Hoofdcategorieën
Home » Harry Potter » GESTOPT Ashtray heart |Draco Malfoy| » 3. Rising sun
GESTOPT Ashtray heart |Draco Malfoy|
3. Rising sun
Mijn dromen waren gevuld met duisternis. Letterlijk niks. "Emi, wakker worden!" hoorde ik iemand schreeuwen in mijn rechteroor. "Jaja." Het deken werd ruw van me afgetrokken en ik trok het gewoon terug. Een ochtendmens kon je me helemaal niet noemen. Mijn humeur was meteen verpest als je me wakker maakte. Het was ook dan altijd moeilijk geweest om dat voor mijn vader verborgen te houden, tenminste als hij me wakker kwam maken. Meestal gebeurde dat als hij haast had en ik wel echt mee moest. Toch stond ik maar op en keek in de bruine ogen van Inna. Ze stonden erg vrolijk zoals meestal. "Ik kom al. Ga jij maar alvast." Ze knikte en liep met haar nodige spullen naar The Great Hall. Mijn voeten kwamen met een plofje tegen de grond, toen ik ze uit bed zette. Ik keek in het bed naast me, maar er was geen Pansy te bekennen. Vast nog wat met Draco de ochtend aan het doorbrengen. Ach ja, wat kon mij het schelen? Eindelijk geraakte ik tot bij de spiegel en zag tot overmate van ramp dat mijn haar net zo erg was als mijn humeur. Snel kroop ik maar in het schooluniform en stropte de das goed. Vast en zeker stond er iemand wel toezicht te houden op de gangen en ik wou niet dat ik weer zou stikken door zo'n stomme spreuk voor je das goed te doen. Na snel mijn boeken te hebben genomen voor de komende lesuren en in mijn tas te hebben gestopt, kon ik eindelijk zelf gaan ontbijten. Ik nam maar plaats naast Inna, die naast Crabbe zat. Zij liever dan ik. Die arme jongen had ontdekt dat toast toch wel veel beter smaakt dan snot. "Hey." Ik begroette Pansy even en keek daarna naar Draco. Een klein glimlachje kreeg ik vanaf. Daarna ging ik maar eten.
Mijn eerste les dit jaar was toverdranken. Say yay! Niet dus. Alweer zouden we Snape zijn gezeur moeten aanhoren over zijn stomme brouwsels. Hij was wel oké, als afdelingshoofd. Nu was hij weer een bezig met Gryffindors in hun holletje aan het jagen. "Omdat we dit jaar wat partnerwerk gaan uitvoeren, krijgen jullie nu jullie partner aangewezen. Het kan me totaal niet schelen of hij/zij je aanstaat." Wenen bij mamie dus. Alweer klonk zijn stem totaal doods en hing zijn vettig zwarte haar voor zijn ogen. Waste hij het ooit wel een keer? Echt ooit. Ik dacht dat je als leerkracht hier toch genoeg uit betaald kreeg. Hij begon de namen voor te lezen en overal werd af en toe wel een zucht gelost. Soms van opluchting, soms van frustratie. Deze werden dan wel door Slyterhin uit geslagen. Niet door de leeuwtjes. Daar hadden ze net niet genoeg moed voor, ookal staat hun afdeling daarvoor. Vele lachte toen Potter, de sukkel van een Longbottom aangewezen kreeg. Dit keer toch geen Weasley voor hem. "Miss Stoneheart met Mister Malfoy." Ik hield abrupt op met lachen. Met Draco? Pansy keek achterom en gaf me even een blik van:What-the-hell-gebeurd-er? Het engiste wat ik kon doen was mijn schouders ophalen. Wacht eens, glimlachte Draco zonet? Snape ging verder met mensen in te delen en gebood ons om even samen te gaan zitten. "Dus wij twee hé?" Draco keek me aan. Weer stond hij erg nonchalant. Ik ging maar op een kurk zitten. "Ja, blijkbaar dus wel." Toverdranken voor Gevorderden verscheen op de tafel. Om ons nog even bezig te houden, wou Snape dat we maar eens toverdrank gingen maken voor zweren te genezen. Het was herhaling en niks stond ervan in het boek. Zachtjes vloekte Draco langs me. "We hebben gedroogde brandnetels, slangentanden, gehoornde slakken en stekelvarkens stekels nodig." Hij keek me even bebaast aan en liep toen naar de kast om alles te halen. "Ik weet wel nog hoe je het ongeveer maakt..." Ik keek hem dit keer wat verbaast aan. Dus hij was geen leeghoofd? Iets nieuws ontdekt vandaag. "Dus, Kerstmis bij jou thuis?" Ik keek hem aan. "Onze vaders weten nog niet echt precies waar, wel bij jou of wel bij mij. Maakt uit eindelijk niet echt uit. Zolang we maar samen Kerstmis vieren." Wat zei hij nu? Nee, dat kon niet. "Zoals onze vaders het willen." Hij keek even naar Pansy. Ik kwam bij. "Die ziet er niet echt gelukkig uit."
"Ze is nogal jaloers op je." gniffelde hij. Oh, meneer vond dit dus grappig. Ik haalde onze toverdrank van het vuur. De groene zure rook kwam te voorschijn. Great, dat is dus tien punten voor ons waard. Na de les liep Draco, dit keer zonder zijn vriendinnetje met me mee naar de volgende les. Deze zou Verweer tegen de zwarte kunsten zijn.
Reacties:
Haha, oké dat weet ik dan ook nu voor de volgende Harry Potter fanfic's. (Niet dat die er waarschijnlijk komen.)
een hele kleine opmerking die heel zeurderig is. maar die moest er even uit.
Ze krijgen hun rooster pas de ochend van de eerste lesdag en gaan daarna hun boeken halen. niet dat dauitmaakt voor je leuke verhaal . (: -ik let soms teveel op details en al die shitxd-
Hm, Draco likes her. Heehee. ^^
Oh ja, en lekker píºíºíºíºh voor Patty. *steekt tong uit*
Ga je gauw verder? <33
[Kleine opmerking: je gebruikt best vaak 'hé'. Ik zou die dus soms weglaten of vervangen door een ander woord, omdat het nogal irritant gaat lezen na een tijd.]
[Oh, nog een kleine opmerking: in de lappen tekst mogen heus nog wel wat alinea's zitten, want dat leest makkelijker.]
Geweldig ^^
Hopelijk komt je nieuwe deeltje wat sneller :x
Groetjes
Verena
he!! in mijn verhaal is mijn personage ook een toverdrankenpartner van draco XD *gaat verder*