Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 25: Gevecht voor de toekomst! Devon VS Drake!

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

17 nov 2010 - 20:01

1578

1

423



Episode 25: Gevecht voor de toekomst! Devon VS Drake!

De 2 weken hadden lang geduurd. Het leek wel een eeuwigheid. De wetenschap dat hij niet verder mocht met zijn reis, maakte hem gek. Het was het leukste wat hij ooit had gedaan. En door een woede-aanval van Quilava was het allemaal voorbij.

'Devon, hoe gaat het ermee' zei Nurse Joy. Het was de dagelijkse check. Maar dit keer was het anders. De vorige keren zij hij: Dat kan beter. Maar nu voelde hij zich echt goed. 'Het gaat echt veel beter. Ik hoop dat ik vandaag uit het ziekenhuis mag' zei Devon.
'Heb jij paranormale gaven? Ik wou je juist feliciteren dat je weg uit het ziekenhuis mag! Ik heb je ouders al gebeld, je vrienden komen over een half uur langs' zei Jou. Devon was blij, maar niet super blij. Zijn teleurstelling was nog steeds groot.

* * *

Zijn vrienden waren inmiddels allemaal langs gekomen. Met Daniel was ook alles goed verlopen. Hij had een lichte hersenschudding, maar hij werd al na een week uit het ziekenhuis ontslagen. Als laatste kwam zijn vader langs. Hij zag er echt blij uit, hij was opgelucht dat zijn zoon weer gezond was.

'Hey pap' zei Devon. Zijn vriendschap met zijn vader was flink bekoeld sinds de beslissing dat hij niet meer mag reizen.
'Ah, je ziet er al beter uit. Hoor eens, ik heb wat beter zitten nadenken enne ... '
Het was een tijdje stil.
'Wat dan?' vroeg Devon.
Inmiddels was Daniel was zijn bed toegelopen, hij zag er goed uit, misschien een beetje bleek, maar voor de rest leek er niks met hem aan de hand.
'Je mag me wel heel erg bedanken Devon' zei Daniel. Devon volgde het allemaal niet meer zo. Zijn vader deed raar, en nu begon Daniel ook al?
'Als ik er niet was geweest, was je Quilava van je afgepakt' zei Daniel
'Waarom?' vroeg Devon.
'Het is zo Devon: Je vader wou eigenlijk dat Quilava naar Pokémon Asiel ging, maar ik heb hem weten om te praten'
'Echt waar? Oh dankjewel man!' zei Devon.
'En dat is nog niet alles. Ik had je vader verteld dat jij het erg goed deed op je reis, en dat je er echt niks aan kon doen dat Quilava zo uit zijn slof schoot. Misschien moet je vader het maar uitleggen' zei Daniel. Hij wenkte naar Drake. Hij zuchtte diep en begon met zijn verhaal.
'Toen het incident in de gym gebeurde was ik erg emotioneel. Ik ken jou Devon. Je lijkt op mij. Toen je klein was, was je ook al zo roekeloos, je wil niet weten hoe vaak wij een zoekactie hebben moeten starten omdat jij weer in de bergen aan het spelen was met een Graveler. We hielden onze harten vast. Daarom wou ik ook in eerste instantie weer dat je naar huis ging. Maar Daniel heeft inderdaad gezegd dat jij het tot nu toe heel goed doet. Daarom krijg je Quilava terug. De enige voorwaarde is: Je moet van je bloedeigen vader winnen. Als je wint mag je weer op reis, als je verliest, dan gaat het niet door'' zei Drake
'YES!!!!! Devon stuiterde op en neer. Al zijn vrienden leefde met hem mee.
'Maar je moet eerst weten te winnen he' zei Drake
'Ja pap, dat ga ik doen'

* * *

'Ik wil je echt bedankten man' zei Devon. Daniel had hem weer eens uit de brand geholpen. Hij had zijn vader om weten te praten, wat bijna niemand kan. Ook zorgde hij ervoor dat Quilava weer terug bij mocht komen.
'No problemo. Maar als je niet wint gaat het niet door. Dat heeft je vader duidelijk gezegd'
'Dan moet ik maar zien te winnen'

* * *

Een kwartier later kwam Quilava aanrennen. Hij had zijn trainer 3 weken moeten missen.
'Ooh, Quilava wat ben ik je weer blij te zijn' zei Devon. Ze knuffelden heel lang, en het was een schattig aanzicht. Ook Devon was natuurlijk erg blij.
Zijn vader stond een eindje verderop. Dit was toch de juiste keuze. Ik ben benieuwd hoe goed hij nou is dacht Drake. Hij liep naar zijn zoon toe.

'Ben je er klaar voor Dev?'
'Natuurlijk. Ik zal je laten dat ik een Draco ben!' zei Devon. Ze liepen naar het veldje tegen over het Pokémon Center. Er was een kleine tribune gebouwd. Daniel, Janice, Whitney en Pete zaten er. Zijn moeder gaf Devon nog een kus voor ze begon. Devon wou net gaan staan toen Whitney aan kwam lopen.
'Dit heb je nog van me te goed. Dit de Plain-Badge, je hebt hem verdiend' zei Whitney. Devon keek naar zijn hand, hij was helemaal vergeten over het gymgevecht. Natuurlijk! ik heb daar gewonnen dacht Devon.
'Ik was het alweer bijna vergeten. Door de klap ben ik waarschijnlijk het allemaal vergeten' zei Devon lachend. Maar hij was het niet vergeten. Hij had gewonnen. Hij hoopte dat Quilava nu wel normaal kon doen.

'Zeg eens treuzelaar, ik sta hier nu al 10 minuten. Duurt het altijd zo lang voordat je begin met een battle?' vroeg Drake. Devon keek hem aan en wist dat zijn vader er alles aan deed om te winnen. Hij was eigenlijk een mini-versie van zijn vader.
'Ik heb zo mijn rituelen. Wie is de scheids?' vroeg Devon. Daniel liep naar de zijkant van het veld.
'Ik hou de eer aan mijzelf. Dit is een 1VS1 gevecht. Begin!'

'Ga, Quilava!' Devon's Quilava rende naar het midden van het veld. Ook hij was goed hersteld van de klap in de gym.
'Dit had ik wel verwacht. Ik zal mijn beste Pokémon inzetten. Charizard!
Devon versteende toen hij de naam Charizard hoorde. Dit was zijn vaders beste Pokémon. Hier kon hij niet van winnen.
Nee, zo moet ik niet denken. Ik moet winnen, IK MOET WINNEN! dacht Devon.
'Aan jou de eer' zei Drake.

'Quilava, Quick Attack!' riep Devon. Quilava was veel sneller geworden in vergelijking met toen hij nog een Cyndaquil was.
'In de lucht!' riep Drake. Charizard spreidde zijn vleugels en vloog in de lucht. Quilava's aanval mistte dus.
'Dragonbreath!' Een groenige straal van energie kwam uit de bek van Charizard.
Quilava wist de aanval nog maar net te ontwijken.
'Fire Spin!' riep Devon
'Hou de vuurbal vast, en zend hem terug!' riep Drake. De rollende Quilava werd vastgepakt door Charizard, en werd teruggegooid naar de grond. Quilava viel met een klap neer, maar ging gewoon door. Hij wist dat er veel op het spel stond.
'Zo wil ik het zien! Vecht door!' riep Devon
'Allemaal leuk en aardig, maar de Charizard van Drake is verschrikkelijk sterk. Devon moet al blij zijn, als Quilava, Charizard weet aan te raken' zei Janice
'Bedankt dat je me support en goede en slechte tijden' zei Devon sarcastisch.
'Niet zo gemeen tegen je vriendinnetje hé. Charizard Seismic Toss!' riep Drake
Devon wou eigenlijk een weerwoord geven, maar hier had hij geen tijd voor, Charizard was namelijk heel snel, en kwam steeds dichter bij.
'Ontwijk!' riep Devon. Quilava ontweek de aanval, maar hij deed nog een aanval die Devon niet kende. Hij viel aan in een rode barrière, en zijn snelheid nam erg toe. Charizard viel op de grond.
'Da's Nitro Charge!' riep Pete.
'Mooi Quilava, ga zo door!' riep Devon.
'Goed gedaan Devon, maar met ontwijken ga je deze battle niet winnen!' zei Drake'
'Oh, ik weet nog wel aanval die helpt. Quilava doe Brick Break!' Quilava sloeg met zijn klauw op de kop van Charizard. Dit gebeurd in 2 seconden, Quilava was heel erg snel geworden. Charizard schudde het van zich af.
'Jij denkt dat je kan winnen he. Charizard, Shadow Claw!' riep Drake.
'Doe nog een keer Brick Break!' riep Devon. De aanvallen waren aanvankelijk in evenwicht. Charizard zette er een tandje bij, en Quilava viel op de grond.
'Ga door Quilava, doe het voor onze toekomst!' riep Devon. Quilava stond op en zijn Blaze-ability werd weer geactiveerd.
'QUIILLAAAAVAAAAA!' schreeuwde Quilava.
'Mooi, Quilava is sterker geworden' zei Devon.
'Devon! Pas nou op! Quilava heeft al een hele gym verwoest, we moeten nu stoppen! zei Janice. Daniel knikte.
'Deze match is geëindigd in een ..' Drake stak zijn hand op. Hij balde zijn vuist
'STOP!' Ik wil dat deze battle doorgaat. Misschien heeft Devon geleerd van het incident' zei Drake. Devon zag dit als een kans om te winnen.
'Flame Wheel!' riep Devon. Zoals de vorige keer, werd Quilava een enorme vuurbal.
'Giga Impact!' riep Drake. Charizard werd omhult door paars/gele energie. De 2 Pokémon kwamen op hoge snelheid op elkaar af. Het contact zorgde voor een geweldige explosie. De tribune schudde hevig.
'Woooww, daar ging ik bijna' zei Whitney. Een briesje extra, en ze had op haar gat gelegen. Enkele seconde later was de rook verdwenen. Quilava lag op de grond en Charizard stond nog, maar niet van harte.
'Quilava is uitgeschakeld, Charizard en Drake zijn de winnaars' zei Daniel.

Devon viel op zijn knieën.
'Dit was het dan, mijn laatste battle ooit' zei Devon. Zijn vader kwam naar hem toelopen.
Hij zal me nu wel vragen om mee te gaan dacht Devon.
'Jongen, ik ben trots op je. Ik wist van te voren dat je niet ging winnen. Je maakte goed gebruik van de Blaze-ability van je Quilava. Het incident in de Goldenrod Gym was toeval. Je mag verder reizen'' zei Drake.
Devon was sprakeloos. Hij was ZOOOO blij.
'Maar alleen als Daniel meegaat. Die gozer is goud waard' zei zijn vader lachend. Daniel was wel gevleid door deze opmerking. Het is goed om een beetje zelfwaarde te hebben.
'Kom laten we gaan eten, ik heb honger' zei Devon.
'Ja hoor, we hebben een kwartier geleden gegeten, en Devon heeft weer honger' zei Janice.
'Nou, een Big Mac gaat er bij mij ook wel in' zei Drake.
Toen begon iedereen te lachen. Zo vader zo zoon

Devon heeft het gevecht met zijn vader verloren, maar mag weer op pad naar zijn 4e badge. Kan hij zijn vader straks wel verslaan?

Stay tuned!


Reacties:


Soragek
Soragek zei op 17 nov 2010 - 20:17:
was een leuke epi
snel verder