Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 21: Eevee tegen zijn vurige broer!
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 21: Eevee tegen zijn vurige broer!
''Zo, kijk ik sta al in het bestand!'' zei Janice opgewonden. Devon keekk naar het beeldscherm en zag een foto van Janice met wat informatie eronder.
''Pro hoor, maar dit maakt je niet meteen een beter coordinator'' zei Devon wijs.
''Dat klopt, maar het is wel gaaf''. Het was een soort progamma waarbij je de Pokémon van andere coordinatoren kon zien, en wat info kon lezen. Janice moest niet tegen een zwakke trainer.
''Woow, moet je kijken. Trevor heeft hele goede Pokémon!'' zei Janice. Trevor had een Raticate, Marill, en een Primeape'' zei Devon.
''Ja, maar Raticate is zijn eerste Pokémon, die gebruik hij heel vaak'' zei Devon. Janice wist in ieder geval dat het geen makkelijk karwei zou worden.
''Maar nu moeten we gaan slapen, anders ben je morgen niet fit om een strijd te kunnen leveren tegen Trevor'' zei Devon. Janice knikte, en binnen de kortste keren waren ze in dromenland.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Vandaag is de dag!'' riep Janice opgewonden.''Ben je wel lekker?'' vroeg Devon. ''Het is 7 uur s'ochtends, de 2e ronde begin pas om 11 uur''
''Wat ben jij een luilak zeg, uit je bed nu!''
''Geen zin''
''Oja, jij bent zo'n geval'' zei Janice. Ze tilde het bed op en smeet Devon in een keer ervanaf. Cyndaquil en de andere Pokémon konden niet met stoppen lachen.
''Oh, jullie vinden het leuk? Ik zou je mond maar houden of je krijgt geen eten'' bulderde Devon. Devon's Pokémon waren meteen stil.
''Grapje'' zei Devon lachend. Gelukkig was Devon niet chagrijnig, dat is wel zeldzaam in de ochtend .....
Ze gingen wat eten en daarna liepen ze weer naar het stadion.
''Kijk, daar is Trevor!'' zei Janice. Trevor herkende Janice ook.
''Zo, dus dit is je 2e contest?'' vroeg Trevor.
''Jep, maar ik heb veel talent'' zei Janice alles behalve bescheiden. Trevor moest erg lachen.
''Hahahahaha, oke. Maar ik doe al 4 jaar contests, dus denk maar niet dat je van me kan winnen. Veel succes'' zei Trevor lachend. Hij liep vervolgens weg, en Janice keek hem geirriteerd na.
''Wacht maar, ik pak je wel''
''Ach, laat je niet uit de tent lokken'' zei Devon.''Uiteindelijk moet het op het strijdveld gebeuren''.
''Je hebt gelijk, laten we naar binnen gaan''
Een half uur later was de 2e ronde eindelijk begonnen. Na een hoop gelul van Lyla, was het eindelijk zover. May begon tegen Vicky. Het was een spannend gevecht.
''Warturtle Hydro Pump!'' zei May. Warturtle spuwde een enorme hoeveelheid water uit zijn bek. Het raakte Butterfree goed, maar ze kon nog door.
''Confusion!'' riep Vicky. Butterfree's ogen werd blauw en tilde Warturlte op. Met een plek liet ze Warturtle vallen.
''Warturtle Skull Bash!'' riep May. Warturtle stoof als een gek op Butterfree af, zijn kop naar voren.
''Butterfree, Steel Wing!'' riep Vicky. De vleugels van Butterfree werden van staal, en beide aanvallen raakte elkaar stevig. Warturtle bleek sterker, en Butterfree viel op de grond.
''Butterfree is uitgeschakeld, May en Warturtle winnen!'' riep de scheidsrechter om. Het publiek juichtte voor May, er was een geweldige sfeer.
''Wat is May toch goed'' zei Janice dromerig. Ze wou dat ze maar de helft zo goed was als haar. Trevor kwam aanlopen en zette haar meteen in de realiteit.
''Kom op, wij moeten hierna. Hopelijk word het een gave battle!'' zei Trevor. Hij gaf haar een hand, en ze hadden er zin in.
''Het volgende duel gaat tussen 2 getalenteerde trainers. Geef ze een hartelijk applaus: Janice tegen Trevor!'' riep Lyla. Janice en Trevor kwam het veld op lopen, en ze hadden er duidelijk zin in.
''Zijn jullie beiden klaar?'' Janice en Trevor knikte allebei.
''Dit duel is over wanneer er 1Pokémon van een trainer is uitgeschakeld. Je mag niet van Pokémon wisselen. Begin!'' riep de scheids. Een bel klonk.
''Kom op!'' riep Trevor. Een sterke Raticate kwam uit zijn Pokéball.
Raticate gebruikt zijn lange snorharen om te navigeren en om zijn evenwicht te bewaren. Als hij ze kwijt raakt wordt hij daardoor een stuk langzamer. Hij knaagt overal op met zin scherpe tanden. Hij kan zelfs stenen gebouwen laten omvallen door zijn geknaag.
''Ga, Jigglypuff!'' riep Janice.
''Pound!'' riep Janice. Jigglypuff sloeg Raticate flink, maar Raticate was niet erg onder de indruk.
''Raticate, Hyper Fang!'' Raticate zijn tanden werden wit, en raakte Jigglypuff goed. Ook Jigglypuff kon door. Het balkje was ongeveer even groot.
''Quick Attack!'' riep Trevor. Raticate verplaatste zich snel richting Jigglypuff.
''Ontwijk, en doe daarna Body Slam!'' riep Janice. Als een ballon zweefde Jigglypuff in de lucht, en liet zich daarna keihard op Raticate vallen. Raticate had erg veel moeite maar kon nog door.
''Hyper Beam!'' riep Trevor. Raticate laadde zich op en de straal raakte Jigglypuff vol. Wonder boven wonder stond ze weer op. Het balkje van Trevor was groter met nog 50 seconden te gaan.
''Jigglypuff Body Slam!'' riep Janice. Jigglypuff deed helemaal niets. Een verblindend licht kwam van Jigglypuff en niemand kon wat zien. Jigglypuff was geevolueerd in Wigglypuff!
''Yes, oké Jiggly.. ehh, Wigglypuff Body Slam!'' riep Janice. Dit keer beweegde Wigglypuff wel met haar volledige gewicht viel ze op Raticate. Raticate was uitgeschakeld.
''Raticates uitgeschakeld, Janice en Wigglypuff winnen, en gaan naar de volgende ronde!'' riep de scheidsrechter. Het publiek stond op de banken want was een goede battle.
''Yeah, Janice!'' riep Devon. Janice zag het en zwaaide naar Devon.
Er waren nog meer goede battles. Vooral de partij tussen Ricky en een meisje Jennifer was spannend. Na een kwartier was er nog geen winnaar, maar uiteindelijk trok Ricky aan het langste eind. Tyson ging gemakkelijk door, zijn battle duurde 11 seconde.
''Zo, dus ik moet nu tegen jou'' zei Tyson. Janice keek op het bord en zag dat het waar was. Ze dacht dat een kans had om de finale te halen, maar Tyson is heel sterk.
''Pff, dat word een zware battle dan'' zei Janice. Tyson knikte nonchalant en liep weg. Op dat moment ging er een bel.
''Voor een plek in de halve finale, het duel dat nu komt is: Tyson tegen Janice'' riep Lyla. Ze kwamen het veld op. Janice wenste Tyson nog succes, maar die gaf geen antwoord.
''Begin!'' riep de scheids.
''Eevee, go!'' riep Janice. De eerst kleine Eevee, die nu al flink wat groter was, kwam op het veld.
''Een kleine Eevee, hoe schattig. Flareon laat zien wie de baas is!'' riep Tyson. De veel grotere Flareon kwam uit zijn PokéBall.
Gebruik de Vuursteen om Eevee te transformeren in Flareon. Als hij thermische energie opslaat in zijn lichaam, kan zijn temperatuur oplopen tot meer dan 1600 graden. De vlammen die hij uit zijn mond spuugt zijn zelfs nog twee keer zo heet. De krachten van deze Vuurpokémon zijn om rekening mee te houden. Zijn gloeiend hete aanval, waaronder de Vuurdraak, komt van uit zijn binnenste.
Eevee was gebrand om te winnen. Flareon kwam uit de Eevee-familie, en Eevee wou zeker niet verliezen.'
''Eevee Shadow Ball!'' riep Janice. Eevee spuwde een donkerblauwe bal uit.
''Flareon Flamethrower!'' riep Tyson. Flareon spuwde vuur, en de aanvallen raakte elkaar. Een enorme explosie onstond.
''Flareon, Quick Attack!'' riep Tyson. Door de rook kon Eevee niet zien waar Flareon vandaan kwam. Flareon raakte Eeevee, maar ze kon door.
''Eevee Dig!'' riep Janice. Eevee groef een gaf en verdween. Flareon zat verwarrend om zich heen te kijken.
''Kom eruit!'' riep Janice. Eevee kwam plosteling uit de grond en raakte Flareon. Flareon gaf niet op.
''Flamethrower, en dan Tackle!'' riep Tyson. Tyson spuwde weer vuur, en begonn te rennen in het vuur. Het zag er gaaf uit.
''Eevee ontwijk!'' riep Janice. Eevee ontwijk de aanval nog net, en zweefde een klein beetje.
''Iron Tail!'' riep Janice.
''Tackle!'' riep Flareon. De Iron Tail en de vuurtackle kwamen hard op elkaar. Flareon was was sterker, dus Eevee viel hard naar achter.
''Geef niet op Eevee!'' riep Janice. Eevee kon maar net staan.
''Maak het af met Fire Blast!'' riep Trevor. Een geweldige hoeveelheid vuur werd naar Eevee gestuurd.
''Iron Tail dwars door het vuur!'' riep Janice. Eevee splitste het vuur met haar Iron Tail en kwam dwars door de aanval heen.
''Quick Attack!'' riep Trevor. Vlak voordat Eevee Flareon wou raken, deed Flareon nog eens een Quick Attack. Dit is fataal voor Eevee. Ze viel met een klap op de grond.
''Eevee is uitgeschakeld, Trevor en Flareon zijn de winnaars!'' riep de scheidsrechter.
Janice sjokte naar de zijkant en kwam Devon tegen.
''Goed gedaan, jammer dat je hebt verloren'' zei Devon.
''Ja, heel jammer'' zei Janice verdrietig.
Janice heeft helaas niet de contest kunnen winnen, maar ze is wel een ervaring rijker. Lukt het haar de volgende keer wel?
Stay tuned!
alweer ben ik het met pikafan10 eens