Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » The Necune - Rebirth of The Lost Planet » Chapter 2

The Necune - Rebirth of The Lost Planet

29 sep 2010 - 19:06

1872

0

270



Chapter 2

Hopson en zijn bemanning verlieten het schip en gingen richting de lift. Ze namen de lift naar boven.
Kluc: "Kapitein?"
Hopson: "Ja."
Kluc: "Indien het effectief waar is wat die fossielen kunnen. Gaan de 5 hoofden ons niet inhuren?"
Hopson: "Dat weten we nog niet, dit is één van de zaken waarover ik wil spreken met de5 hoofden."
Kemp: "Het zou logisch zijn dat ze ons om hulp vragen, hun vloten en manschap is niets vergeleken met ons."
Stilk: "Ze zouden ons gewoon inhuren zodat zij minder manschap verliezen..."
Hopson: "Zo is het wel genoeg, we zullen dit pas weten na deze vergadering."
Kemp, Kluc, Stilk: "Ja, kapitein!"

De lift bereikte zijn bestemming en ze stapten verder. Het was nog een eindje voor ze bij de 5 hoofden aankwamen. Ze moesten naar de top gaan, maar geen lift ging tot de top. Ze moesten tot aan de trappen gaan en daar zouden ze gecontroleerd worden.
Een twintigtal minuten later.
Parc: "He, is dat niet?"
Petty: "Zou het?"
Man: "Hey, Hopson, of zou ik moeten zeggen Kapitein Hopson?"
Hopson: "Lom, wat doe jij hier?"
Lom: "Ik ben hoofd van beveiliging voor de 5 hoofden en Colon."
Parc: "Wow, een handvol dus."
Lom: "Valt best wel mee."
Hopson: "We zijn op weg naar de 5 hoofden, maar na de vergadering zouden we iets kunnen gaan drinken, nee?"
Lom: "Ik heb daar altijd tijd voor, maar ik zal je niet langer ophouden, ga maar door naar de trappen. Tot later."
Hopson: "Goed, tot later."

Lom was een jeugdvriend van Hopson, ze zijn heel close. Lom en Hopson hadden vroeger samen in de Federatie gewerkt, maar dan is Hopson freelance geworden en werd hij kapitein. Terwijl Lom nu hoofd van beveiliging is op Colon. Lom wou niet in de Federatie werken zonder zijn beste vriend.
Lom werkte eigenlijk nog altijd voor de Federatie, door hoofd van beveiliging te zijn op Colon, maar het was niet onder rechtstreekse order van de Federatie zelf. Lom kreeg order van de 5 Hoofden zelf.
Ondertussen is Hopson aangekomen aan de trappen.
Bewaker1: "Blijf staan! We beginnen de controle."

Samen met een 2de bewaker onderzochten ze de bemanning op wapens en andere gevaarlijke objecten. Ze onderzochten het fossiel, maar waren er niet echt voorzichtig mee.
Petty: "Hopelijk breekt u het niet, het fossiel is van groot belang voor de 5 Hoofden."
De bewaker begon te zweten.
Bewaker2: "Euhm, ja... hier.... euhm.... neem maar terug...."
Hopson: "Blijf rustig."
Bewaker2: "Ja, meneer"
Bewaker1: "Humph, die nieuwelingen, altijd zo nerveus bij belangrijke mensen."
Parc: "Zo belangrijk zijn we nu ook nog niet."
Bewaker1: "Controle gedaan, gaat u maar door."

De bemanning namen de trappen naar omhoog. Petty keek nog eens achter haar en zag dat de ene bewaker een slag gaf aan de nerveuze bewaker. De bemanning ging verder, op de trappen naar de 5 Hoofden waren veel bewakers. Het was nodig, de 5 Hoofden waren van groot belang voor de orde in het universum. Na een paar minuten kwamen ze eindelijk aan de top. Ze stapten de wachtruimte binnen.
Vrouw: "U mag binnen enkele seconden binnen, we verwachtten u al."

Hopson en zijn bemanning gingen naar binnen, de zaal was groot, er waren veel bewakers en 5 stoelen die een leuning hadden tot het plafon. Het vergadergedeelte was verder in de ruimte, je moest enkele trappen naar beneden gaan.
Parc: "Wow!"
Stilk en Kemp: "Net wat wij dachten. WOow!"
Hopson: "Geen tijd om deze plaats te bewonderen, we hebben werk te doen."
Stem: "Kapitein Hopson, gelieve naar voren te stappen. Uw bemanning zal moeten blijven staan waar ze nu zijn."
Hopson: "Goed, Petty, ik laat ze onder jouw leiding."
Petty: "Ja, kapitein."

Hopson stapte naar voren, ging de trappen naar beneden en zette zich aan de tafel, voor de 5 stoelen.
Opeens verschenen de 5 hoofden en die gingen meteen naar hun plaats.
Hoofd4: "Kapitein Hopson, dit is lang geleden."
Hoofd2: "Hoofd4, we zijn hier niet om oude vrienden te verwelkomen. Ik geloof dat u belangrijke informatie bevat Kapitein."
Hopson: "Ja, op onze laatste opdracht die we kregen, zijn we op iets ongelooflijks beland. We hebben een fossiel gevonden."
Hoofd1: "Een fossiel, een van de 6 wetenschappers?"
Hopson: "Ja, dat werd bevestigd door onze opdrachtgever."
Hoofd3: "Wie is deze opdrachtgever?"
Hopson: "Jullie zullen dit niet geloven, maar onze opdrachtgever was Sank...."
Hoofd2: "Als Sank nog leeft moeten we beveiliging versterken, onze vloten wegsturen voor de fossielen te zoeken."
Hoofd1: "Eerst moeten we Sank zijn doel weten. Wat wil hij bereiken?"
Hopson: "Hij werkt met de Krinny's en wil ze helpen om de fossielen te vernietigen."
Hoofd3: "Als dat hem lukt kunnen we de aarde geen nieuw leven meer in blazen."
Hoofd4: "Dat zou in ons nadeel zijn, de aarde is onze planeet, we hebben ze weer nodig."
Hoofd1: "Kapitein Hopson, u en uw bemanning zijn onder strikte orders om hier te blijven op Colon. U zal niet vertrekken zonder onze toestemming. Dit zodat we kunnen beslissen wat onze volgende stap zal zijn."
Hopson: "Goed."
5Hoofden: "Deze vergadering is ten einde. We contacteren u voor verdere orders. U en uw bemanning worden ingeschakeld door de 5Hoofden, u accepteert orders alleen maar van de 5Hoofden."

Hopson verliet de vergaderruimte en ging naar zijn bemanning.
Hopson: "We mogen Colon nog niet verlaten. Ik moet de bemanning spreken. Kemp?"
Kemp: "Kapitein, u bent verbonden met iedereen."
Hopson: "Aandacht iedereen, vanaf dit moment zijn wij onder strikte orders van de 5Hoofden. Wij zijn ingeschakeld. Wij wachten verdere orders op. Iedereen wees klaar voor wanneer we mogen vertrekken."
Kluc: "Dus we werken voor hen nu?"
Parc: "Zie het niet als werken, maar als een gunst die we doen voor de aarde."
Stilk: "Zolang we maar nieuwe gereedschap krijgen is het me al goed."
Hopson: "Kluc, Stilk..."
Kluc en Stilk: "Ja, kapitein."
Hopson: "Jullie moeten informatie verzamelen, zoek uit wat jullie kunnen vinden over de locatie van een van de overblijvende fossielen."
Kluc en Stilk: "Komt in orde kapitein."
Petty: "En wat gaan wij doen?"
Hopson: "Met Lom drinken, ik moet met hem praten."

Kluc en Stilk gingen op weg om informatie te gaan zoeken over het volgend fossiel.
Hopson, Petty, Kemp en Parc gingen naar Lom toe.
Lom: "Hey Hopson, hoe was de vergadering?"
Hopson: "Goed, zeg Lom, laten we iets gaan drinken."
Lom: "Ik weet net een goeie plaats."

Hopson en Lom gingen naar de Ploeu, een bekende taverne waar men veel kon drinken. Petty, Kemp en Parc volgden Hopson van op een afstand. Ze keken uit op mogelijke bedreigingen.
Lom: "Dus, waarover wil je praten. Het is niet dat je lang zou blijven op Colon."
Hopson: "Ik heb gereedschap nodig, ik wil dat jij het allemaal klaarlegt."
Lom: "WoOoo, je vraagt hier iets Hopson."
Hopson: "Ik sta onder orders van de 5Hoofen, ik wil gewoon dat je alles al vindt en klaarlegt."
Lom: "Goed, wat heb je nodig?"

Hopson deed een gebaar naar Kemp dat hij moest komen.
Hopson: "Kemp geef Lom de lijst."
Kemp gaf de gereedschapslijst aan Lom.
Lom: "Verwacht je oorlog Hopson, er staan hier gevaarlijke wapens op."
Hopson: "Ik maak me klaar voor het ergste, wanneer ik toestemming krijg van de 5Hoofden, moet jij ervoor zorgen dat al wat op deze lijst staat, op mijn schip terechtkomt."
Lom: "Komt voor elkaar. Moet ik ondertussen iemand je schip laten nakijken?"
Kemp: "Dit wordt al gedaan door onze mannen, niets dat ze niet aankunnen."
Hopson: "Er is iets waarmee een paar van je mannen kunnen helpen Lom."
Lom: "Dat is?"
Hopson: "Jouw mannen kunnen het nodige gereedschap voor het onderhoud van het schip brengen. Indien mijn mannen iets nodig hebben."
Lom: "Goed, indien je nog iets nodig hebt. Vraag maar."

Ondertussen waren Kluc en Stilk op zoek naar informatie. Ze hadden al met veel mensen gesproken. Mensen die ze kenden. Een van hen had Kluc en Stilk een gerucht over een man verteld. Deze man zou de nodige informatie bevatten die ze zochten.
Kluc: "Waar is deze gast?"
Stilk: "Geduld Kluc, ze zeiden dat hij hier ging langsgaan."
Kluc: "Ja, ik weet het, t'is gewoon ik... hey, daar is hij!"

De man keek naar het geroep en zag Kluc en Stilk staan. Geschrokken van hun gedaante begon hij te rennen. Kluc en Stilk gingen hem achterna.
Kluc: "Stop, we willen gewoon praten."
De man liep verder, met Kluc en Stilk achter hem. De man zag het taverne Ploeu en ging naar binnen. Hij verstopte zich aan een tafel achter een muur, vanaf de deur kon je hem niet zien.
Stilk: "Hij ging hierbinnen, de Ploeu."
Kluc: "Ik blijf aan de ingang."

Stilk ging naar binnen en zocht naar de man. Hij zocht maar vond hem niet. Toen zag hij Petty.
Stilk: "Petty, wat doen jullie hier?"
Petty: "De kapitein moest Lom spreken. Jij?"
Stilk: "We achtervolgen een man die mogelijke informatie bevat. We zijn hem spijtig genoeg verloren toen hij hier binnenkwam."

Kluc kwam naar de groep toe en had iets vast.
Kluc: "We zijn hem niet verloren, ik heb hem gevonden toen hij uit de taverne wou wegsluipen."
Petty: "Goed werk jullie twee. Zet hem neer."
Man: "Alstublieft, doe me geen zeer. Ik heb kinderen."
Parc: "We gaan je niets doen, we willen gewoon informatie."
Man: "Informatie over wat?"
Stilk: "Wat weet je over de fossielen."
Man: "Deze informatie is niet gratis, de fossielen is immers heel dure informatie."
Petty: "We hebben genoeg, daar moet je, je geen zorgen over maken."
Man: "Eerst zien, dan geloven."
Kluc: "Praat of ik timmer je in elkaar."
Man: "Ok Ok, er is geen geweld nodig. Ik vertel jullie alles. Ik zag deze man spreken aan een andere man. Ze waren aan het praten in een donkere steegje, ik heb ze beluisterd. Daar hoorde ik de naam van fossielen vallen. Er is een fossiel verborgen door Snols op een schip genaamd Pulo. Ik heb de coödinaten voor dit schip. Hier zijn ze."
Petty: "Dit is zeer goede informatie, bedankt."

Snols waren kannibalistische beesten, ze aten alles op wat vlees op zich had. Petty betaalde de man en ging naar Hopson.
Petty: "We weten waar het tweede fossiel zich bevindt. Op een schip Pulo, hier zijn de coödinaten. Het kan zijn dat Sank al op de hoogte is. En, euh, het schip Pulo is bewoond door Snols."
Hopson: "Goed, we kunnen nog niet vertrekken, voor we dat order krijgen van de 5Hoofden. Parc, ik wil iedereen naar het schip. Alles moet klaar zijn voor vertrek. Lom, het gereedschap moet nu al overgebracht worden. We kunnen niet wachten op goedkeuring van de 5Hoofden."
Lom: "Goed, ik begin er meteen aan."
Hopson: "Parc en Petty, jullie gaan naar het schip. Kluc en Stilk, jullie gaan met mij mee."

De groep ging uit elkaar, naar hun bestemming. Hopson, Kluc en Stilk gingen terug naar de vergaderzaal.
Hopson: "We hebben informatie over waar het tweede fossiel zich kan bevinden. Jullie beslissing moet nu komen."
5Hooden: "Kapitein Hopson, vanaf vandaag wordt u weer ingeschakeld. Uw doel is alle fossielen terugvinden. De Federatie zal u alle mogelijke hulp bieden die het kan. De fossielen terugvinden en naar hier brengen is uw topprioriteit."
Hopson: "Ik begrijp het. Ik zal niet falen."
5Hoofden: "Deze vergadering is ten einde. Wij verwittigen iedereen van de Federatie dat u en de Necune onder onze rechtstreekse orders zijn."

Hopson, Kluc en Stilk gingen terug naar het schip. Toen ze aankwamen werden de laatste gereedschapskisten op het schip gelanden.
Lom: "Je gaat weer weg he."
Hopson: "Ik heb mijn orders. Ik ga achter de fossielen aan."
Lom: "Wees voorzichtig, aarzel niet om hulp in te schakelen. We staan klaar voor je."
Hopson: "Bedankt vriend."

Hopson, Kluc en Stilk gingen op het schip. Hopson ging naar de brug.
Hopson: "Parc, hoe staan we ervoor?"
Parc: "We zijn klaar om te vertrekken. Ik heb de coödinaten gecheckt en het schip Pulo is op 3 dagen van hier."
Hopson: "Als iedereen klaar is, zou ik graag willen vertrekken."
Parc: "Goed kapitein, attentie iedereen. Maak u klaar voor vertrek."

Het schip maakte zich los en ging de ruimte in. Richting het schip Pulo.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.