Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » The Jesus Of Suburbia » Personages

The Jesus Of Suburbia

24 okt 2010 - 14:36

644

1

251



Personages

Dit is het verhaal van Green Days CD "American Idiot". De hoofdpersoon heet Jimmy. Ik zal eerst de personages even kort uitleggen. Het eerste hoofdstuk komt zo snel mogelijk.

The Jesus Of Suburbia
Jimmy is de naam van deze jongen van zeventien jaar oud. Hij woont in de achterbuurt van New York City, De “Suburbia”ť. Hij is er het hoofd van een straatbende die de macht heeft in de wijk. De Jesus of Suburbia dus. Zijn bende is echter niet een Drugs-bende, maar een bende die voor de veiligheid zorgt in de achterwijk. Stiekem heeft Jimmy een pesthekel aan deze instelling, hij verlangt naar het ruigere leven.
Jimmy woont samen met zijn familie in een klein huis in vergelijking met de huizen in New York, maar voor de achterwijk is het groot. Hij woont er samen met Penople, zijn zusje, Jenna, en zijn moeder en Brad, zijn stiefvader. Zijn biologische vader Paul is overleden toen Jimmy tien was. Jimmy mist hem nog steeds, maar zal het nooit toegeven. Zijn vader was de enige die om Jimmy gaf, dat gevoel had de Jesus in elk geval. Nu heeft hij constant ruzie met Brad, en is vaker op de straat dan thuis.

Saint Jimmy
St. Jimmy is de tweede persoon in Jimmy. St.Jimmy doet en durft alles wat Jimmy niet kon en durfde. Hij neemt drugs, gaat op straat lopen, loopt weg van de achterwijk van New York en komt terecht in zijn nachtmerries.

Brad
Brad is de stiefvader van Jimmy. Hij is niet de aardigste voor Jimmy, maar extralief voor Jenna. En iets té lief voor Penople, als je begrijpt wat ik bedoel.

Jenna
Jenna is de moeder van Jimmy en Penople. Ze heeft altijd goed voor Jimmy en zijn zusje gezorgd, tot ze met Brad trouwde. Toen is er een knop om geslagen en kijkt ze bijna niet meer om naar haar kinderen ,alleen om ze te bekritiseren

Paul
Paul is de biologische vader van Jimmy en Penople. Toen Penople één was en Jimmy tien, is hij overleden bij een ruwe inval van de politie, die vermoede dat er drugs verborgen was in het huis van de familie. Zijn foto staat nog altijd op de vensterbank in de kamer van Jimmy. (Het meisje op de foto moet je even wegdenken)

Penople
Penople is de kleine zus van Jimmy. Ze was een jaar toen haar vader overleed, nu, zeven jaar later, is ze dus acht. Ze is doodsbang voor haar stiefvader. Jimmy is haar grote vertrouweling, en ze beschouwt hem een beetje als haar vader.

Wendy/ Whatsername
Whatsername is een rebel die Jimmy ontmoet op de straat in de grote stad. Jimmy valt voor haar, maar komt nooit haar echte naam te weten.
Die heeft ze hem wel verteld, maar Jimmy vergat hem toen ze verdween. Ze heet Wendy, voor de duidelijkheid. Jimmy en Whatsername kregen een relatie, die over ging toen Whatsername het ruwe gedrag van Jimmy niet meer trok.

Tunny
Tunny is een vriend van Jimmy uit de achterbuurt. Tunny verhuist naar Houston, Texas, waar zijn vader een baan aangeboden krijgt. Jimmy baalt ervan. Door Tunny wil hij ook dolgraag naar een grote stad.

Mary Jane
Mary Jane is het vriendinnetje van Jimmy in de achterbuurt. Ze houdt zielsveel van hem, maar ergert zich ook aan hem als hij boos is, of ruw bezig is. Het gaat uit als Jimmy naar de stad vertrekt, en haar niet mee wil nemen. Hij is allang niet meer verliefd op haar, vertelt hij haar dan.

President Gasman
De President van Amerika. Jimmy heeft een hekel aan hem- aan de hele politiek en de “American Dream”ť, trouwens- omdat deze president (Die volluit Marcus Gasman heet) alleen maar aan oorlog voeren denkt, hoe hij daar beter van kan worden, en niet aan het volk en het land.

Inspiratie bron: Green Days CD American Idiot, de Musical American Idiot en een aantal andere verhalen over the Jesus of Suburbia.


Reacties:


Renesmee
Renesmee zei op 7 nov 2010 - 19:59:
WOOW COOL