroeg Janice. Ricky en Vicky knikten
''Ja, maar we zijn zeker niet de beste. Kijk daar is May'' zei Ricky. May was een hele bekende coordinator ze was bij de beste 4 in het Grand Festival Hoenn gekomen. Het was de idool van Janice.
''Ooooh, haar moet ik even spreken!'' zei Janice. Ze liep naar May, die er schitterend uit zag. Janice had nog nooit zo een mooie jurk gezien.
''Hoi, ik ben Janice. Ik kijk erg tegen je op'' zei Janice verlegen. May moest hiervan lachen.
''Haha, waarom kijk je tegen mij op? Je bent vast ook een sterke Trainster, anders sta je hier niet'' zei May.
''Ja, je hebt gelijk, maar toch ik vind je geweldig'' zei Janice. Op dat moment ging de bel. De eerste coordinatoren begonnen met hun optreden.
De eerste performer was Tyson. Hij had een gaaf pak aan en zag er smooth uit.
''Persian laat ze maar wat zien!''. Persian kwam uit haar Pokéball en zag er mooi uit.
''Thunderbolt!'' zei Tyson. Persian liet de vonken in hele stadion rondgaan.
''Een sterk staaltje elektriciteit van Persian!'' zei Lyla. Ze was er als vanouds weer bij.
''Doe je Flamethrower erdoorheen!'' riep Tyson. Persian spuwde vuur, en het werd gemixed met de Thunderbolt. Een grote oranje bol verscheen.
''Wat wil Tyson hiermee bereiken?'' zei Lyla verbaasd. De jury keek een beetje verward voor zich uit.
''Nu, doe je Iron Tail door de bol heen!'' Persian kwam in hoge snelheid aan, maakte een salto en sloeg met haar staart dwars door de oranje bol heen. De bol werd in kleine oranje vonkjes ingedeeld. Het zag er prachtig uit.
''Wat een prachtige combinatie van aanvallen, Tyson staat er goed op!'' zei Lyla. Het publiek stond op voor Tyson.
''Dank u, dank u'' zei Tyson.
Janice kon het niet aanzien. Buiten de contesten was Tyson meestal een beetje vervelend en sarcastisch. Maar in een Contest was het de grootste slijmbal die er was.
''Ik mag die Tyson niet zo'' zei Janice tegen Ricky.
''Ach ja, hij is wel heel erg goed'' zei Ricky.
Er kwamen bijna alleen maar goede acts langs. Ricky en zijn Beedrill waren nóg beter dan de vorige keer. Lyla vond ze de beste van het stel. Vicky en haar Butterfree waren minstens zo sterk. Snelheid was het gouden woord. Ze speelde een spelletje met het publiek. Butterfree verscheen aantal keer op de hoofden van de toeschouwers. Er was dus veel humor in de acts.
'''We hebben nog 2 coordinatoren, nu komt May, de superster uit Hoenn!'' zei Lyla. Een vuurwerkshow begon toen May op het veld kwam.
May gooide allerlei stukken fruit in het lucht. Haar Blaziken sloeg ze helemaal in mooie stukjes, zodat May enkele momenten daarna een mooie fruitschaal had. Die gaf ze aan Lyla.
''Een beetje valsspelen is niet erg'' zei Lyla lachend. Maar May was nog niet klaar. Ze gooide ook allerlei vlees in de lucht. Met Flamethrowers zorgde Blaziken ervoor dat er een lekkere BBQ kwam. May deelde het vlees uit aan het publiek.
''Wat een knotgekke act zeg'' zei Devon tegen een meisje die naast haar zat.
''Ja zeker, ik ken haar al langer'' zei het meisje.
''Waarvan''? vroeg Devon.
''Ik ben Soledad, ik ben de winnares van de Grand Festival in Hoenn. Ik had toen gewonnen May. Ze is nu veel verder dan dat ze nu is'' legde Soledad.
''Zo, dus ik zit naast een beroemdheid. Ik ben Devon, ik ben een Trainer'' zei Devon verlegen.
''Stil, er komt een nieuw coordinator'' zei Soledad.
''En onze laatst performer, gaf haar een hartelijk applaus: Janice!'' riep Lyla.
''Dit is het Jigglypuff, we laten we zien hoe het moet'' zei Janice. Jigglypuff knikte. Ze kwamen zelfverzekerd op het toneel.
''Jigglypuff, let's go!'' riep Janice. Jigglypuff huppelde vrolijk rond. Ze gingen uitdagend tegenover elkaar staan.
''Doe je Pound op mij!'' riep Janice. Iedereen dacht dat ze gek waren.
''Wat gaat ze nou doen? Wil ze niet meer meedoen?'' zei Lyla verbaasd. Jigglypuff kwam aanlopen en wou Janice stompen. Janice ontweek alles, en de bewegingen waren vloeiend. Het leek wel op een dans.'
''Quick Attack!'' riep Janice. Jigglypuff maakte nog maar wat eens sneller. Maar Janice bleef maar ontwijken, ze begon nu ook salto's te maken. Het publiek juichtte.
''Wat een ongelofelijke samenwerking tussen Pokémon en coordinator!'' zei Lyla.
''Ga zo door Janice!'' riep Devon. Hij had haar nog nooit zo gezien.
''Die Janice heeft een ongelofelijk potentieel, misschien wel beter dan May'' zei Soledad.
''Dit is pas haar 2e contest'' zei Devon.
Janice verliet het toneel met groot gejuich. Ook in de Coordinator Ruimte werd ze goed ontvangen.
''Je was geweldig Janice!'' zeiden Ricky en Vicky in koor. Zelfs Tyson kwam langs.
''Misschien kan je dan toch in mijn schaduw staan. Ik denk dat ik je naam nu wel onthou'' zei Tyson nonchalant. Janice voelde zich supergoed.
Het lange wachten was nu begonnen. De show-stage duurde al ruim 2 uur omdat er zo veel coordinatoren meededen. Nu kwam er een uur wacht pauze.
Janice stond stijf van de zenuwen, er waren zóveel goede acts, dat ze niet wist of ze doorging. Van de 128 bleven er maar 16 over. Dat is ongelofelijk. Voor ze het wist was het al weer tijd.
''Beste coordinatoren, dit event is geweldig. We hebben rond uit verbazingwekkende acts gezien, en het niveau word elkaar jaar hoger!. Kijk NU naar het bord wie doorgaat naar de Battle Stage!'' riep Lyla. Het bord werd gevuld met deelnemers die door waren.
''Yes, ik ben door!'' riep Janice. Ze stond op het bord. Ricky, Vicky en Tyson waren ook door. Ze moet tegen een onbekende jongen Trevor. Ze had hem zien optreden, hij heeft een sterke Flareon.
''Morgen gaan we verder met dit event, hopelijk bent u er dan ook bij!'' riep Lyla.
Janice is door naar de 2e ronde. Kan ze Expert Contest op haar naam schrijven en zich direct voor het Grand Festival plaatsen?
Stay tuned!
Ben het met pikafan10 eens
Mag ik een melding als je verder bent? ^^