Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » How my soul is taken.. » Hoofdstuk 1

How my soul is taken..

25 aug 2010 - 18:31

566

2

198



Hoofdstuk 1

Donker.. Donker was het in het steegje. Een beklemmende angst omving mijn hart en ik rende voor mijn leven. Geen idee waarom, maar mijn gevoel zei dat ik rennen moest, rennen tot ik thuis was. Lekker veilig bij de anderen, licht en warmte. Kleine sneeuwsterretjes vielen uit de lucht en plaatste zich in de enorme sneeuwpuzzel op straat. De winter was verraadelijk. Koud, streng en onder het sneeuw kon ijs liggen. Nog steeds rende ik, rennen tot ik niet meer kon. Iets glads bevond onder mij en in een fractie van een paar seconden lag ik op de grond. Een pijnscheut schoot door mij heen toen ik de harde koude grond raakte. Achter klonk er een kleine "pof" van iemand die zachtjes op de grond landde. "Kraak kraak kraak" volgde van voetstappen die langzaam over de sneeuw naar me toe liep. Mijn gevoel zat goed, maar ik had het niet gehaald. Ik kneep mijn ogen stevig dicht totdat ik mij besefte dat als ik zou gaan sterven, ik vredig wou sterfen. Langzaam opende ik mijn ogen, ik was Alena Mcfee en ik zou vredig sterfen als een 16 jarige. Nog langzamer stond ik op en draaide me om. Daar precies een halve meter van mij vandaag stond een jongen. Hij was lang en slank.. Ik zuchtte, een jongen maar. Zijn ogen kon ik niet zien maar toen ik zijn mond zag wist ik dat het fout was. Oppeens sprong hij op me en perste zijn tanden in mijn lippen....

~~
De wekker ging en met een luide kreun kwam ik overeind om hij uit te slaan. Grom grommerde grom. Ik zat net in een mooie droom! Met een ochtend gezicht stond ik uit mijn bed en liep naar de douche. Nog niet helemaal wakker zette ik hem aan toen ik mij besefte dat mijn vader net gedoucht had en hij douchte altijd koud! Een luide gil kwam uit mijn keel, zoals elke ochtend. Snel zette ik de douche op warm en ontspande. Nouja het maakte mij wel elke ochtend goed wakker. Neuriënd zeepte ik mijn haar en lichaam in, spoelde mij af en daarna afdrogen. Als volgt aankleden, wat zou ik eigenlijk aan trekken? Ik koos maar voor een zwarte skinny en een felgroen shirtje met erover heen een zwart vestje. Iets wat ik altijd haat, natte haren kammen, ja inderdaad want dan gaan al die natte haren aan je hand plakken en het is gewoon.... irritant. Make-up, ook dat nog. Ik bedoel maar moet je persé mooi zijn om een jongen aan de haak te slaan? .... Ja. Een paar minuten later liep ik naar beneden waar mijn pa koffie dronk en de krant las. Ma was al naar werk en had boterhammen voor me achtergelaten. De radio stond aan en ik hoorde paramore en snel zette ik het een paar toontjes harder. Grinnikend smeerde ik mijn boterhammen voor school, stopte ze in een plastic zakje en smeerde de laatste boterham voor nu. Met een tevreden blik ging ik aan tafel zitten met mijn boterham met nutela en chocomelk. Mijn vader trok een vies gezicht, té veel choco vond hij. Maar hij is een man en ik ben een vrouw dus ik heb veeeeeel choco nodig. Glimlachend nam ik een hap maar mijn glimlach verdween toen ik mijn vaders blik zag. Zijn ogen zoefde over de pagina dat hij aan het lezen was. Wat zat hij te lezen?


Reacties:


SaarForYou
SaarForYou zei op 25 aug 2010 - 19:07:
Choco is mijn tweede leven, en ja die heb ik echt nodig.


SaarForYou
SaarForYou zei op 25 aug 2010 - 18:01:
Genius, dat eerst stuk is mooi. Altijd als ik ren, dat doe ik vaker dan aan mij te zien is. :' Gaan erheelveel dingen door mijn hoofd, en je hebt dat stuk gewoon mooi kunnen neerzetten, ik zou dat niet kunnen <3.