Hoofdcategorieën
Home » Overige » The Necune - Rebirth of The Lost Planet » Chapter 3
The Necune - Rebirth of The Lost Planet
Chapter 3
In de ruimte, dicht bij de planeet Klue, zweeft het schip Pulo doelloos rond. Een ander schip, kleiner dan de Pulo maakt zich klaar om aan boord te gaan van de Pulo. Op dit klein schip herkennen we Jallo.
Jallo: "Brug, maak u klaar om de Pulo in te haken. We gaan aan boord en halen het fossiel."
Brug: "Ja, meneer."
Jallo was een soort kapitein op dit klein schip. Hij had de orders gekregen om het fossiel, die zich op de Pulo bevond, terug te halen. Alleen wist hij of de bemanning van het schip, niets over de slobs.
Brug: "We zijn klaar om aan boord te gaan meneer."
Jallo: "Ik wil 5 man met mij, de rest blijft op het schip."
Jallo en 5 mannen gingen aan boord van de Pulo. Toen ze aan boord gingen ondervonden ze dat het schip leeg was. Natuurlijk was dit niet zo, de slobs waren slim en hadden het schip al van ver zien aankomen. Voor hen was dit een nieuwe maaltijd die naar hen toekwamen.
Jallo: "De slobs hebben dit schip verlaten, of niet. Blijf alert!"
Mannen: "Ja, meneer."
Man1: "Jakkes, wat is dit?!"
De man stapte in een plas bloed, maar zelf wist hij niet wat het was.
Man2: "Kijk uit waar je stapt."
Man1: "Wat kan ik eraan doen. Ik heb deze plas niet gezien."
Man3: "Hahahaha...."
Opeens kwam er iets aangevlogen en het viel net voor de voeten van een van de mannen.
Man4: "Wat is dit?"
Man3: "Is het...wat ik denk.... dat het is?"
Jallo: "Het... het lijkt op een arm!"
De arm was wit, het was nog niet lang weggerukt van iemand. Er was op gekauwd en het bloed drupte er van af langs de kant dat het werd weggerukt. Meteen gooide de man de arm weg en het was alsof hij ging kotsen, maar zich net kon inhouden.
Jallo: "Waar is.... waar is onze 5de man?"
Man1: "Huh.... waar is hij naartoe?"
Man4: "Daarnet was hij nog hier....."
Jallo: "Brug, kom in!"
Jallo probeerde contact te maken met zijn schip. Dit had echter geen succes. Hij besloot om terug te gaan, om te zien wat er scheelde.
Toen hij aankwam was de luchtsluis naar het schip open. Binnen het kleine schip was het en puinhoop. Er was overal bloed, maar weinig lijken. Er waren sporen van dingen die werden naar buiten gesleept, een bloedspoor. De slobs waren hierachter en hadden bij de aanval op dit schip, het schip zelf beschadigd. Jallo zat vast op de Pulo, wachtend op zijn ondergang.
Op het schip Necune bereiden Hopson en Petty een plan om het fossiel te gaan halen.
Hopson: "We hebben nog 5 uur voor we aankomen. De slobs zijn gruwelijke beesten. Hoe komen we onopgemerkt op hun schip?"
Petty: "We moeten ons voorbereiden op het ergste kapitein. We moeten grote middelen gebruiken."
Hopson: "De SG5 en SG6 zijn handig om een groep slobs af te maken, maar ze zijn niet echt handig op lange afstand."
Petty: "We kunnen altijd de AG7 gebruiken. Met de AG7 en een SG6 kunnen we het schip bestormen en onszelf verdedigen tegen de slobs."
Hopson: "We staan al gereed voor de wapens, ons aankomst zullen ze misschien opmerken. Ik heb een paar mensen nodig, 4 of 5 man is genoeg."
Petty: "Ik stel voor dat we de groep sterk maken. Kluc en Stilk voorop, u en Kemp in het midden, Mel en Zax achterop om te dekken. Kemp kan eventueel het systeem hacken om informatie te verkrijgen en het beveiligingssysteem van het schip aan te zetten."
Hopson: "Goed idee. Breng ze samen en vertel ze het plan. Ze moeten zich gereed maken, een uur voor we aankomen. Wanneer we het schip benaderen bevindt het schip zich in maximale beveiliging, ik wil zoveel mogelijk mensen aan de lichtsluis. Niemand komt binnen!"
Petty: "Goed kapitein, ik breng iedereen op de hoogte."
Petty nam het op zich om iedereen in te lichten. Ze bracht de groep bij één en legde ze het plan uit. De groep had vragen die meteen beantwoord werden. Daarna ging de groep hun wapens controleren.
Petty verwittigde dan het hele schip en koos een paar mensen uit, die zich aan de luchtsluis zouden bevinden, voor verdediging. Ze gaf ook het bevel om de Necune in maximale beveiligingstoestand te brengen, wanneer ze de Pulo benaderen.
Het waren een paar hel van een uren, iedereen nam zijn plaats in, iedereen begreep wat hij moest doen, ze begrepen de ernst van de situatie waar ze zich gingen instorten. Het was een missie om te overleven, er mochten geen doden vallen. Iedereen kent zijn lot, indien ze gepakt worden door de slobs. Ze doden je niet meteen, ze houden je eerst in leven en nemen zoveel mogelijk bloed van je op.
Ze hangen je op, snijden in je vel en laten het bloed stromen van je lichaam, dit bloed word opgevangen door een emmer die ze onder je plaatsen. Wanneer ze met je gedaan hebben, zagen ze je in stukken en snijden ze het vel van je lichaam af. Ze hebben geen emoties of gevoelens, ze zijn genadeloos.
Nadat ze alles hebben genomen van je, snijden ze je hoofd af en brengen ze het naar hun soort trofeekamer.
Een uur voor de missie bereid iedereen zich voor.
De groep die het fossiel moet gaan halen, maakt zich gereed voor aanval.
Hopson: "Mannen, deze missie is van uiterst belang. Falen is geen optie en ik wil iedereen levend terug. De slobs zijn sterk, hun zwakheden zijn hun benen en hoofden. Zorg dat je daarop mikt. Ergens anders is helemaal nutteloos."
Groep: "Ja, kapitein."
Mel: "Iedereen, hier zijn jullie AG7s en SG6s."
Groep: "Dank u."
Hopson: "Vergeet jullie mes niet, ik zie jullie aan de ingang."
Het hele schip maakte zich klaar. Er was geen plaats voor fouten, die konden fataal worden.
Parc: "Het schip is klaar om de Pulo te bestormen, binnen 10 minuten zijn we met de Pulo verbonden."
Petty: "Goed, breng het schip op maximale beveiliging."
De Necune bevond zich nu in maximale beveiligingstoestand. Dit houdt in dat de Necune alle ongeregistreerde beesten of personen zal beschieten. Alleen de bemanning van de Necune was hiervoor veilig.
De Necune was nu verbonden met de Pulo. Hopson en zijn groep waren klaar om op het schip te gaan.
Hopson: "Kluc en Stilk, we volgen jullie. Mel en Zax, wees alert."
Kluc en Stilk gingen vooruit, de groep was alert, want gevaar was overal. Ze gingen tot diep in het diep en kwamen toe in een ruimte.
Zax: "Wat stinkt hier zo?"
Stilk: "We zijn in hun werkruimte."
Kluc: "Hier snijden ze hun eten. Dus ze snijden hier alles wat ze vangen in stukken."
Mel: "Sssssh, ik hoor iets."
De groep fluisterde tegen elkaar en konden een geluid horen. Het was alsof iemand aan het zagen was. Kluc ging voorzichtig kijken, stak zijn hoofd voor het deurgat en zag een slob met een zaag. Het was iemand in stukken aan het zagen. Heel precies en voorzichtig ging het te werk. Het zaagde het been van een persoon, een man.
Toen met een plotse beweging, rukte de slob het been van het lichaam eraf. Het ging naar de tafel achter zich en begon voorzichtig het vel van het been eraf te snijden. Kluc maakte een beweging naar Zax, hij moest bij hem komen. Hij gaf het commando om voorzichtig de slob te besluipen en te doden. Zax ging rustig de ruimte binnen en nam zijn mes boven. Hij besloop de slob en wanneer hij erachter was, maakte Zax een vlotte beweging. Met zijn mes doorboorde hij het hoofde van de slob, de slob viel neer, zachtjes. Kluc had zich gehaast om de slob niet op de grond te laten vallen. Het zou veel lawaai gemaakt hebben anders.
Kemp: "We moeten ons haasten."
Hopson: "Wacht eens, ik ken deze man van ergens...."
De groep ging verder en na een paar ruimtes langs te gaan en een paar hoeken om te gaan, kwamen ze op de brug terecht. Daar zagen lichamen hangen. Ze waren aan het bloeden en hun bloed werd opgevangen in de emmer die zich onder de lichamen bevonden. In de verte konden ze het fossiel zien, maar het was in het midden van een groep slobs, die aan het rusten waren.
Kluc: "We hebben geen keus, we moeten ze bestormen."
Hopson: "Het zijn misschien niet de enige, Mel en Zax, jullie blijven achter en verberg jullie. Schiet alles neer wat achter ons komt."
Mel en Zax: "Ja, kapitein."
Stilk: "Kapitein, kijk daar eens."
Hopson: "Wat....ik geloof het niet....Jallo."
Kluc: "Hij ziet er dood uit Kapitein, niets dat we voor hem kunnen of willen doen."
Hopson: "Ik begrijp het, laten we verder gaan met onze missie."
Kluc, Stilk, Hopson en Kemp beslopen de groep rustende slobs. Ze namen elk een slob en met een vlotte beweging doodden ze de rustende slobs.
Kemp: "Het fossiel dragen zal lastig zijn. Het is groter dan de eerste."
Kluc: "Kemp, kijk eronder. Het staan op wielen."
Hopson: "Kemp, jij neemt het fossiel mee."
Kemp had het fossiel bij zich, het was een stuk groter dan de eerste. Alle fossielen hadden een andere grootte en vorm, het had te maken met de verschillende omvormmethodes die de wetenschappers op henzelf hadden toegepast om een fossiel te worden.
De groep was nu op weg terug naar de Necune, maar het rollend geluid van het verplaatsen van het fossiel, had de aandacht getrokken van enkele slobs. Dit rollend geluid was redelijk luid, maar de groep kon er niets aan doen. Toch besloten om verder te gaan en zich naar de Necune te haasten. Achter een tijdje stopte Kemp de groep, hij had een computer aan de muur gezien.
Kemp: "Wacht! Ik ga het systeem hacken via deze computer."
Hopson: "Goed, iedereen, dek Kemp en wees alert."
Kemp begon het systeem te hacken en zette gegevens over op zijn eigen kleine computer. Het duurde wel een tijdje voor alles werd overgezet en Kemp kwam iets interessants tegen.
Kemp: "Kapitein, we weten waar het volgend fossiel zich bevind en we hebben de coödinaten."
Hopson: "Waar?"
Kemp: "Op de planeet Klue, het is hier dichtbij."
Hopson: "Goed, laten we ons haasten naar het schip, ik hoor ze afkomen."
Stilk: "Kun je dit schip niet laten opblazen?"
Kemp: "Ja, nu ik nog in het systeem zit. We hebben 45 minuten tot ontploffing van het schip."
De groep haastte zich naar het de Necune, de achtervolgende slobs kwamen dichterbij. Het geluid dat de groep maakte had meerdere slobs gewekt en een heel leger slobs kwam naar de Necune af. Zax en Mel schoten achter zich, om zoveel mogelijk slobs mee te hebben.
Uiteindelijk kwam de groep aan de luchtsluis en ze liepen zo de Necune binnen. De aankomende slobs werden dan beschoten door de Necune en de verdedigingsgroep. Het gevecht ging een tijdje door tot Kemp de luchtsluis kon sluiten.
Met een tiental minuten te sparen ontkoppelde de Necune zich van de Pulo. De Necune ging met volle kracht richting Klue, weg van de Pulo.
De Pulo ontplofte en de Necune raakte in een soort turbulentie, maar niets gevaarlijk. De Necune ging verder en maakte zich klaar om te landen op Klue. Daar namen ze meteen contact op met de 5Hoofden, ze legden alles uit. Ze kregen de oprdracht om het derde fossiel meteen op te zoeken en dan de 2 bemachtigde fossielen terug te brengen naar Colon.
De bemanning maakte zich klaar en gingen naar de gegeven coödinatie...
Keep... writing...