Hoofdcategorieën
Home » Overige » The Necune - Rebirth of The Lost Planet » Inleiding
The Necune - Rebirth of The Lost Planet
Inleiding
Het jaar is 4032. De aarde bestaat niet meer. De overlevenden van aarde leven nu in de ruimte in kolonies of op andere planeten. Er bestaat een legende over een bepaalde kracht die de aarde weer leven kan schenken. Toen de aarde in 2256 het begaf, dat alles begon te rotten, moest de mensheid weg vluchtten naar de ruimte. In die tijd had de mensheid een middel gevonden om de aarde weer leven te schenken. Maar omdat ze de middelen toen niet hadden besloten de wetenschappers zichzelf tot fossiel te brengen en gingen ze zichzelf laten overbrengen naar Kata. Tijdens hun vlucht naar Kata werden ze aangevallen door Krinny's. Krinny's waren mensen die zichzelf met dieren hadden gemuteerd. Ze waren afschuwelijk maar hadden veel kracht. De Krinny's vielen het schip Placu aan, de fossielen aan boord werden uit het ruimteschip geschoten en verspreid over de ruimte. Tot op een dag het ruimteschip Necune met als kapitein Hopson de opdracht kregen om het vermoedelijk crash van Placu te vinden op de planeet Krin. Necune kreeg Hopson als kapitein omdat hij door de 5 hoofden wordt gezien als een belangrijke man, loyaal en vastberaden. Necune was niet het alledaagse ruimteschip, het bevat een intelligente boordcomputer Avida. Avida werd beschouwd als een persoon door de bemanning. Avida mocht dan wel een computer zijn, maar het sprak en dacht als een echte mens. Het ruimteschip Necune heeft een grote bemanning. Hopson leidt het schip samen met zijn verloofde Petty. De bemanning bestaat verder uit mensen die werden uitgestoten uit andere ruimteschepen. Elk met hun eigen verhaal. Hopson had maar één ding van hen gevraagd. Dat ze naar hem luisterden en trouw bleven aan hem. Hopson kreeg veel respect van zijn bemanning. Het is ook verwacht als je veel doet voor je bemanning.
Op de planeet Krin kon Hopson het gevraagd fossiel te bemachtigen, maar de missie was niet verlopen zoals het had moeten verlopen...
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.