Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Lady Gaga » Eigendom. » 2. Bowling.

Eigendom.

3 sep 2010 - 22:37

768

0

391



2. Bowling.

Geschreven tijdens school, verveling.

'Strike!' Joelt Natali, terwijl í­k het moet doen met een split, en dat dan de héle tijd. 'You're too good for me.' Zucht ik. 'Don't mind, I wanna win!' Giechelt ze. Ah, gemeen! Ik spring richting Natali. 'Okkernootje!' Gil ik terwijl ik dat wat ik noemde toe pas. 'Aah! Get away, little thing!' Lacht Natali dan. 'Never!' Gil ik. Ik gooi haar op de grond, waarna zij mij ook onderuit haalt. Ik spring bovenop haar en plet haar. Natali lacht zich dood, terwijl Kayley, die het wat minder plezant vindt, net binnenkomt en schreeuwt: 'Silence! Little kids... What the fuck?' Ze praat in het Engels voor Natali, maar ik praat vaak gewoon Nederlands, ze kan al aardig wat verstaan. 'We ain't no little kids!' Mekkert Natali. 'Yes, you are. Please, be quiet, GaGa can't sleep.' Zucht Kay. 'Oké Kay.' Zeg ik. Ik pak de lichtste bowlingbal, ik ben namelijk een mietje. Het is mijn beurt. Ik zwaai de bowlingbal naar de kegels, raak er geen één, glijd uit en beland half op de baan. Natali begint te schateren. 'I bet I could win this game with two hands on my back...' Giert ze. Ze is nogal bescheiden. Kuch.
Na zo'n zeven potjes heb ik nog stééds niet gewonnen en geef ik het op. 'Ah, zullen we gaan slapen?' Zeg ik. Natali lijkt even te denken en zegt dan: 'Ja. Goed idee.' Ze leert snel, heel snel. Ze kan al wat Nederlands. Ik ben vreselijk moe, het is half vijf...

'Rise and shine!' Hoor ik iemand opgewekt zeggen. Het is Lady GaGa. Ze is opgewekt en vrolijk, Natali en ik liggen nog als zombies in bed. Zij bovenin het stapelbed, ik op een matrasje op de grond. GaGa schudt aan het stapelbed. 'Omg! Earthquake! Mommy!' Gilt Natali. Ze zit recht op in bed. Er staan donkere kringen onder haar ogen, maar ze staan wijd open. Bij mij hetzelfde geval. 'Ontbijt!' Gilt Kayley. Natali en ik staan nu meteen allebei voor Lady GaGa's neus en roepen in koor: 'Eten!' Dat was het éérste woord dat ik Natali had geleerd gisteravond. Eten... Het meest nuttige woord op aarde. Ik trek snel een broek aan, en laat mijn Lady GaGa-shirt voor wat het is. Ik doe zometeen wel een ander shirt aan. De geur van gebakken eieren walmt door het huis. Ik graai ergens wat bestek vandaan, leg het op tafel en ga zitten. De borden en bekers stonden er al. Kayley heeft voor iedereen een eitje gebakken. 'Dank je wel eigenaar, wat zouden we toch zonder jou moeten...' Zeg ik. 'Zonder mij, zou je waarschijnlijk zélf voor je voer moeten zorgen.' Zegt Kayley. 'Do we have cookies too?' Vraagt Natali. Natali heeft écht iets met koekjes... Niet dat ik dat ní­et heb. 'Niet tijdens het ontbijt. That means: Not during breakfast. Of zo.' Ik eet snel mijn eitje op en gluur naar die van Lady GaGa, die niet zo'n honger lijkt te hebben. 'Are you going to eat that or can I take it?' Zeg ik gulzig. Kayley vindt het wat minder. Ze grijpt naar de shocker. 'Sorry Kay!' Zeg ik meteen. Lady GaGa kijkt naar me met een Kay-mag-je-niet-shocken-blik. 'Oké, voor deze ene keer dan...' Zucht Kayley. 'Iemand een kopje thee misschien?' Vraag ik. 'Ja, lekker, doe maar. Hetzelfde als altijd.' Zegt Kayley terug. Ik ga naar de keuken, haal een schaal koekjes, zet deze op een dienblad en maak thee. Natali wilde het liefst gewoon water. Rozenbottel, English blend, muntthee en een kopje water. Met dit alles op het dienblad kom ik aangewaggeld. 'Natali, koekjes!' Zeg ik. 'Omg, cookies! Yay! But you said: not during breakfast...' Zegt ze. 'Whatever, It's chocolate chip!' Zeg ik. Natali glimlacht van oor tot oor en een high five volgt. Wat houden we toch van koekjes. GaGa proest alweer, net zoals de vorige keer. 'How many sugar lumps did you put in the tea this time?' 'Only two, Miss GaGa.'
'GaGa, you need sugar.' Zegt Kayley. 'Ze is toch al dun genoeg.' Mompelt ze daarna mijn kant op. Huh? Déjí  vu. 'Zeg, Kay, ga jij vandaag ergens heen, of iets doen?' Vraag ik. 'Nee, ik moet alleen naar school.' 'Hoe laat is het wel niet dan?' 'Half zeven.' Ik blijk vandaag maar een uur te hebben geslapen. Natali wordt door GaGa naar de bank gedragen. Ze ligt weer te slapen, met een koekje in haar hand. Mijn oogleden vallen ook dicht. Ik gaap flink. Nog net voel ik hoe ik naar de slaapkamer wordt gedragen. Als een blok val ik in slaap. 'Moet je ook maar niet om half 6 pas gaan slapen.' Hoor ik Kayley zuchten.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.