Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 22: Sister Act!
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 22: Sister Act!
''Hoe kan dit, hoe kan dit nou gebeuren!'' riep Janice. Ze kon de hele nacht niet slapen.
Mijn Pokémon verdienen dit niet, ik heb ze laten vallen'' dacht Janice.
Ze kon toch niet meer slapen, dus ging naar buiten om uit te waaien. Na een tijdje kwam Eevee aanwankelen.
''Eeev?'' Eevee keek een beetje raar naar haar trainer.
''Eevee, sorry dat ik heb laten vallen. We hadden dat toernooi kunnen winnen'' fluisterde Janice. Eevee schudde hevig zijn kop, en maakte duidelijk dat ze het niet met haar eens was.
''Eevee-Eev, Eevee Vee Eeev!'' Eevee zat een heel verhaal te vertellen, maar Janice snapte er niks van. Ze tuurde eindeloos naar de volle maan, die zo mooi scheen.
''Laten we maar weer naar bed gaan, morgen is er weer een nieuwe dag'' zei Janice. Eevee knikte, en ze gingen terug naar bed. Slapen deed Janice niet, maar wel heel veel nadenken.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
''Woaah, wat heb ik lekker geslapen'' Devon rekte zich eens goed uit en zag een briefje liggen. Janice was nergens te bekennen.
''Hmm wat raar. Misschien is ze wel gaan trainen buiten'' zei Devon. Hij liep naar het briefje en pakte het op.
''Hey Devon.
Als je dit leest ben ik al naar buiten om wat zaken te regelen. Ik ben een beetje van slag van mijn nederlaag, en ik ben vandaag even niet bereikbaar. Vanavond ben ik weer in het Pokémon Center.
Groetjes,
Janice''
Wat raar? dacht Devon. Waarom zou ze dit doen, als er iets wat vertelde het ze het altijd meteen aan me. Ach, ik moet er me er niet teveel druk om maken. Vanavond is ze weer terug.
Devon besloot om naar de Gym te gaan. Hij was al een week in Goldenrod, zonder dat hij de Gym had gezien. En nu kon hij eindelijk hem uitdagen.
''Kom op Cyndaquil, vandaag gaan we de 3de gym binnenhalen!'' riep Devon. Cyndaquil was uit zijn Poké Ball, en had wel zin in een gevecht. Hij had al een tijdje gevochten. De Gym was niet moeilijk te vinden, 2 straten rechts van het centrum was het er al.
''Dit is het dus'' zei Devon.
''Cynda''
Ze keken tegen een enorm gebouw op, het zag er leuk uit. De voorkant was moest een Clefairy voorstellen, het was erg mooi gemaakt.
''Laten we naar binnen gaan''. Devon en Cyndaquil liepen het gebouwen binnen. 2 meisjes stonden ruzie te maken. Een daarvan herkende Devon. Het was Janice.
''Ik kan je wel verslaan, waarom zou het niet kunnen?'' vroeg Janice. Ze was zo druk met ruziemaken dat ze Devon niet eens zag staan.
''Omdat ik sterker, en slimmer dan jou ben. Dat is altijd al zo geweest zusje'' zei het grotere meisje.
''Ehh, ik kom hier voor een Gym Battle, wie is de Gymleader?'' vroeg Devon verwarrend. Beide meisjes keken om.
''Dat ben ik, Whitney. En ik accepteer jou uitdaging'' zei het grotere meisje.
''Dus je bent me toch gevolgd?'' Janice kwam op hem afstormen en was duidelijk gestresst.
''Nee natuurlijk, ik kom hier gewoon voor een badge'' zei Devon.
''Nou, die ga je niet vandaag krijgen. Janice keek uitdagend naar Whitney.
''Ik wil mijn zus eerst uitdagen''.
''Wat; je zus?'' vroeg Devon.
''Jep, Whitney is mijn zus. Eigenlijk wonen ik hier. Het huis in Cherrygrove City was eigenlijk maar een vakantiehuisje'' zei Janice. Devon was even helemaal de kluts kwijt.
''Maar, huh wat. Ik wil gewoon de gymleader uitdagen'' zei Devon.
''Nee, ik wil mijn zus uitdagen'' zei Janice.
''Maar, waarom? Je weet toch dat je gaat verliezen'' zei Whitney denigrerend.
''NU is het genoeg'' zei een stem. De vader van Janice kwam aanlopen. Devon kende hem van hun gevecht in Cherrygrove City.
''Jullie gaan gewoon een battle houden. Ik wil wel zien hoe goed mijn meisje is geworden'' zei Janice's vader.
''Oké, is goed. Maar niet huilen als je verliest zusje'' zuchtte Whitney. Janice was er klaar voor. Na haar nederlaag van gisteren wou ze haar zelfvertrouwen weer omhoog halen. Vroeger verloor ze bijna altijd van Whitney. Nu wou ze bewijzen dat ze sterker is geworden.
''Hoe heet uw eigenlijk?. Ik vind het irritant om constant Janice's vader te zeggen'' zei Devon.
''Ik heet Peter Rivers, maar je mag me ook gewoon Pete noemen jongeman''
Ze gingen allebei op de trainersvakken staan van het gevechtsveld. De scheidsrechter, Darcy, stond al klaar.
''Dit is een officiële Pokémon League Gym wedstrijd. De regels zijn als volgt. Dit is een 2 tegen 2 battle, waarbij de battle over is als een van de trainer geen Pokémon meer kan inzetten. De uitdager mag van Pokémon wisselen, de Gymleader mag dat niet. Begin!''
''It's show time!'' riep Whitney. Uit haar Poké Ball kwam een vrolijke Aipom.
''Dus Whitney begint met een Aipom. Leuke Pokémon'' zei Devon. Hij klapte zijn PokéDex open.
Aipom is een Pokémon met een lange staart. Aipom gebruikt zijn lange staart bij het klimmen en om aan takken te hangen. Zijn staart is sterk genoeg om zijn hele lichaam te dragen als hij aan een tak hangt. Als hij van tak tot tak springt gebruikt hij zijn staart om in evenwicht te blijven. Hij leeft in de top van grote bomen
''Laat haar wat zien. Go Eevee!'' riep Janice.
''Doe je Shadow Ball!'' Eevee produceerde een donkere bal.
''Ontwijk, en doe daarna Focus Punch!'' riep Whitney. Aipom ontweek de aanval makkelijk en sloeg Eevee hard met zijn Focus Punch.
''Zo, die Aipom is sterk'' zei Devon.
''Ja, Whitney heeft Aipom al een flink tijdje. Het is een snelle Pokémon'' zei Pete.
''Aipom Quick Attack!'' riep Whitney. Aipom was heel snel, en kwam richting Eevee.
''Eevee, Dig!'' Eevee ontweek de aanval en verdween in een gat. Aipom huppelde wat onrustig rond.
''Kom eruit, en doe daarna je Shadow Ball!'' riep Janice. Eevee raakte Aipom al hard na de Dig aanval, en nu kwam er ook nog een Shadow Ball overheen. Dit raakte Aipom goed.
''Kom op Aipom sta op!'' riep Whitney. Aipom probeerde op te staan, maar het was te veel. Aipom was uitgeschakeld.
''Aipom is uitgeschakeld. Eevee is de winnaar!'' riep de scheidsrechter.
''Yay, ga zo door!'' juichtte Janice. Eevee sprong van blijdschap
''Je bent niet zomaar van me af. Ga Wigglytuff!''
''Eevee keer terug!'' Eevee keerde terug in haar Poké Ball.
''Waarom doet Janice dat nou?'' vroeg Pete.
''Ik denk dat ik dat al weet. Kijk maar goed'' zei Devon lachend.
''Spotlight!'' riep Janice. De kleine Jigglypuff kwam uit haar Poké Bal.
''Ach keek eens, zo'n schattige Jigglypuff. Wigglypuff Hyper Beam!'' riep Whitney.
''Ontwijk, en doe daarna Rollout!'' riep Janice. Jiggylpuff begon te rollen en raakte Wigglypuff hard.
''Blijf rollen!'' Jiggylpuff rolde steeds harder en raakte Wigglypuff een aantal keer hard
''Die Jigglypuff van mijn dochter is goed zeg'' zei Pete
''Jep, ik en Janice hebben veel getraind met Jigglypuff'' zei Devon.
''Maak er een einde aan met een Hyper Beam!'' riep Whitney. Wigglytuff laadde zich op en vuurde de Hyper Beam af. Jigglypuff stopte met rollen en was uitgeschakeld.
''Wejoww een one-hit KO!'' riep Devon.
''Jigglypuff is uitgeschakeld, Wigglytuff is de winnaar'' Iedereen was geschokt dat Wigglytuff zo sterk was geworden.
''Was die Wigglytuff altijd al zo sterk?'' vroeg Devon.
''Ja, ik zal je een verhaal vertellen. Vlak voordat Janice wegging op haar avontuur had zij met Whitney nog een battle. Eevee werd weggevaagd door Wigglytuff. Ik ben benieuwd wat ze nu kan aanrichten.
''Jigglypuff rust maar lekker uit. Eevee neem revanche!'' riep Janice.
''Wigglytuff Hyper Beam!'' Wigglytuff vuurde haar Hyper Beam weer af maar dit keer ontweek Eevee de aanval handig.
''Shadow Ball!'' riep Janice. Eevee vuurde een Shadow Ball af, die gevaarlijk dichtbij Wigglytuff kwam.
''Doe Focus Punch op de Shadow Ball!'' riep Whitney.
''Dit was een slimme zet van Whitney. Zo doet de Shadow Ball helemaal niks. En sinds Shadow Ball de sterkste aanval van Eevee is gaat het nog moeilijk worden voor Janice'' zei Pete.
''Grr, Quick Attack!'' riep Eevee.
''Wigglytuff, Tackle!'' riep Whitney. Beide aanvallen waren ongeveer even sterk.
''Hou vol!'' zeiden Janice en Whitney tegelijk. Beide Pokémon waren moe geworden door vorige gevechten.
''Wigglytuff Focus Punch!'' riep Whitney
''Ontwijk Eevee!'' riep Janice. Maar Eevee had de snelheid om te ontwijken. Focus Punch raakte Eevee hard, en Eevee leek uitgeschakeld.
''Kom op Eevee, doe het voor ons!'' riep Janice. Eevee stond toch nog op.
''Huh, Eevee leert een nieuwe aanval'' zei Janice verrast. Ze keek op haar PokéDex en zag dat Eevee een nieuwe aanval had geleerd: Counter.
''Maak het af met Focus Punch!'' riep Whitney.
''Dit is het, dit kan Eevee niet meer verdragen'' zei Pete
''Ik weet niet voor aanval het is, maar Eeevee doe Counter!'' riep Janice. Het was precies de goede zet. Counter zorgt ervoor dat de aanval 2x zo hard terugkaatst. De Focus Punch kwam dus niet aan, maar 2x zo hard terug. Dit was een geweldige klap voor Wigglytuff.
''Wigglytuff is uitgeschakeld. Janice van Goldenrod City wint!'' zei de scheidsrechter.
''YES!'' riep Janice. Eevee en haar knuffelde een heel tijdje.
''Gefeliciteerd zusje, je had gelijk. Je bent echt sterker geworden'' zei Whitney. Ze knuffelde elkaar en het was goed.
''Hier heb je de Plain Badge'' zei Whitney.
''Yes, we hebben de Plain Badge!'' riep Janice. Ze was erg blij. Desondanks dat ze meedoet met Contests was dit de enige badge die ze wou.
''Doen wij nu onze Battle?'' vroeg Devon.
''Vind je het goed als we die morgen doen. Mijn Pokémon zijn erg moe van vandaag, en ik heb honger gekregen'' zei Whitney.
''Je hebt gelijk, ik nodig allen om bij mij te komen eten'' zei Pete. En ze gingen nog lekker eten, het werd nog een leuke avond!
Janice heeft haar dip na de nederlaag in de Contest weer overwonnen. Kan Devon ook de Plain Badge winnen?
Stay tuned!
Reacties:
Leuke epi
alleen deze vond ik grappig:
''Grr, Quick Attack!'' riep Eevee"
maar voor de rest was het een leuke epi
oo haha foutjee