Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 23: Winst, maar toch ook verlies

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

14 nov 2010 - 14:30

1514

2

462



Episode 23: Winst, maar toch ook verlies

'Zo vandaag gaat het gebeuren Cyndaquil'
'Cynda!'

Het was een mooie dag, de beste dag om Devon's derde gymbadge binnen te halen. Hij was al op 8 uur opgestaan, iets wat niet vaak voorkomt.
'Janice word wakker! Ik ga nu Whitney uitdagen!' zei Devon. Dat was een tevergeefse actie want Janice gaf geen kik.
'WORD WAKKER!' schreeuwde Devon. Janice schrok hier zo van dat ze van haar bed viel en tegen de muur aan viel.
'Hahahahahahaha, wat doe jij nu tegen die muur'
'Cyndaa-Cynda-cynda'' Ook het kleine beestje moest lachen. Zelfs Eevee kon haar lach niet meer inhouden.
'OKÉ NU GA IK HELEMAAL NIET MEER MET JE MEE. IK HEB AL 20X GEZEGD DAT IK ER ZO AAN KWAM!' bulderde Janice.
'Maar ik heb je helemaal niet gehoord?'
Janice zuchtte 'Devon voel eens aan je oren'
'Waarom?''
'DOE HET GEWOON' bulderde Janice weer
Devon voelde toch maar zijn oren, hij snapte niet waarom hij dat moest. Toen voelde hij 2 oordopjes
'Oh, ehh, hehe, ja das stom he' mompelde Devon.
'JA, ACHTERLIJKE DEBIEL!' riep Janice. Devon rende de kamer uit en pakte nog snel zijn pokéballs.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
'Hallo?'
'Hallo, is hier iemand?'
'Gek, waarom is hier zo donker?'
Devon stond inmiddels in de gym maar het was pikkedonker.
'Effe kijken, waar is het verdraaide licht. Hebbes!'
Devon deed het licht aan maar er was niemand.
'Halloooo, is hier iemand!' riep Devon weer. Hij herhaalde dit een stuk of 10 keer.
De deur aan de rechterzijde van de gym ging open. Whitney kwam naar buiten.
'Wat staat er op dat bordje buiten?' vroeg Whitney. Ze zag er slaperig uit, haar haar was in de war.
'Weet ik veel'
'Dat de gym pas om 9 uur opengaat, het is nu half 9!' zei Whitney. Ze was wel rustiger dan Janice.
'Oh shit. Maar kan je je snel omkleden, dan kunnen we beginnen'
'Wat jij wil' Whitney rolde nog eens een keer met ogen.
'Raar joch'
'Wat zei je?'
'Niks'
'Ik dacht tog echt dat je wat zei'
'Nee'
'Oh'

' . . . . . . . ' (lange stilte)
'Ik ga me nu omkleden' zei Whitney
'Oké' zei Devon
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Drie kwartier later kwam Whitney aan. Janice en Pete waren inmiddels ook gearriveerd. Devon kon zijn zenuwen bijna niet meer in bedwang houden.
'Zo Devon, ben je klaar?' zei Whitney.'
'Goh, ik ben al 2 uur klaar!' riep Devon.
'Niet zo bijdehand jochie! Markus kom eens hier!'
Een lange man gekleed in een pak kwam naar Whitney toe.
'Wil je zo vriendelijk zijn om bij deze wedstrijd de scheids te zijn?'
'Ja hoor. Ik zal even de regels uitleggen. Dit is een 3VS3 gevecht.Alleen de uitdager mag wisselen van Pokémon. Potions en dergelijke zijn verboden. Veel succes!'
'Succes Whitney!'
'Jij ook!'

'Oké, begin de match!' riep Markus.
'Ik begin met jou!' Yanmega kwam uit zijn Poké Bal.
'Oké, dan gaat mijn keuze naar Wigglytuff!' riep Whitney.
'Ha, die heb ik al aan het werk gezien, dit word een makkie' zei Devon.
'Wees nou maar niet overmoedig, elke keer als jij dat word verlies je' zei Janice.
'Jaja, het zal wel. Yanmega Quick Attack!' Yanmega bewoog op supersonische snelheid.
'Doe je Focus Punch!' riep Whitney. Wigglytuff wachtte geduldig totdat Yanmega begon met aanvallen. Dit was nog een hele klus omdat Yanmega ontieglijk snel was. Maar Wigglytuff had zijn vizier op scherp en raakte Yanmega hard.
'Kom op ga door Yanmega!' Yanmega had wat moeite, maar kon weer doorgaan'
'Wigglytuff, Hyper Beam!' Wigglytuff vuurde een oranje straal af,
'Ontwijk, en doe Ancientpower!' Yanmega ontweek de aanval alsof het niets was, en vuurde een grote lichtgevende bol af. Deze raakte Wigglytuff vol, maar ook zij kon door gaan.
'Wat gaan een gevecht, deze 2 Pokémon zijn zeer aan elkaar gewaagd' zei Pete
'Devon moet nu wat doen. Wigglytuff moet herladen van de Hyper Beam!' zei Janice.
'Snel, doe Supersonisch!' riep Devon. Yanmega zorgde voor supersonische golven, en dat vond Wigglytuff niet fijn. Ze was helemaal in de war.
'Wat een slimme zet, Devon wist dat als Yanmega zou aanvallen dat hij zeker een tegenklap zou krijgen. Nu valt hij Wigglytuff van afstand aan, en dat heeft veel effect' zei Pete.
'Maak het af met Slash!' riep Devon. Yanmega raakte Wigglytuff hard, en door de omstandigheden viel ze bewusteloos op de grond.
'Wigglytuff is uitgeschakeld, Yanmega is de winnaar!'
'Het staat 1-0!' zei Janice.
'Goed gedaan Yanmega!' riep Devon. Yanmega ging nog sneller vliegen van blijdschap.
'Neem een lange rust' Wigglytuff werd terug geroepen in haar Poké Ball.
'Kom op Clefairy!' riep Whitney. Clefairy kwam uit haar bal.
'Yanmega keer terug. Jou heb ik straks nog nodig!'
'Waarom doet Devon dit?' vroeg Janice.
'Hij zal er vast wel een reden voor hebben' zei Pete.
'Ga Phanpy!'
'Clefairy, Metronome!' Clefairy schudde met haar handjes, en een willekeurige aanval zou komen. Het was de vernietigende Fire Blast.
'Mooi, doe Rollout' riep Devon. Door het rollen had Phanpy geen last van het vuur, en raakte Clefairy hard. Clefairy kon toch door.
'Ha, zo makkelijk is Clefairy niet uit te schakelen. Doe je nieuwe aanval: Meteor Mash!' Clefairy vuurde gigantische meteoren af op Phanpy. Phanpy had veel schade.
''Kom op Phanpy, ik geloof in je!' riep Devon. Met deze woorden ging Phanpy weer door.
'Doe nog een keer je Meteor Mash!' riep Whitney. Clefairy liet opnieuwe de meteoren los.
'Phanpy, Earthquake!' riep Devon. Door de aardbeving versplinterde de meteoren, de restanten kwamen op Clefairy.
'Rollout!' Phanpy rolde tegen de bedekte Clefairy, maar duidelijk was dat het einde verhaal voor Clefairy was.
'Clefairy kan niet meer verder vechten, Phanpy is de winnaar!' riep Markus.
'Wow, 2-0 al!' riep Janice.
'Als het zo door gaat, gaat mijn dochter er dik af' zei Pete verdrietig.
'Maak je geen zorgen pa, mijn volgend maakt het meer dan goed. Miltank!'
Miltank is een Melkkoepokémon. Miltank hebben een gelijkmatig karakter en houden niet van vechten.
'Als Miltank geen zin heeft om te vechten, kan ze beter terug naar de boerderij gaan' lachtte Devon. Hij lacht altijd heel hard om zijn eigen grappen.
'Deze houd van vechten, laat maar zien!' Miltank begonnen als een dolle te draaien, een beetje als Phanpy maar dan sterker.
'Die roller haal ik uit zijn rol, hehe snap je hem?' zei Devon
'Ja. Maar de grap is gewoon niet zo grappig' zeiden Pete Whitney, en Janice in koor.
'Spelbrekers, Phanpy doe Earthquake om het rollen te stoppen!' riep Devon
Phanpy zorgde weer voor een aardbeving maar dit had geen enkel nut. Phanpy werd keihard geraakt door de ongelofelijke sterkte van Miltank.
'Phanpy is uitgeschakeld, Miltank is de winnaar!' riep Markus
'Wat een sterke Miltank zeg' mompelde Devon.
'Heb je nu nog wat te zeggen?' vroeg Whitney.
'. . . . . . . . . . . . . . . . . ' zuchtte Devon
'Dacht ik al'
'Maar ik heb nog 2 Pokémon, en jij één. Yanmega pak die overwichtige koe!'
'WAT ZEI JE?' bulderde Whitney.
'Ik had het over Miltank'
'Oh, dan is het goed'

'Yanmega begin met een Double Team aanval!' Yanmega vermenigvuldigde zich met ongeveer 10 andere Yanmega.
'Miltank Rollout!' Miltank rolde door al de nep-Yanmega heen, maar raakte de echte niet.
'Ancientpower!' riep Devon. Deze aanval raakte Miltank, maar ze bleef toch rollen, dit raakte Yanmega. Vanwege het eerdere gevecht met Wigglytuff was Yanmega erg vermoeid.
'Yanmega is uitgeschakelt, de winnaar is Miltank'
'Nog ééntje te gaan!' zei Pete vrolijk.
'Voor wie ben jij eigenlijk?' vroeg Janice.
'Voor allebei, want voor allebei nog ééntje te gaan, hehehe' zei Pete
'Eh, juist!' *facepalm* .
Wat doe ik hier in godsnaam dacht Janice.
'Cyndaquil je bent mijn laatste hoop!' riep Devon. Devon's lievelingspokémon kwam tevoorschijn.
'Haha, je kleine vuurmuisje is er weer, moet ik daar bang van worden?'
'Dat moet jij weten, je komt er snel genoeg achter! Cyndaquil Fire Spin!' Cyndaquil werd een vuurbal, en kwam met hoge snelheid richting Miltank.
'Miltank, Rollout' riep Whitney. De 2 Pokémon kwamen met brute kracht tegen elkaar, vanwege de massa van Miltank deinsde Cyndaquil wat harder terug.
'Gaat het?' vroeg Devon. Cyndaquil knikte.
'Oké, dan gaan we door. Flamethrower!' Cyndaquil vuurde de vlammen af op.
'Ontwijk, en doe Attract!' riep Whitney. Mitank ontweek de aanval handig en gaf een kushandje naar Cyndaquil. Cyndaquil was tot over zijn oren verliefd.
'Pak hem, met Fire Spin!' Cyndaquil deed niks meer, hij was veel te verliefd.
'Oh nee, dit is een drama van Devon!' riep Janice.
'Snap out of it!' riep Devon. Maar Cyndaquil bleef in trance. Dit was de uitgelezen kans voor Whitney.
'Rollout!' Miltank rolde keihard tegen Cyndaquil aan. Deze viel verslapt op de grond.
'Cyndaquil gaat het?' Cyndaquil kon nog net opstaan. Maar de verliefdheid was overgegaan in woede. Vreselijke woede.
'CYNDAAAAAAAAAAAAAA!' schreeuwde Cyndaquil. Hij begon te gloeien, en groter te worden.
'Cyndaquil evolueerd!' riep Janice verwonderd.
'Yes, eindelijk!' riep Devon. Daar stond hij dan, Quilava.
Quilava, de evolutie van Cyndaquil, is een Vulkaanpokémon. Wees voorzichtig als hij zijn rug naar je toekeert. Het is een waarschuwing voor een aanval met het vuur op zijn rug. Zijn eigen vacht is vuurbestendig.
'QUILAAAVAAAAA!' riep Quilava. Hij was verblind van woede.
'Quilava Fire Spin!' riep Devon. Quilava werd een gigantische bol, Miltank probeerde nog een Rollout er tegen te doen, maar ze was machteloos. Miltank werd tegen de muur gesmeten, en het was afgelopen.
'Miltank is uitgeschakeld, Quilava is de winnaar. Devon Draco en Quilava zijn de winnaars!' riep Markus
'Yes, ik heb gewonnen!' riep Devon.
'Goed zeg!' zei Janice.
Maar ondertussen was het helemaal niet goed. Quilava was nog steeds witheet, zijn ability Blaze was helemaal misgegaan. Hij begon met het afvuren van Flamethrowers die dwars door de muren en gaten gingen.
'Quilava, stop hiermee!' Devon liep naar Quilava, maar dat had hij beter niet kunnen doen, met een Flamethrower werd hij op de grond geslingerd. Hij bleef bewusteloos liggen

Devon heeft dan wel zijn derde gymgevecht gewonnen, maar zijn pas gevolueerde Quilava doet verschrikkelijke dingen. Devon is nu zelfs ernstig gewond! Hoe zal dit verder gaan?

Stay tuned!


Reacties:


Soragek
Soragek zei op 14 nov 2010 - 21:04:
wow, dit is net zoals die ene keer met Chimchar toen die in die trance raakte
dit is zeker een gave epi!!!!!!
snel verder


pikafan10
pikafan10 zei op 14 nov 2010 - 17:26:
snel verder!!!
dit is echt spannend!!!
ja, en dit is zeker een van je beste Epi's ooit