Hoofdcategorieën
Home » Twilight » My 'normal' life » School...
My 'normal' life
School...
De zware schooldeur viel achter mij dicht. Meteen rook ik de geur van muffige schoolgangen. De geur zal me nog wel een paar jaar blijven achtervolgen.
We liepen naar het kamertje van de administratie. Gelukkig vielen we niet midden in semester. De scholen waren pas een paar weken begonnen, het zou geen enkele moeite kosten om in te stromen. In het kleine kamertje stond een balie met een warrige vrouw erachter. Ze keek op en zag mij en mijn familie staan, haar ogen schoten open en ze liet de stapel papieren die ze in haar handen had vallen. Onhandig bukte ze om ze op te rapen. Met moeite kon ik mijn glimlach verbergen.
'Jullie zijn de nieuwe hier, neem ik aan?' zei ze nadat ze de papieren ergens in de la van het bureau op had gebergt. Ze schoof haar bril wat veder op haar neus en glimlachte nerveus.
'Ja, we zouden graag onze roosters willen' zei mijn vader kort.
'natuurlijk, als jullie even willen wachten' zei ze en rommelde wat in de kastjes die overvol zaten met nog meer documenten. Na een paar minuten had ze de roosters gevonden. 'Hier zijn ze.' Ze legde de papieren op de balie en vermeed expres oogcontact. 'Veel plezier nog' zei ze en rommelde weer veder.
'dankuwel' zei Edward en hij deelde de roosters uit. Ik stond op uit de stoel waar ik me in had geinstalleert en pakte mijn rooster aan.
De klok op de muur gaf 1 uur aan. Vandaag halen we alleen onze roosters op, dus gelukkig nog geen les. Morgen begint de school pas echt. Hopelijk valt het mee..
We liepen het benauwde kamertje uit, om weer terug te gaan naar de auto. 'Heb je er al zin in?' vroeg Alice aan me.
'Opzich lijkt het me wel leuk' zei ik glimlachend en keek Alice aan. Het leek me wel eens leuk om het leven te bekijken van gewone mensen, in al die jaar heb ik bijna niemand ontmoet die anders is..
'Mooi, maar geloof me, na 2 keer opnieuw beginnen is de lol er wel vanaf. ' Zei ze glimlachend en pakte Jaspers hand beet.
Met z'n allen liepen we terug naar de auto. Ik deed de autodeur open en zag toen ik me omdraaide, de nieuwsgierige blikken van de scholieren. Niet proberen op te vallen is mislukt..
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.